به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۲۷۰۹۹

خواص جادويي آجيل و خشکبار را بشناسيد

گروه علمي: متخصصان تغذیه و سلامت در انگلیس می‌گویند: افرادی که به مصرف مغز و خشکبار عادت دارند، کمتر به بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا می‌شوند، لاغرتر و سالم‌تر هستند، کمتر به فشارخون یا چربی خون مبتلا می‌شوند، بیشتر ورزش می‌کنند و کمتر نیز ممکن است سیگار بکشند.
خواص جادويي آجيل و خشکبار را بشناسيد
متخصصان تغذیه و سلامت در انگلیس می‌گویند: افرادی که به مصرف مغز و خشکبار عادت دارند، کمتر به بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا می‌شوند، لاغرتر و سالم‌تر هستند، کمتر به فشارخون یا چربی خون مبتلا می‌شوند، بیشتر ورزش می‌کنند و کمتر نیز ممکن است سیگار بکشند. این یافته که شرح آن در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شده حاصل مطالعه روی اطلاعاتی است که از پرستاران و فعالان بخش بهداشت و درمان آمریکا از دهه 1980 میلادی تاکنون جمع‌آوری شده است. متخصصان در این مطالعه می‌گویند: با اینکه تحقیقات قبلی نشان داده‌اند مغزها در پیشگیری از بیماری‌های کرونری قلب و افزایش چربی خون سودمند هستند اما پیش از این تحقیقی درباره رابطه آجیل با مرگ انجام نگرفته بود. مطالعه فعلی بر اساس آزمایش و بررسی روی 120 هزار نفر در آمریکا طی یک دوره 30 ساله صورت گرفته و طی آن به نتایج تحقیقات در کشورهای دیگر مثل انگستان و هلند هم توجه شده است. نتایج این تحقیق نشان داد که مصرف مغزها خطر مرگ ناشی از بیماری‌های مهم و جدی را هم در مردان و هم در زنان تا یک پنجم کاهش می دهد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را نزدیک به 30 درصد و سرطان را 11 درصد کمتر می‌کند.

«چارلز فوکس» متخصص موسسه «سرطان دانا فاربر» در بوستون می‌گوید: واضح‌ترین فایده آجیل کاهش 29 درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی است که از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان امروز محسوب می‌شود. علاوه بر این یافته‌های اخیر تایید می‌کند افرادی که مرتب از مغز‌ و خشکبار استفاده می‌کنند کمتر به کشیدن سیگار روی می‌آورند، بیشتر ورزش می‌کنند، بیشتر مولتی‌ویتامین می‌خورند، لاغرتر هستند و میوه و سبزی نیز بیشتر می‌خورند. برای برخی محققان این نگرانی وجود دارد که مصرف آجیل ممکن است باعث افزایش وزن شود اما بررسی‌ها نشان داده که این خوردنی احتمال افزایش وزن، افزایش اندازه دور کمر و نیز احتمال چاقی را نیز کاهش می‌دهد. هرچند این مطالعه تاثیر بودادن یا شور کردن آجیل را بر خواص آن بررسی نکرده اما توصیه کارشناسان مصرف آجیل خام است.
مرجع : ايسنا