به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۲۶۵۹۴
بررسی فیس‌بوک درجستجوی تهدیدات احتمالی

4‌ویژگی‌فیس‌بوک‌که کاربررادرامان نگاه‌می‌دارد

گروه فناوری: اگر تعداد دوستانتان در فیسبوک با میزان اجاره بهای ماهانه منزلتان برابری می‌کند قطعا خوشحال نخواهید شد که تصاویر خجالت‌آوری که گهگاه از شما ثبت می‌شود در معرض دیدشان قرار بگیرد. حال بیایید ببنیم مسئولان این شبکه‌ اجتماعی برای این مسئله چه تمهیداتی اندیشیده‌اند.
4‌ویژگی‌فیس‌بوک‌که کاربررادرامان نگاه‌می‌دارد
هر چه قدر دامنه‌ ارتباط کاربر در فیسبوک گسترده‌تر شود، افراد بیشتری وجود خواهند داشت که بر زندگی وی نظاره‌گر هستند. اگر شما درگیر موقعیت ناخوشایندی شوید و در آن زمان تنها تعداد کمی از دوستان صمیمی دانشکده در کنارتان باشد اگرچه آنها شاهد موقعیت ناخوشایند شما هستند ولی برای شما این وضع به مراتب بهتر از آن است که همکاران یا رئیس شما در این موقعیت حضور داشته باشند. این دقیقا شبیه به وضعی است که امروز در فیسبوک شاهد آن هستیم یعنی حریم خصوصی شما مرز مشخصی نداشته و افراد به صرف آشنایی اندک، به تمامی اطلاعات و داده‌های شخصی شما دسترسی دارند.

این بخش ناخوشایند قضیه است اما خبر خوب این است که بر طبق مطالعات انجام شده، آن دسته افرادی که با فیسبوک و مظاهر و ویژگی‌های آن ارتباط خوبی برقرار نموده‌اند در مقابل چنین وضعیت‌هایی عکس‌العمل مناسبی از خود نشان می‌دهند. در ادامه به نکاتی چند در زمینه استفاده بهینه از فیسبوک اشاره می‌کنیم که شما را قادر می‌سازد وقار و حریم خصوصی خود را در این پدیده نوین جهانی به بهترین شکل ممکن حفظ کنید.

تأیید عکس‌ها و پست‌هایی که کاربر در آنها تگ شده است
نمی‌توان افراد را از دنبال کردن یا اظهار نظر در مورد عکس یا نوشته منع کرد مگر آنکه آنان را به طور کامل محدود کنید اما در عین حال شما قادرید به افرادی که قصد دارند نام شما را به عکسی ناخواسته منتسب کنند یا بالعکس اخطار دهید. به صفحه فیسبوک خود مراجعه کرده و گزینه تنظیمات کاربری را انتخاب کنید. در ستون سمت چپ گزینه برچسب‌گذاری و تایم‌لاین (Timeline and Tagging) را انتخاب کنید. از قسمت تنظیمات به دنبال عبارت «Review posts friends tag you in before they appear on your Timeline » بگردید و سپس گزینه ادیت را انتخاب و آن را فعال کنید. در صفحه برچسب گذاری و تایم‌لاین (Timeline and Tagging)، بخش بازنگری در برچسب‌ها را جستجو و گزینه Edit را انتخاب و سپس آن را فعال کنید.

وقتی که یک نفر شما را در پست‌هایش برچسب گذاری می‌کند در بخش آخرین فعالیت‌های شما (Activity Log) پیام هشداری مشاهده می‌شود از این رو پیش از آنکه شما عکس را در معرض دید همگان قرار دهید لازم است در ابتدا برچسب مورد نظر توسط شما مورد تایید قرار گرفته باشد. وقتی کسی شما را تگ می‌کند در مدیریت تایم‌لاین شما گزینه‌ای تحت عنوان نیاز به بازنگری (Needs Review) پدیدار خواهد شد و تگ مورد نظر به نمایش در نمی‌آید مگر آنکه شما به شخصه آن را تایید کنید.

بررسی فیسبوک در جستجوی تهدیدات احتمالی
گری بهادر متخصص در زمینه امنیت آنلاین می‌گوید: اگر روی کامپیوتر اطلاعات زیادی دارید که به شکلی هویت شما را مشخص می‌کنند بهترین طعمه برای هکرها به شمار می‌روید چرا که آنها قادرند به وسیله این اطلاعات به مدارک شخصی شما مانند شماره کارت اعتباری و از این قبیل دست یابند، و یا حتی می‌توانند از طریق فریب دادن دوستانتان از آنها اخاذی نمایند. اما بهترین راهکار برای حفظ امنیت شما کدام است؟ اپلیکیشن‌هایی همچون « secure.me » می‌توانند همانند یک آنتی‌ویروس در فضای فیسبوک وارد عمل شده هر پست یا تصویری را به دنبال نشانه‌ای دال بر وجود تهدیدی علیه امنیت شخصی و اطلاعاتی شما به دقت مورد جستجو و بررسی قرار دهند.

این روزها اگر کسی یک بسته تنقلات هم خریداری و میل کند، دوستانش را در شبکه‌های اجتماعی در جریان می‌گذارد! نکته‌ بد ماجرا آنجاست که تبلیغات هوشمند فیسبوک، چنین افرادی را هدف قرار داده و با نمایش تبلیغات پی‌درپی، موجبات آزار وی را فراهم می‌کند. « AdBlock » به صورت رایگان در اختیار شماست و به راحتی روی جستجوگر شما قرار می‌گیرد. آن را دانلود کرده و از شر تمامی این مزاحمت‌ها خلاص شوید.

هر زمان که وارد صفحه خود می‌شوید اطلاعیه دریافت کنید. برای جلوگیری از هک شدن احتمالی گزینه مربوط به دریافت پیامک را فعال کنید تا هر زمان که شخصی وارد صفحه فیسبوک شما شد از طریق پیامی کوتاه در جریان قرار گیرید. به صفحه تنظیمات کاربری رفته و گزینه تنظیمات تلفن‌همراه را انتخاب نموده و شماره تلفن خود را ثبت کنید. سپس مجددا به صفحه تنظیمات کاربری بازگشته و این بار گزینه تنظیمات امنیتی را انتخاب کنید و در زیر عبارت « Text Message » را علامت بزنید.
مرجع : زومیت