به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۲۷۱۸۳
پس از بارها شکست،

پرتاب موفق اولین موشک فضایی هند

گروه بين​الملل: هند پس از بارها شکست، موفق شد اولین موشک فضایی خود را با استفاده از فناوری داخلی با موفقیت پرتاب کند. این پرتاب موفقیت‌آمیز گامی رو به جلو در برنامه فضایی هند بود.
پرتاب موفق اولین موشک فضایی هند
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در ادامه تلاش دهلی نو برای پیوستن به جمع محدود کشورهایی که این فناوری پیشرفته را در اختیار دارند، این کشور روز یکشنبه، موشک برودتی ساخت داخل را از جنوب این کشور پرتاب کرد. به گفته دکتر رادا کریشنان، رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند، این موشک 415 تنی، 17 دقیقه پس از پرتاب یک ماهواره ارتباطی پیشرفته دو تنی را در مدار زمین قرار داد. هند سال‌ها برای پرتاب موشک برودتی ساخت خود که برای ارسال ماهواره‌های سنگین به فضا طراحی شده است، تلاش می‌کند.

این فناوری را تنها چندین کشور از جمله آمریکا، روسیه، فرانسه، ژاپن و چین در کنار آژانس فضایی اروپا در اختیار داند. هند پیش از این برای به اجرا رساندن این ماموریت با موانع و حوادثی مانند پرتاب بی‌نتیجه یک موشک در اوت سال 2013 روبرو شده بود. مدیر سازمان تحقیقات فضایی هند گفت: این پرتاب دو هدف داشت، آزمایش دوباره موشک‌های برودتی ساخت داخل و در مدار قرار دادن یک ماهواره ارتباطی سنگین.

مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند این پرتاب موفقیت‌آمیز را که 58 میلیون دلار هزینه داشت، تبریک گفت. تلاش هند در سال 1992 برای وارد کردن فناوری روسیه در این زمینه با مخالفت آمریکا روبرو شد. هر چند که هند برنامه فضایی خود را دستاوردی برای برجسته کردن ظهور خود به عنوان یک قدرت اقتصادی عمده می‌بیند اما بسیاری هزینه‌های بالا این برنامه را در حالی که دولت هند با فقر دست و پنجه نرم می‌کند، مورد انتقاد قرار می‌دهند.
مرجع : ايسنا

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۵۸
حالا تا کجا رفتاهی!! (196106)