به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۲۷۱۱۶

بدنام​ترین تبهکار انگلیس چهره​در خاک​کشید

گروه جامعه: رانی بیگز سارق بزرگ قطار و یکی از بدنام‌ترین تبهکاران انگلیس که دو هفته پیش در سن 84 سالگی درگذشته بود، در لندن به خاک سپرده شد.
بدنام​ترین تبهکار انگلیس چهره​در خاک​کشید
خبرگزاری فرانسه از لندن گزارش داد که فرار بی‌باکانه بیگز از زندان و دهها سال گریز از قانون او را به یکی از بدنام‌ترین تبهکاران انگلیس تبدیل کرد. وی روزهای آخر عمر خود را که در 84 سالگی به پایان رسید در خانه سالمندان در لندن گذراند در حالی که به سبب چند سکته‌ای که کرده بود، نمی‌توانست سخن بگوید و به دشواری راه می‌رفت. بیگز یکی از سارقانی بود که هشتم اوت 1963 به قطار پستی که از گلاسکو عازم لندن بود، حمله ور شده و دو میلیون و 600 هزار پوند انگلیس را که در آن زمان بی‌سابقه بود و معادل 46 میلیون پوند (54 میلیون یورو) در زمان حاضر است به سرقت برد.

اما او پس از چندی بازداشت و در سال 1964 به 30 سال حبس محکوم شد. آنچه که او را مشهور کرد گریز او از زندان پس از گذراندن 15 ماه محکومیت بود. بیگز به استرالیا رفت و از آنجا به برزیل گریخت. بیگز در ریو دو ژانیرو با یک زن برزیلی ازدواج کرد و از او صاحب فرزندی به نام مایکل شد که این امر به او مصونیت استرداد به انگلیس را اعطاء کرد. او به دور از قانون به عکس گرفتن برای روزنامه‌ها پرداخت و از بدنامی خود بهره برد. اما این سارق فراری در سال 2001 پس از آنکه بدحالی و ناتوانی جسمی حال و رمقی برای او باقی نگذارده بود هوای وطن کرد و با پای خود به انگلیس برگشت.

مقامات پلیس بلادرنگ او را به زندان انداختند تا دوران زندان خود را بگذراند. اما مسئولان به دلیل وخامت وضعیت جسمی وی و دلسوزی در سال 2009 وی را آزاد کردند. آخرین باری که وی در انظار عموم ظاهر شد در هنگام تشییع جنازه بروس رینولدز سرکرده تیم سارقان قطار بود. از اقدام جسوارنه سارقان قطار، پیتر ییتز کارگردان انگلیسی در سال 1967 فیلمی به نام سرقت بزرگ ساخت.
مرجع : ایرنا