به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۲۶۷۵۵

ابداع سمعکی به شکل یک گردنبندمعمولی

گروه فناوری: میشل تمپل و همکارانش از استودیوی Crown Heights، سمعکی ابداع کرده‌اند که مانند یک گردنبند معمولی به نظر می‌ر‌سد.
ابداع سمعکی به شکل یک گردنبندمعمولی
این سمعک دارای یک آرایه میکروفون آنالوگ است که برای ضبط مکالمات در محیط‌های پر سروصدا و همچنین حذف صداهای ناخواسته به کار می‌رود. صدا با استفاده از هر یک از هدفون‌های 3.5 میلی‌متری‌ سامانه بازآرایی‌ می‌شود و کاربر قادر به کنترل بلندی آن با استفاده از دگمه‌ای بر روی ابزار است. فناوری جدید که «Wear» نام دارد، از 10 میکروفون هدایت کننده برای خلق یک ناحیه دایره‌ای 1.83 متری در اطراف کاربر استفاده می‌کند. صداهایی که در این ناحیه تولید می‌شوند، توسط سیستم تقویت می‌شوند، اما صداهای خارج از آن نادیده گرفته می‌شوند و این امر شنیدن مکالمات نزدیک را ارتقا می‌دهد.

قطر سامانه ابداعی 5.1 و ضخامت آن 0.6 سانتی‌متر بوده و وزن آن نیز 28 گرم گزارش شده است. این سیستم مجهز به یک باتری قابل‌ شارژ داخلی است. بنا بر اعلام استودیوی سازنده، ابزار ارائه‌ شده بعنوان جایگزینی برای سمعک ابداع نشده، بلکه بیشتر با هدف کمک‌ کردن به اجرای مکالمه در محیط‌های پر سر و صدا طراحی شده است. این استودیو در حال ساخت نمونه بعدی میکروفون هدایت کننده است و هدف خود را خلق نسخه‌ای بیسیم از Wear اعلام کرده است.