به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۵
 
۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : ۲۶۵۴۳
او مردی است که نادانسته قضاوتش کردیم

واكنش شرکت بابک زنجانی به بازداشت او

گروه اقتصادي: روابط عمومی شرکت هولدینگ سورینت متعلق به بابک زنجانی در واکنش به دستگیری او نوشت: مردی که با دور زدن تحریم ها، آمریکا و غرب را عاصی کرده بود بازداشت شد.
واكنش شرکت بابک زنجانی به بازداشت او
به گزارش تیک، در ادامه این نوشته ی روابط عمومی شرکت زنجانی آمده است: چند وقتی است که هر روز، صبح اول وقت اخبار و شایعات اطراف "بابک زنجانی" در صدر اخبار رسانه‌ها قرار مي‌گیرد. فرقی هم ندارد رسانه‌هاي داخلی باشد یا خارجی. همه این روزها تمرکز کرده اند بر این تاجر ایرانی و هم وطن که تا همین چند وقت پیش خیلی هایمان به او افتخار می‌کردیم به خاطر اینکه در روزهای سخت تحریم که اقتصاد در حال فلج شدن بود و فروش نفت ناممکن، به داد مسئولان رسید و تحریم‌ها را دور زد تا دلار وارد کشور شود و تورمی را که مسئولان مستاصل و خشم مردم را برانگیخته بود تا حدی مهار کند.

آن روزها اسمی از بابک زنجانی در میان نبود ولی مسئولان به خاطر دور زدن تحریم‌ها و ارز آوری هایی که به پشتوانه اقدامات همین تاجر انجام مي‌شد، سر بالا مي‌گرفتند و به ابرقدرت‌ها ضرب شصت نشان مي‌دادند. دور زدن هایی که شیرینی اش برای زنجانی علاوه بر سود مادی کاهش بار فشار اقتصادی از روی دوش مردم، و تلخی اش تحریم شدن او از سوی ابرقدرت‌ها و بلوکه شدن دارایی اش، به اتهام دور زدن تحریم‌هاي ظالمانه بود.

حالا چند وقتی از تلاش‌هاي او برای ارزآوری نگذشته و هنوز غربی‌ها از زیرکی او برای دور زدن تحریم‌ها خشمگینند که به شکل عجیب و مرموزی در تیر رس افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته است. دیگر هر جا رد پای زنجانی به چشم مي‌خورد حرف و حدیث هایی از آن بیرون مي‌آید و خبر بازداشت زنجانی در عصر دوشنبه 9 دی برای رسانه‌ها یک بمب خبری بود.

حالا خیلی هایمان بی آنکه او را بشناسیم قضاوتش مي‌کنیم و برخی هم تنها جرم او را سرمایه کلان و ارزشمندش مي‌دانیم و ناخودآگاه در جریانی قرار گرفته ایم که در جوی مسموم، رو به حرکت است. جای سوالی جدی وجود دارد که چرا سرمایه داری همچون زنجانی که به دلیل کمک به اقتصاد کشور و دور زدن تحریم‌ها از سوی امریکا و غرب تحریم شد اکنون در داخل هم اینقدر مورد هجمه قرار گرفته است؟

۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۲۳:۰۱
آیا رزمنده های ما فداکاری هایی که کرده اند در قبال آن ثروتی کسب کردند که حالا این آفا با استفاده از راهنمایی مردان دولت آگر هم کاری کرده باشد مستحق چنین
ثروتی است آن هم در زمان کوناه... با این وجود امیواریم این هم وطن تخلفی نکرده باشد و ثروتی را که بدست آورده حلال ودرست باشد که خیلی بعید است (194314)
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۲۳:۰۹
مملکت را بزرگواران به چه روزی انداخته اند
این ثروت ومال و اموال از کجا ارث پدری که
حالا هر کسی منت سر مردم ومملکت میگذارد
واقعا ما اینقدر بدبخت شدیم اری همینطور هم هست (194323)
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۲۳:۱۱
بي انكه بشناسيم قضاوت مي كنيم!!! واقعا همينطوره ، اين عادت ٩٩/.ملت ماشده، افسوس $$$$$بازى سياسته ما نمي دونيم أصلا چي شدفقط خداعالمه (194327)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۲۳:۱۷
تو اوج تحریمها نفت بشکه ای 110 دلار را 80دلار میخریدومیفروخت.این کجاش خلافه؟ (194333)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۰:۰۲
وضعیت مجرمیت یا عدم مجرمیت آقای زنجانی را دادگاه معلوم می کند و می دانیم در طي سال های جنگ و بعد از آن بسیاری از افراد با بهره گیری از نقاط ضعف فوانین و سیستم اداری و حکومتی و امنیتی اموال بسیاری اندوخته اند . بحث بایستی بر سر این باشد که قوانین و نحوه نگرش مسئولان حکومتی به گونه ای تغییر کند که افراد نتوانند از نقاط ضعف استفاده کرده و ثروت های بادآورده بیابند. به عنوان مثال اگر من حتی برای حکومت همه چیز خودم را فدا کرده باشم آن را با ابزارهای قانونی جبران کنند نه اینکه به من اجازه کارهای فراقانونی به عنوان جایزه بدهند (194373)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۰:۱۲
زیاد نگران نباشید به احتمال زیاد علت دستگیریش پخش فیلم حرکات موزون او در مراسم مختلط بوده و بعد از بررسی های دستگاه مستقل قضاییه مشخص خواهد شد که این فیلم جعلی بوده و ساخته فتنه گرانه. و سران فتنه از این اقدام خائنانه اعلام برائت نکرده و تا کنون حاضر به توبه و عذرخواهی نیستند و حاضر نیستند بگویند زمین صافه و خورشید دورش می گرده (194377)
کورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۱:۰۱
یکی مثل بیل گیتس با خلاقیت و خدمات جهانی به ثروت می رسه یکی یا نه هزاران نفر با دلالی و ضد و بند تو کشور ما به ثروت افسانه ای می رسند.اون بابا مسلمون نیست ولی تو هر جا که بری گوشه ای از کارهای خیر خواهانشو می بینی تو چکار کردی لا اقل به اون بچه های بی گناه که تو مدرسه سو ختند کمک میکردی.البته بخشش خصلت مردان هست (194384)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۱:۰۴
واقعا برخی بی انصافی میکنند که هرکس که پولدار رو ادم خلافکار میدونن. (194385)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۱:۱۰
من از طرف کل مردم ایران (70 میلیون نفر) از زحمات ایشون تشکر می کنم و عذر خواهی می کنم که به خاطر زحماتی که برای ما کشیدند بیش از 100 میلیارد دلاری که از بیت المال سهم الارث گرفته بودند رو به خطر انداختند!

ما رو می بخشید که زندگی سخت و طاقت فرسایی رو برای شما فراهم کردیم...

واقعا خیلی رنج کشیدید .....

من خیلی وضعم خوبه و حدود روزی 70 هزار تومن درآمد دارم ولی دارم فکر می کنم اگر مثل ایشون که خیلی برای ما مصیبت کشیدند مثلا روزی
700 هزارتومن یا
7 میلیون تومن یا
70 میلیون تومن یا
700 میلیون تومن یا
اصلا 7 میلیارد تومن درآمد داشتم...
تاکید می کنم 7 میلیارد تومن در روز ... در روز در آمد خالص بدون خرج...

بعد 8 سال از دولت پاک یا پاکترین! می شده حدود 6.8 میلیارد دلار!

یعنی حدود یک دهم دارایی ایشون یا حدود چکی که از تامین اجتماعی توی دستشون هست!

یعنی با روزی حدود 70 میلیارد و بدون هیچ گونه هزینه و با تمامی ریسکهای بلوکه شدن اموال، رشوه های احتمالی که به خاطر این مردم متحمل می شدم و خلاصه همه بدبختی هایی که عرق ملی به من تحمیل کرده بود شاید به دارایی های شناخته شده ایشون می رسیدم....

روزی 70 میلیارد تومن ................ واقعا ببخشید آقا بابک، ما مردم بی چشم و رو و نمک نشناسی هستیم....

