به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۶۶۸۸

مهاجران‌مقيم‌فرانسه 1067خودرو را آتش‌زدند

گروه بین الملل: مهاجران مقيم فرانسه امسال نیز صدها خودرو را در آغاز سال نو میلادی به آتش کشیدند.
مهاجران‌مقيم‌فرانسه 1067خودرو را آتش‌زدند
گزارش این رویداد و شمارش نوسان و اختلاف رقم آن با دوره مشابه سال قبل هم یک وظیفه ثابت وزیر کشور و مسوولان پلیس فرانسه است که هر سال تکرار می‌شود. مانوئل والس وزیر کشور فرانسه امسال تعداد خودروهای آتش زده شده توسط مردم این کشور را 1067 دستگاه ذکر کرد و گفت که این رقم نسبت به سال قبل 10 و 6 دهم درصد کاهش داشته است. والس در نخستین روز سال 2014 میلادی در یک نشست خبری تصریح کرد که در شب سال نو سال قبل (2013) تعداد 1193 دستگاه خودرو به آتش کشیده شده بود. وی اضافه کرد که در 11 ماه سال گذشته میلادی به آتش کشیدن خودروها بیش از 6 درصد نسبت به سال 2012 کاهش داشته است.

ترکیب جمعیتی نا متجانس در حومه‌های مهاجرنشین شهرهای بزرگ، نارضایتی‌های اجتماعی و سیاسی و همچنین سرگردانی نسل‌های جدید فرانسویان دیگر تبار ، که سهم روز افزونی در این کشور دارند و با تبعیضات اجتماعی و اقتصادی دست به گریبان هستند، از علل این رویدادها در فرانسه شناخته شده است. در فرانسه انواع دیگری از خشونت‌ها و نا آرامی‌ها نیز به‌ ویژه در شب سال نو رخ می‌دهد که کمتر از آنها خبری منتشر می‌شود.

وزیر کشور فرانسه درباره خشونت‌ها با اسلحه سرد در شب تحویل سال نو میلادی گفت که یک جوان با ضربات چاقو در محله تروکادرو که یک محله گردشگری در حاشیه برج ایفل است و پدر یک خانواده نیز در آلزاس به قتل رسیده است. مانوئل والس برای رفع نگرانی مردم فرانسه تاکید کرد که یکی از مهاجمان بازداشت شده و پلیس از هیچ تلاشی برای بازداشت عاملان دیگر فرو گذار نمی‌کند.

وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۲ ۱۲:۴۹
تازه شدن مثه اصلاح طلبای داخلی خودمون که شورش و آشوب کارشونه (194586)
۱۳۹۲/۱۰/۱۲ ۱۳:۳۷
بهار درج کن لطفا یه مشت اوباش مال مردم رو نابود می کنند می نویسید مهاجران ناراضی اینها اگه ناراضی به رفتار فرانسه هستند به کشورهایشان برگردند تبعیض در فرانسه چقدر هست بیایند در خاورمیانه ببینند که حتی برای گروههای اقلیت اعدام هم در نظر می گیرند اینها باید تا ابد در خاورمیانه و افریقا بمانند تا بدانند تبعیض اصلی یعنی چی اخه توی کشور خودتون که اصلا بعنوان انسان قبولتون نداشتند حالا اومدید اروپا همه چیز باید به کام شما باشد مگه تو منطقه ما با اقلیت چجوری رفتار می کنند (194602)