به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۶۵۷۱
تصویب تحریم جدید منافعی برای آمریکا ندارد

ناکارآمدی تحریم‌هاي‌ ایران از زبان‌ پیکرینگ

گروه بین الملل: سفیرسابق آمریکا درسازمان ملل اقدام برخی نمایندگان کنگره برای تشدید تحریم‌های ضد ایرانی باهدف فشارسیاسی به تهران را سیاستی ناکارآمد و اشتباهی فاحش خواند و گفت:این گونه اقدامات کنگره پایبندی آمریکا به تعهدات بین‌المللی را زیر سوال می‌برد.
ناکارآمدی تحریم‌هاي‌ ایران از زبان‌ پیکرینگ
توماس پیکرینگ گفت: رفتار و مواضع برخی اعضای کنگره درمورد توافقنامه هسته‌ای ژنو دخالت مستقیم درحدود وظایف و اختیارات کاخ سفید و مغایر با منافع ملی آمریکا است. وی تاکید کرد: به اعتقاد من تلاش کمیته روابط خارجی سنا برای تصویب تحریم‌های جدید به منظور فشار سیاسی به تهران، نه منافعی برای آمریکا دارد ونه کمکی به حل مشکلات خواهد کرد.

این دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی افزود: تهدید به تشدید تحریم‌ها مغایر با مفاد توافقنامه ژنو و تعهدات دولت آمریکا است زیرا بر اساس این توافق کاخ سفید متعهد شده تا پایان دوره شش ماهه هیچ گونه تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشود. سفیرسابق آمریکا درسازمان ملل تاکید کرد: رفتار برخی اعضای کنگره در چهار چوب نظام قانونی آمریکا نیز یک تخلف بزرگ محسوب می‌شود چرا که پیشبرد خط مشی سیاسی دولت و ادامه مذاکرات با دولت‌های دیگر درچهارچوب وظایف قوه مجریه است و دخالت در چنین خط مشی و سیاست‌هایی ازسوی کنگره مغایر با نص صریح قانون اساسی آمریکا محسوب می‌شود.

وی در مورد اظهارات اخیر رییس جمهوری آمریکا و تهدید او به وتوی تحریم‌های احتمالی جدید کنگره علیه ایران گفت: براساس قانون رییس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرده است تا درچهارچوب قانون اساسی این کشور انجام وظیفه کند و او هم درهمین چهار چوب حق مسلم خود می‌داند تا به توافق با ایران و پرهیز از اعمال تحریم‌های جدید تا پایان دوره تعیین شده پایبند بماند.

وی افزود: تهدید به وتوی تحریم‌های جدید علیه ایران درچهارچوب همین اختیارات است و اوباما حق دارد تا با تمام قدرت در مقابل این‌گونه تهدیدهای کنگره بایستد. پیکرینگ با اشاره به آثار منفی و زیانبار این گونه تهدیدهای کنگره آمریکا در دیدگاه طرف مقابل، اظهار داشت: ما نباید کاری کنیم که ایرانی‌ها به این نتیجه برسند که برای مسوولان آمریکایی قول و قرار معنایی ندارد و سیاستمداران این کشور به راحتی وعده‌های خود را زیر پا می‌گذارند و برای توافقنامه‌های خود با سایر کشورها احترامی قایل نیستند.

سفیرسابق آمریکا درسازمان ملل درپایان با اشاره به این که درهر دو کشور ممکن است جناح‌ها و نیروهایی برای به هم زدن این توافقنامه سعی کنند، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان دو دولت با استقامت درمقابل این گونه فشارها، برای به ثمر رسیدن توافقنامه از هیچ تلاشی دست برندارند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۱۳:۳۲
رسایی : احمدی نژاد با خانه نشینی خود رأس فتنه را امیدوار و دوباره احیا کرد / احمدی نژاد گفت مگر با بچه حزب الهی ها میشود مملکت اداره کرد؟ (194451)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۲۳:۵۳
آقایون تا دیروز مدعی بودند که وضعیت کشور فقط با ارتباط و مراوده حل خواهد شد ، وباید با اروپا و آمریکا مودبانه سخن گفت تا تحریم ها برداشته شود ... حال چه شده ؟
خدایا ما را از این پاردوکسیکال افراطیون نجات ده... (194533)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۱۳:۳۲
رسایی : ‌احمدی نژاد خطاهای بزرگی را هم انجام داد / زمانی که مشایی با هدیه تهرانی عکس یادگاری می گرفت و به دنبال کوروش و هخامنش بود به او هشدار دادم (194452)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۱۳:۵۴
http://www.rajanews.com/userfiles/flash/PDF/ramzgoshaee.pdf.........رو بخونین ببینید چه کلاهی رو به اسم توافق رو سرمون گذاشتن اونهم به اسم شکستن تحریمهائی که خودشون هم میگن ناموفق بوده (194454)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۱۴:۵۵
رجااااااااااااااااااااانیوووووووووووووز!!!!!!چه منبع موثق و محکمی!میگم به کیهانم می تونی ارجاع بدی ها! (194457)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۱۷:۳۹
مطلب رو روزنامه کیهان زده 4 تا آدم ساده لوح مثل شما باور کردید تا مملکت روشنفکرهای مثل شما داره دشمن میخواد چکار آب رو بریز به آسیاب دشمن برادر تو پیچ تاریخی قرار داریم و 4 تا مثل شما دنبال چپ کردن قطار هستی (194465)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۱۴:۱۵
تحریم ها برای دولتمردان بی تاثیر بوده ولی به جاش بابای ملت را در آورد . (194456)
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۱۷:۴۱
اینهمه کشور توی دنیا فقط ایران باید شاخ و شانه بکشه که تحریم بشه و مردمش یا این همه ثروت و موقعیت محرومیت بکشند و ترکیه و دبی و امثال آن از کنار این برنامه ها منافع ببرند (194466)
ذاکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ۲۳:۲۶
مواضع سفیر آمریکا رو منتشر می کنین ولی مواضع رئیس جمهورتون رو در مورد 9 دی منتشر نمی کنین؟؟؟!!!! واقعا از نظر شما دانستن حق مردم است/ سانسور بد است/ فیلتر بد است/ دیکتاتوری بد است/ ....... شما واقعا به این شعار ها باور دارید؟؟؟؟ (194530)