به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۲۶۷۴۵
اعضای بدنش جان ۷ نفر را در آمریکا نجات داد

جزئیاتی از زندگی و مرگ دختر ایرانی در آمريكا

گروه جامعه: رسانه‌هاي آمریکایی، جزئیات بیشتری از زندگی و نحوه مرگ ساناز نظامی، دختر ایرانی که در اثر ضرب و شتم همسرش دچار مرگ مغزی شده است، منتشر کرده‌اند.
نیما نصیری همسر ساناز، به اتهام قتل غیرعمد در بازداشت به سر مي‌برد.
نیما نصیری همسر ساناز، به اتهام قتل غیرعمد در بازداشت به سر مي‌برد.
بنا بر این گزارش‌ها، ساناز نظامی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مترجمی زبان فرانسه بود و مي‌خواست در رشته دکترای مهندسی محیط زیست ادامه تحصیل بدهد. او برای ادامه تحصیل در رشته مد نظر خود برای ثبت نام در دانشگاه صنعتی میشیگان هوتون که حدود ۵۵۰ مایلی شمال غربی دیترویت واقع است اقدام کرده بود. او اما تنها چند هفته بعد از ارائه این درخواست در یک منطقه دور افتاده آمریکا، در پی ضرب و شتم همسرش دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش شبکه ''CBC NEWS'' خانواده ساناز توانستند به کمک کارکنان بیمارستان عمومی میشیگان آخرین لحظات زندگی دختر خود را از اینترنت تماشا کنند. یک پرستار در بیمارستان میشیگان پیشانی ساناز را در آخرین لحظه زندگی اش در حالی بوسید که خانواده او در فاصله ای دورتر از ۹۷۰۰ کیلومتری این لحظات را از طریق لپ تاپ تماشا مي‌کردند و مي‌گریستند. ساناز نظامی زن پرجنب و جوش ۲۷ ساله ای بود که مي‌توانست به سه زبان فارسی ، انگلیسی و فرانسه صحبت کند. وی در ماه اوت سال گذشته از طریق اینترنت با یک ایرانی به نام نیما نصیری ساکن کالیفرنیا آشنا شده و پس از ازدواج در ترکیه به آمریکا مي‌آید.

همسر ساناز متولد و ساکن کالیفرنیای آمریکا بود، به همین دلیل آنها به صورت موقت چند ماهی را در کالیفرنیا گذراندند. این زوج جوان بعد از چند ماه زندگی در کالیفرنیا، در ماه نوامبر در شهر کوچک ''دالر بی'' نزدیک دانشگاه خانه ای اجاره و به آن محل مهاجرت کردند. ساناز از طریق ایمیل، پیام‌هاي متنی و گفت و گوی تلفنی و تصویری با خانواده اش در ارتباط بوده است، اما خواهرش مي‌گوید زمانی که روز هفت دسامبر از او خواست یکی از متن‌هاي ترجمه شده اش را خوانده و ویراش کند، متوجه اشتباهاتی در متن شده که به دلیل دقت فوق العاده او عجیب به نظر رسیده است اما در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی پیش آمده، جواب منفی مي‌دهد.

این دختر ایرانی روز هشتم دسامبر به دلیل شدت ضربات وارده به سرش به بیمارستان عمومی ''مارکیت'' منتقل مي‌شود. پلیس مي‌گوید: او توسط همسرش مورد ضرب و جرح قرار گرفته و همسرش به قتل غیرعمد متهم است. گیل برندلی، سرپرستار بیمارستان هم مي‌گوید: ناحیه سر بیمار به شدت کبود و متورم شده بود و زمانی که وی به بیمارستان رسیده است خون ریزی نداشته است اما مساله اینجا بود که کسی این دختر را نمي‌شناخت بنابراین برندلی با جست و جود در اینترنت توانست از سوابق او مطلع شود. و به این ترتیب کارکنان بیمارستان توانستند بعد از۲۴ ساعت با خانواده وی در ایران تماس بگیرند.

