به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۴۴
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۲۷۱۰۹

ملکه بریتانیا به نوه‌اش: سريعا ريشت را بزن!

گروه بين‌الملل: الیزابت دوم ملکه بریتانیا، ناخرسندی خود را از ریش نوه‌اش، شاهزاده هری که چهارمین جانشین تاج و تخت است، ابراز کرد. از این رو در سال جدید میلادی، در فرمانی به هری، اعلام کرد که از ریش او به شدت متنفر است و از او خواست تا فورا آن را بتراشد!
شاهزاده هری
شاهزاده هری
به نوشته روزنامه ''الحیات'' و به نقل از منابع آگاه، هری به مادر بزرگش قول داد که از فرمانش اطاعت کند اما پیش از آن، مي‌خواهد ریش خود را به دوست دخترش نشان دهد! هری ۲۹ ساله، ماه گذشته در سفری که به قطب جنوب به همراه سربازان بریتانیایی زخمی داشت، ریش خود را بلند کرده بود و برای مشارکت در جشن های سال نوی میلادی، به بریتانیا برگشت. ''الحیات'' افزوده است که هری، ریش را سنتی شاهانه دانسته است و به مردمی که برای تبریک سال نو به خانواده ملکه الیزابت تجمع کرده بودند، گفت که مي‌خواهد ریش خود را نگاه دارد. این در حالی است که شماری از اعضای خانواده پادشاهی بریتانیا از جمله دختر عمه اش زارا، گفتند که از ریش هری خوششان آمده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع مطلع ادامه داده است: «ملکه مخالف بلند کردن ریش توسط مردان خانواده اش هنگام خدمتشان در نیروهای مسلح در خارج از کشور یا مشارکت در سفرهای طولانی خارجی نیست اما انتظار دارد پس از بازگشتشان به بریتانیا، آن را بتراشند.» این منبع افزوده است: ملکه ناخرسندی خود را از بلند شدن ریش شاهزاده هری ابراز کرده است. او ریش و سیبیل گذاشتن توسط کارمندان خود را نیز ممنوع کرده است. شاهزاده جوان هم نمی خواهد مادربزرگش را ناراحت کند از این رو به زودی ریش خود را خواهد تراشید و تنها منتظر است که دوست دخترش آن را ببیند!