به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۷۲۶۱
حضور9شرکت خودروسازی درces 2014

خودروها درحال تبدیل‌شدن به‌موبایل هستند؟

گروه فناوری: وقتی حرف از فناوری موبایل می‌شود، اکثر مردم به دستگاه‌های کوچک قابل حمل فکر می‌کنند، نه به یک ماشین دو تُنی. ولی خودروسازان امروزه در حال پذیرش این موضوع می‌باشند که فناوری تلفن‌های هوشمند و محاسبات موبایل، زندگی دیجیتالی ما را با تجارب رانندگی ما به صورت امن ادغام خواهد کرد.
خودروها درحال تبدیل‌شدن به‌موبایل هستند؟
۹ شرکت خودروسازی برای برجسته ساختن نوآوری‌های جدید تکنولوژی، در CES 2014 شرکت کرده‌اند. جای اینکه تبلت خود را از منزل به محل کار خود بیاورید، می‌توانید داشبوردی داشته باشید که ارتباط اینترنت شما را به صورت ایمن در هنگام رانندگی در اختیارتان قرار می‌دهد. مدیر عمومی بخش راه‌حل‌های خودرویی در اینتل، الیوت گاربوس، می‌گوید: بسیار قابل توجه است که صنعت خودرو به خوبی خود را در CES جای داده‌است. اینتل در غرفه‌ خود در CES امسال دو خودرو را به نمایش می‌گذارد. به نقل از گاربوس، کسی که مسئول چشم‌انداز اینتل در زمینه‌ خودروهای متصل می‌باشد، سیستم‌های سرگرمی داخل خودرو (IVI) در حال گذار به سیستم‌های حمل و نقل هوشمند می‌باشند.

سیستم‌های IVI اطلاعات لحظه‌ای، تشخیص صوتی و ارتباط درون خودرو به دستگاه‌های موبایل را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد تا عادات روزانه‌ دیجیتالی خود را درون خودروی خود داشته باشند. گاربوس اظهار داشت: تمرکز زیادی روی IVI وجود دارد به دلیل اینکه آنها باعث تمایز می‌شوند. ما متوجه خواست مصرف‌کنندگان مبنی بر حفظ ارتباط آنها با زندگی دیجیتالی خود هستیم و این خواسته روی تصمیم گیری آنها برای خریدشان تاثیر می‌گذارد.

سرویس‌هایی مانند پاندورا هم اکنون با خودروها یکپارچه شده‌اند و حرفه‌ای‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اپلیکیشن‌های بیشتری برای ایجاد تجربه‌های مشابه تلفن همراه برای راننده، وارد طراحی خودرو خواهند شد. در آینده‌ای نزدیک خودروها خواهند توانست آپدیت نرم‌افزار خود را دانلود کنند و مشکل خودروسازان برای فراخوان مشتریان حل خواهد شد. این نوع نوآوری‌ها امکان حفظ ارتباط با مشتریان را به خودروسازان می‌دهد و امکان بهبودسازی مستمر را فراهم می‌سازد. به نقل از سایت iSuppli انتظار می‌رود که بیش از ۴۲ میلیون خودرو تا سال ۲۰۱۷ به اینترنت دسترسی داشته باشند.

خودروسازان همچنین سنسورهای «دید کامپیوتری» را معرفی می‌کنند که امکان دیدن جاده، تشخیص نقاط کور در هنگام جابجایی بین خطوط و حتی هشدار دادن به راننده در مورد عابرین پیاده، را به خودرو و راننده می‌دهد. گاربوس می‌افزاید: من گزارشات NHTSA را که بیان می‌دارند ۹۰ درصد از تصادفات ناشی از خطای انسانی است را دیده‌ام. اکنون ما شاهد تکنولوژی‌هایی هستیم که به سمت خودروهای بدون راننده حرکت می‌کنند و خودروسازان زیادی در حال تلاش برای ساختن اتومبیل‌هایی هستند که تصادف نکنند. انجام محاسبات و استفاده از سنسورها می‌تواند خودروهایی تولید کند که از اطراف آگاه می‌باشند و با هدایت مستقیم خودرو یا هشدار به راننده، رانندگی ایمن‌تری را فراهم می‌کنند. موضوع استفاده از تکنولوژی برای امن نگاه داشتن راننده می‌باشد.

حضور خودروهای نیمه اتوماتیک و خودروهای بدون راننده از هر زمان دیگری نزدیک‌تر می‌باشد، ولی با در نظر گرفتن چرخه‌ طراحی ۴ تا ۵ ساله‌ این صنعت خواهیم دید که اغلب مدل‌های پیشرفته‌ نمایش داده شده در CES ممکن است تا قبل از سال ۲۰۱۸ وارد بازار نشوند. اتحاد سیستم‌های هوشمند اینتل امیدوار است با بهره‌برداری از بیش از ۲۵۰۰ راهکار فنی بر پایه‌ آخرین فناوری پردازشگر، به جدول زمانی این توسعه شتاب دهد. از طریق همکاری با شرکت‌هایی نظیر جگوار و لندروور، اینتل قصد دارد تا به بازار سیستم‌های رانندگی هوشمند سرعت بخشیده و تجارب و تخصص‌های خود را به اشتراک بگذارد.

گاربوس اشاره کرد: ما تحقیقات خوبی بر روی تجربه‌ کاربر درون خودرو در آزمایشگاه‌های اینتل انجام داده‌ایم تا دریابیم مردم چگونه از خودروی خود استفاده می‌کنند و چگونه از تکنولوژی‌های خودرو برای بهبود رانندگی استفاده کنیم. این بدین معنی است که به زودی دستگاه‌ موبایلی که اغلب مواقع استفاده می‌کنید نه در جیب شما، بلکه در خودروی شما خواهد بود.
مرجع : زومیت