از آنجائی که خانواده ساناز نظامی، امکان تهیه ویزا و مسافرت به آمریکا را نداشتند با همکاری کارکنان بیمارستان از طریق ارتباط اینترنتی با وی وداع کردند و به صورت آنلاین شاهد مرگ دخترشان بودند. آنان رضایت دادند که اعضای بدن وی برای نجات جان بیماران دیگر اهدا شود. بدین سان اعضای حیاتی بدن ساناز ( قلب، ریه‌ها، کلیه‌ها، کبد، پانکراس و روده کوچک) جان ۷ نفر را در آمریکا نجات داده است. پیکر ساناز نظامی ۱۸ دسامبر با حضور کارکنان و پرستاران بیمارستان، به خاک سپرده شد. نیما نصیری همسر ساناز نظامی به اتهام قتل غیرعمد هم اکنون در بازداشت به سر مي‌برد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۰۹:۰۷
خشونت دارد در روح ایرانی ریشه میگیرد. به افرادی که در اروپا و آمریکا زندگی میکنند هم سرایت کرده٫ که انحطاط را نشان میدهد. (194743)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۲۰
.... همش میگند فرهنگ غربی در حاله انحطاطه در حالی به نظر میرسه فرهنگ اونها به مراتب مستحکم تر و غنی تر از ما است . ظاهرا ما در حال انحطاطیم .... (194780)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۵:۱۵
چه ربطی داره
تو همه جای دنیا این چیزها هست
اتفاقا ایران از لحاظ امنیت جز رده های بالاست با اینکه در همسایگی ناامن ترین کشورهای دنیا هستش
اینها هم تو آمریکا مردن
خبر رو بخون بعد حرف بزن (194898)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۷:۱۶
ايران در از نظر امنيت در رده هاي بالاست ولي بين عراق و أفغانستان و پاكستان ،شما خودتو تكون بده يه سري خارج از كشور بزن تا ببيني امنيت يعني چي و أخلاق يعني چي و انحطاط و غيره رو ديگه خودت خواهد فهميد،در اينكه اين چيزا همه جا هست شكي نيست ولي اينكه كجا چند برابر كجا هست مهمه و اينكه ايران جز كشوراي أمن حساب ميكني اونم در مقابل كشوراي دنيا يه توهم به حساب مياد (194958)
حسين تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۲۰:۳۹
خشونت همه جا هست درست ، ولي ما بايد خطا ها و ضعفهاي خودمان رو دائم نقد كنيم تا كمتر و كمتر بشه .
انسانيت هم همه جا هست ولي بعضي جاها بيشتره . برقراري تماس با خانواده از طريق اينترنت و حضور كاركنان و پرستاران بيمارستان در تدفين يه بيگانه غير هم وطن و هم دين ، هر جايي ( حتي شايد تو ايران هم ) ديده نميشه . آيا ما با افغانها اينطوري هستيم ؟ (195023)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۲۲:۰۳
پس این اخبار همسرکشی و تجاوز و قتل و زورگیری که در روزنامه ها هست همه علائم امنیت بالای ایرانه (195056)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۲۰:۲۱
همسر ساناز متولد و ساکن کالیفرنیای آمریکا بود..........عزیزم اون حاصل اون تمدن بوده نه ایران یه کمی دقت کن!!!!!!!!!!!!!!!! (195018)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۲:۵۰
اتفاقا ما ایرانیا با فرهنگ ترین مردم دنیاییم و همیشه از خشونت به دوریم اینو میتونی در برخورد مامورا با مردم ، مردم با خود مردم و احیانا فرد با خودش به وضوح دیدتازه مرحومه ساناز حتما به ضربه چماق حساسیت داشته و الا این وسیله بازی روزمره ما ایرانیا که کسی رو نمیتونه بکشه. قبول دارم برخی خشونت های نا خواسته هم داریم مثل حمله اون زوج اوباش با دست خالی به حاج محمودخان کریمی که اونو مجبور کردن برای دفاع از خودش به خودروی اون زن و مرد اوباش شلیک کنه امان از این خشونت. مرگ بر فتنه گران (194855)
عسگرپور
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۵:۵۴
ایرانی با روح لطیف وبزرگ خود مبری از همه ی خشونت ها وکینه هاست.
زنده باد ایران (194914)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۷:۲۱
ایکاش ایشون تو ایران ازدواج میکرد تا شوهرش بکشتش بعد جان هفت ایرانی رو نجات بده تا هفت آمریکایی
حیف
امان از این غفلت مسئولین
چرا میزارن فرار مغز و کلیه و جگر و قلب و دل و قلوه اتفاق بیفته (194964)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۰۵
اینهم از اثرات ازدواج اینترنتی.....روحش شاد (194766)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۲۰
حالا من یه چیزی میگم خدایی کمی فکر کنید اگه این دختر و امثال ایشون عین ادم با یه پسر ایرانی تحصیل کرده مثل خودش (هر چند فقیر ) با شخصیت و ساکن ایران ازدواج میکرد و کلا بقیه دخترا اینقدر به پول و ماشین و... فکر نمی کردند خداوکیلی چقدر دنیا قشنگ بود ؟ از این اتفاقا نمی افتاد دیگه .و بابا به خدا زندگی همش پول و کلاس گذاشتن نیست یکی مثل من فوق لیسانس شاغل سرشار از عشق و احساس رو هرکی دست میزارم میگه پول و ماشینت کو؟ خانواده ات سنتی هستن و ...تف به این زندگی ! (194781)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۲۸
خداون ایشان را قرین رحمت خویش گرداند
مرگ دردناک ، وداع دردناک خانواده با فرزندشان و دفن در غربت ...... (194786)
A R A M I S
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۵۳
واقعا متاثر شدم... خدا بیامرزه ایشون رو و به خانواده شون صبر بده.
این دست آشنا شدن در فضای مجازی که متاسفانه رو به گسترش هم هست ضربات جبران ناپذیری به پیکره و ساختار خانواده ها داره وارد میکنه و ضعف آموزش و عدم فرهنگ سازی هم که داره بیداد میکنه به هر تقدیر مسائل زیادی باید دست به دست هم بدن تا یک چنین حوادثی واقع بشن که خوشبختانه یا بدبختانه بستر مناسبی در حال حاضر تو کشور ما دارن! (194790)
کامران عیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۶:۰۶
کارد درسته آرمیس (194919)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۲:۲۹
اما خواهرش مي‌گوید زمانی که روز هفت دسامبر از او خواست یکی از متن‌هاي ترجمه شده اش را خوانده و ویراش کند، متوجه اشتباهاتی در متن شده که به دلیل دقت فوق العاده او عجیب به نظر رسیده است اما در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی پیش آمده، جواب منفی مي‌دهد.
یعنی چه؟چه ربطی داره؟ (194845)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۵:۲۸
به نظر منم خیلی بی معنی هستش اصلا معلوم نیست منظورش چیه? (194906)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۲۰:۴۲
میگم برای تلطیف فضا ونشون دادن عمق وزیبائی شگرف ورویایی مدنیت در حد کمال ویه دموکراسی ناب ومحصول جامعه مدنی وفرهنگ والای امریکائی یه کم از تفریحات سالم زندانبانان امریکائی جوان وخوش تیپ زن ومرد زندان ابو غریب رو هم نشون بده که اطلاع رسانیت کامل بشه وحق جمله قشنگ دانستن حق مردم است رو هم ادا کرده باشی . (195025)
saeed1221
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۶:۲۷
یعنی اینکه اون دختره تو زندگی زنا شویش یا شخصیش دچار مشکل شده که تمرکز بهم خورده نمیتونسه خوب دقت کنه یه جورایی زندگی مرحوم دوروبرای هفت دسامبر اشفته بوده........خواهرش که اینطوری حدس زده

