به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۲۶۹۳۶
در بازداشت نيروهاي امنيتي لبنان بود

خبر مرگ "ماجد الماجد" تایید شد

گروه بين الملل: رسانه‌هاي لبناني از جمله خبرگزاری رسمي اين كشور امروز (شنبه) خبر مرگ ماجد الماجد كه در بازداشت نيروهاي امنيتي لبنان بود را تایید کرد.
خبر مرگ "ماجد الماجد" تایید شد
به گزارش ایسنا،‌ به نقل از سایت اینترنتی النشرة، خبرگزاری لبنان اعلام کرد: ماجد الماجد، رهبر عربستانی گروه "گردان‌های عبدالله عزام" امروز و در پی اوضاع جسمانی و نارسایی کلیه جان باخت. صقر صقر، مذاکره کننده دولت در دادگاه نظامی لبنان صحت این خبر را تایید و اعلام کرد که علت مرگ الماجد اوضاع وخیم جسمانی بود. در همین حال ارتش لبنان، رادیو "صدای لبنان" و شبکه خبری المیادین نیز مرگ ماجد الماجد را تایید کردند.

پیش از این روزنامه "الاخبار" لبنان به نقل از منابع امنیتی در این کشور گزارش داد که به خاطر اوضاع جسمانی نامطلوب ماجد الماجد اکثرا در حالت بیهوشی است و تمرکز ندارد. لذا ارتش هنوز تحقیقات جدی را درباره ماجد الماجد انجام نداده است. "ماجد الماجد" عربستانی‌ در تابستان سال 2012 رهبری گروه "گردان‌های عبدالله عزام" از گروه‌های وابسته به القاعده را بر عهده گرفت. این گروه برای اولین بار در سال 2004 میلادی و با به عهده گرفتن مسئولیت سه انفجار در مصر اعلام موجودیت کرد.

گروه گردان‌های عبدالله عزام بعدها مسئولیت چند عملیات تروریستی در لبنان از جمله حمله اخیر به سفارت ایران در بیروت را که به کشته شدن 26 تن از جمله رایزن فرهنگی ایران انجامید، بر عهده گرفت. از دیگر اقدامات تروریستی‌ای که گردان عبدالله عزام در لبنان انجام داده سلسله انفجارهایی است که نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در جنوب لبنان را هدف قرار دادند که خونبارترین این حملات انفجار گشتی نیروهای اسپانیایی در 24 ژوئن 2007 بود.

ماجد الماجد که برای اولین بار نام وی از طریق یک فیلم ویدئویی در 19 دسامبر 2013 منتشر شد در فهرست 85 رهبری است که در سال 2009 اعلام شد تحت پیگرد قانونی هستند. الماجد سومین عربستانی است که موفق شد رهبری گردان‌های عبدالله عزام را بر عهده بگیرد. وی چند روز پیش به همراه یک تروریست عربستانی دیگر توسط نیروهای سازمان اطلاعات لبنان و در هنگام خروج از بیمارستانی در بیروت بازداشت شد. الماجد در ماه‌های اخیر چندین بار از اردوگاه عین الحلوه که متعلق به ‌آوارگان فلسطینی و در جنوب لبنان است به سوریه جهت هم‌پیمان شدن با ابومحمد الجولانی، امیر جبهه تروریستی النصره، رفت.