قدر شما رو ندونستیم،..... اوین خوش بگذره! حتی کهریزک! (194387)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۱:۱۳
به مالت نناز یه شبی بنده به حسنت نناز به تبی بنده.هر جا سرک کشیدم فقط از ثروت ایشان بود ابنهمه پول لا اقل به اون بچه های مدرسه ای که تو مدرسه سوختند کمک می کردی.مگر لذتی بالاتر از نشاندن لبخند به روی بیچارگان و کودکان مستمند هست.ثروتمند واقعه ای اون زن روستائی هست که از اموالش که فقط یک النگو هست میگذرد و به جبهه کمک می کنه (194388)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۱:۳۱
کار مملکت بجایی رسیده که باید با دلال بازی اداره بشه.رابین هود لا اقل اگه دزدی هم مبکرد برای آدمهای بیچاره بود.اگه می خواهید کسی رو نفرین کنید بگوئید خدا بهش ثروت فراوان بده.من 4تا قسط وام خونم عقب افتاده خونمو اجرا گذاشتند اونوقت 2میلیارد یورو9000000000000تومان با این پول میشه ..................................؟؟؟خدابا تو خودت میدونی ما مظلومیم واگذار شون میکنیم به خودت درد بشه تو گلوشون ما مردم بدبختی هستیم (194390)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۱:۴۱
خواستند بگند ما خودمون رسیدگی می کنیم (به ترکیه)من تو این مملکت غیر آفتابه دزدها ندیدم کسی رو بگیرند .روابط عمومی فیلم بازی نکنید شما میدونید ما هم می دونیم جریمش 200هزارتومان نقدی و 100 ضربه شلاق تعزیری.مردم ایران هم گا.... (194391)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۱:۴۴
برو حقتو از اربابت بگیر (احمدی نژاد)ما نمیذاریم بیش از این مفت خوری کتی.تحریما رو هم دور نمیزنیم.برمیداریم (194392)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۲:۳۷
یاد سریال هزار دستان بخیر:
پول که از آسمان نبارید بر سرش یا خودش دزد بود یا پدرش...

در این مملکت که با کار شرافتمندانه و شبانه روزی مردم درگیر و گرفتار نان شب اند ، کدام شغل با کدام پشتوانه می تواند شمارا در 40 سالگی میلیاردر کند؟؟

اگر با عزق جبین است به ما هم نشان بدهید ... (194401)
بهرام
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۳:۱۸
تاجر و افتخار را خوب اومدند . تاجر ، نه ، رانت خوار و دلال تحریم و . . . لقب شایسته تر برای این انسان است (194403)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۷:۲۹
نوش جونش خودکرده را تدبیر نیست؟مملکت انقدر بیچاره شده که امثال این آقا با 40سال سن برای خودش امپراطوری درست کرد ه تازه افتخارم میکنید خدا داد ملت برسه (194409)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۷:۳۰
این که این همه پول چه جوری جمع شده نکته اوله که باید پاسخ داده بشه وقتی جواب این داده شد که چطور قانون داخلی رو دور زده و این پول رو جمع کرده بعد باید رفت و از تحریم ها پرسید
اگه تو کشور فساد اقتصادی نباشه کشور آنچنان پیشرفت می کنه که اولا نشه ایران رو تحریم کرد و ثانیا اگه تحریم شد به اندازه خود تحریم کننده ها ضرر کنه شایدم کمتر (194410)
محمد علی .....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۷:۵۳
از این جور افراد تو ایران خیلی زیاده وقتی میکفتن تحریم ها فورست هست راست کفتن (194414)
ب زه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۰۷:۵۷
اصلا چطور شد که دور زدن تحریم ها به عهده این آقایان قرار گرفت؟ آیا ماموریت اداری یا امنیتی بود که در هر صورت سزاوار حقوق، حق ماموریت و حتی پاداش هستند. اگر حساب و کتاب دیگری در میان بوده است که باید روشن شود. در هر صورت این آقای بابک و رضا ضرابی وسط را همه چیز را برای خودشان هپو کرده اند و در واقع امر دولت و مردم ایران را دور زده اند! (194415)