در هر صورت خداوند انسانهای بد ذات رو نعلتشون کنه هر جا که هستن و خدا پشت و پناه انسانهای خوب باشه هر جا و هر مکان (194928)
رز
Australia
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۷:۱۰
به نظر می رسه این حرکت غیر انسانی 2 روز زودتز توسط نیما اتفاق افتاده لذا ساناز احتمالا دچار مشکلاتی شده است و از این رو متن ارسالی به خواهرش متن صحیحی نبوده.... (194956)
فاطمه
United States
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۸:۳۸
عزیزم یعنی اینکه از چن وقت پیش نشانه های این بوده که یه مشکلی هست (194987)
بهاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۲۳:۲۶
این نشون میده که ساناز روز ۷ دسامبر دچار اختلال مغزی شده ینی ضربه ای که به سرش وارد شده روز ۷ دسامبر تو مغزش اثراتش رو گذاشته (195095)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۳:۴۳
قلب ادم درد میگیره.........خدایا (194871)
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۶:۲۹
داداش ناراحت نشو ادامایه خوب هم زیاد هستن..........

خداپشت و پناهه انسانهای خوب باشه ....خداوند لعنت کنه به هر انسان بد ذات (194929)
kamran
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۵:۲۸
واقعا خیلی درد ناک بود خدا به خانواده اش صبربده من هم عاشق یک دختر تهرانی شدم ولی حاضر نیست بامن ازدواج کند..... سرگذشتمان چنین بود ما به دنیا آمدیم دنیا به ما نیامد ///// (194905)