به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۲ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۲۶۶۶۲

محققان‌ نقشه‌ احساسات‌ بدن‌ را کشیدند

گروه فناوری: محققان دانشگاه آلتو در کشور فنلاند موفق به ترسیم نقشه احساسات بدن شدند.
محققان‌ نقشه‌ احساسات‌ بدن‌ را کشیدند
با استفاده از نتایج این تحقیق به راحتی می‌توان فهمید که احساسات در بدن چگونه اثر می‌کنند. احساسات مسوول تنظیم حالت‌های بدنی و ذهنی، برای سازگاری با محیط خارجی هستند. تجربه احساسات مختلف در حالت‌های فیزیکی افراد تاثیرگذار است؛ برای مثال فرد عصبانی و مضطرب در قفسه سینه خود احساس سوزش و درد می‌کند.

ترس باعث طپش قلب و کاهش دمای بدن می‌شود. محبت و دوست داشتن دمای بدن را افزایش می‌دهد و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. نقطه اثر احساسات در بدن بسیار مهم است؛ به همین دلیل محققان دانشگاه آلتو نقشه کاملی از تاثیر احساسات در نقاط مختلف بدن ترسیم کرده‌اند؛ به این معنی که با استفاده از این تحقیق به راحتی می‌توان فهمید کدام اندام بدن درگیر یک احساس خاص می‌شود.

این تحقیقات در غرب اوپا و شرق آسیا مورد بررسی قرار گرفته و در آن بیش از 700 داوطلب از فنلاند، سوئد و تایوان شرکت کرده‌اند. نتایج حاکی از آن است که الگوهای احساسی مبنای بیولوژیکی و فرهنگی دارند. مهمترین کاربرد این الگوی احساسی برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری عصبی و بهبود تعاملات اجتماعی است. برای ترسیم الگوی احساسات از یک برنامه کامپیوتری استفاده شده است که اندام‌های درگیردر احساسات را با رنگ روشن نمایش می‌دهد.