به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۲۶۹۹۶

ایمیلی‌ که هک‌ کلمه عبور را اطلاع می‌دهد

گروه فناوری: یک پایگاه اینترنتی آمریکایی با ارسال یک نامه الکترونیکی به کاربرانش آنها را از هک شدن کلمه عبور پست الکترونیکی‌شان مطلع می‌کند.
ایمیلی‌ که هک‌ کلمه عبور را اطلاع می‌دهد
این وب سایت که تا پیش از این با منتشر کردن آدرس‌های ایمیل به سرقت رفته به کاربران اجازه می‌داد از هک شدن کلمه عبور پست الکترونیکی خود مطلع شوند به تازگی اعلام کرده است که قابلیت دیگری به سایت خود افزوده است. تا پیش از این کاربران این پایگاه اینترنتی به آدرس haveibeenpwned.com می‌توانستند با وارد کردن آدرس پست الکترونیکی خود بفهمند که آیا آدرس آنها در یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی منتشر شده در مورد به سرقت رفتن کلمه عبور پست الکترونیکی قرار دارد یا خیر. این سایت به اندازه زیادی مورد استفاده قرار گرفته است اما درخواست شماره یک کاربران مجهز شدن این پایگاه به یک سرویس اطلاع‌رسانی خودکار از به سرقت رفتن کلمه عبور پست الکترونیکی خود بوده است.

این سرویس اطلاع‌رسانی خودکار اکنون به این پایگاه اینترنتی افزوده شده است. اکنون کاربران می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی، علاوه بر وارد کردن آدرس پست الکترونیکی خود برای بررسی وجود این آدرس در فهرست آدرس‌های به سرقت رفته، بر روی گزینه "من را از به سرقت رفتن آدرس پست الکترونیکم مطلع کن" کلیک کنند و به این ترتیب برای دریافت خودکار ایمیل از به سرقت رفتن آدرس ایمیل خود از طرف این وب سایت ثبت نام کنند. استفاده از خدمات پایگاه اینترنتی haveibeenpwned.com رایگان است.
مرجع : ایرنا