به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۲۷۰۴۱

فرد شماره 2 پرونده کهریزک در مجلس

گروه سياسي: پای علی‌اکبر حیدری‌فر متهم ردیف دوم پرونده قضات جنایت کهریزک نیز به مجلس باز شد. او یکشنبه هفته گذشته به مجلس آمد اما نه به عنوان یک قاضی بلکه به عنوان یک شهروند عادی که می‌خواهد با نمایندگان دیدار کند.
فرد شماره 2 پرونده کهریزک در مجلس
به گزارش تدبیر، حیدری‌فر به بهانه دیدار مردمی با نمایندگان که دمجلس یک روند طبیعی است از چند نماینده وقت ملاقات مردمی گرفته و از این راه وارد مجلس شده است. اما آنگونه که نمایندگان روایت می کنند گویا با دست خالی به خانه بازگشته است. بهانه معاون جنجالی سعید مرتضوی برای ورود به مجلس دیدار با علیرضا محجوب رئیس کیمته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی است. تحقیق و تفحصی جنجالی که گزارشش حالا در هیات رئیسه مجلس است و در نوبت ارسال به قوه قضاییه.

گویا در این دیدار 20 دقیقه‌ای محجوب فقط شنونده اظهارات حیدری‌فرد بوده است. آنطور که متهم پرونده قضات جنایت کهریزک به مهر گفته است: « این مساله ارتباطی با تامین اجتماعی، تحقیق‌وتفحص و مرتضوی نداشته است و مانند یک شهروند عادی برای یک کار شخصی بود.» این نخستین دیدار رو در رو معاون جنجالی سعید مرتضوی با نمایندگان مجلس است. برخی علی اکبر حیدری‌فر را "عصای سفید" سعید مرتضوی می‌دانند. یار دیرینه مرتضوی که متهم ردیف دوم پرونده قضات جنایت کهریزک است، او همان زمان گفته بود که «در حوادث سال 88 به عنوان دادیار، دستور بازداشت‌ها و اعزام بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات را به کهریزک را صادر کرده است.» حیدری فر مشاور مرتضوی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بود و در مرداد سال 1389 به همراه حسن حداد از سمت قضایی خود تعلیق و همزمان مصونیت قضایی آنان نیز لغو شد.

بعد از انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی خبری مبنی بر پیوستن او به مرتضوی در این سازمان و گرفتن پست معاونت منتشر شد که او بلافاصله این خبر را تکذیب کرد. همانطور که سعید مرتضوی پیش از رسیدگی به پرونده کهریزک سابقه بازداشت دارد، عصای سفیدش نیز از او عقب نماند. چندی پش و در فروردین 91 خبری منتشر شد که حیدری‌فر در پمپ بنزینی در اصفهان دست به اسلحه برده است.

او در اصفهان بازداشت شد؛ اما پرونده اش برای تحقیقات با صدور قرار نداشتن صلاحیت به دادسرای تهران ارسال شد. او اردیبهشت همان سال به اتهام تخریب خودروی شکات و اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی با دستور قاضی دادسرای کارکنان دولت روانه زندان اوین شد. با تمام این دردسرها اوهمچنان حامی سعید مرتضوی است. حیدری‌فر پس از انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: «تخریب مرتضوی در جریان انتصاب او به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی، امتداد موضع گیری‌های مغرضانه علیه انتصابات رییس جمهوری است.»

انگار عادت دولتی‌ها به آنان هم سرایت کرده که همه خودی‌ها باید پشت هم دربیایند حتی اگر آن فرد مجرم باشد.حیدری‌فر آنقدر بی سر و صدا به مجلس آمده که به جز علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور سایر اعضای کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی هم از آمدن او خبردار نشدند. مهدی عیسی‌زاده نماینده شاهین دژ با ابراز بی‌اطلاعی از حضور علی اکبر حیدری‌فر در مجلس، گفت که «من اصلا مرتضوی را نمی شناسم که حالا چهره معاونش یادم بماند. اما این موضوع را می‌دانم که هیچ کس حق ندارد به اعضای کمیته تحقیق و تفحص نزدیک شود و یا سفارشی کند.»

عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تاکید دارد که « هر فردی با هر سمتی که متهم شناخته می‌شود باید محاکمه شود و پاسخگوی کارهای خلاف خود باشد.» نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس، نیز می‌گوید: «اعضای کمیته تحقیق و تفحص اهل مماشات نیست و اگر موضوع این دیدار گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین بوده باشد، به طور قطع باید با او برخورد شود.» عضو فراکسیون رهروان مجلس نهم، درباره درخواست دیدار حیدری‌فر با سایر اعضای تحقیق و تفحص گفت: «او پس از ورود به مجلس به سراغ آقای محجوب رفته و با ایشان دیدار کرده است. البته گویا به برخی دیگر از اعضا نیز درخواست ملاقات داده ؛ اما موفق به دیدار نشده است.» پیش از این خبری مبنی بر شکایت سعید مرتضوی از علیرضا محجوب و علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی منتشر شد.