به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۲۷۴۱۱
واکنش پزشکیان به منتقدان نطق علی مطهری؛

چرا هر كه را مي‌خواهد سخن بگوید مي‌ترسانید و تهدید مي‌کنید؟

گروه سياسي: نماینده مردم تبریز در مجلس درباره حاشیه های ایجاد شده در خصوص نطق علی مطهری و واکنش ها به آن، گفت: «زمانی که یک نفر مي‌خواهد سخن بگوید چرا وی را مي‌ترسانید؟ چرا تهدید مي‌کنید؟ چرا به اینکه شما چپید و راستید و ضد انقلابید و ضد نظامید، انگ مي‌زنید؟»
چرا هر كه را مي‌خواهد سخن بگوید مي‌ترسانید و تهدید مي‌کنید؟
دكتر «مسعود پزشکیان» روز چهارشنبه در نطق میان دستور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز متن صحبتم را در نظر داشتم در مورد مسایل بین المللی، مذاکرات و موضوع بیکاری ایراد کنم اما برخوردی که با آقای مطهری در قوه قضاییه و مجلس شد، ذهن و حرفم را به موضوع دیگری برگرداند؛ بنابر این اکنون در مورد اینکه در مجلس چه حقی داریم و در جامعه از ما چه مي‌خواهند، صحبت مي‌کنم. پزشکیان با تاکید بر اینکه باید پناهگاه مردم بود و نه دام مردم، گفت: ما نمایندگان طبق اصل 84 حق داریم در تمام مسایل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کنیم.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: اصل 86 قانون اساسی مي‌گوید که نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی کاملا آزادند و نمی توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار مي‌کنند و آرایی که مي‌دهند، تعقیب یا توقیف کرد. وی با اشاره به منشور گفتار حضرت علی (ع)، گفت: آن حضرت به مالک اشتر مي‌گویند برای آنهایی که نیاز دارند، سوال دارند، درد دارند وقتی بگذار و خودت شخصا به آن رسیدگی کن؛ یک مجلس عام تشکیل بده و در آنجا متواضعانه با مردم برخورد کن؛ لشکریانت را بگو به کنار بروند و حراست ها و نگهبانان را بگو کنار بایستند تا کسی که حرف دارد بدون ترس و لکنت زبان حرفش را بزند.

پزشکیان ادامه داد: زمانی شخصی مي‌خواهد حرف بزند، چرا وی را مي‌ترسانید؟ چرا تهدید مي‌کنید؟ چرا به این که شما چپید و راستید و ضد انقلابید و ضد نظامید انگ مي‌زنید؟ به گفته پزشکیان، حضرت علی (ع) در ادامه سخنان خود مي‌فرمایند که از رسول خدا شنیدم که جامعه ای که در آن جامعه نشود حق ضعیف را از آدم های گردن کلفت بدون لکنت زبان گرفت، روی سعادت نخواهد دید؛ مردم باید بتوانند بدون ترس در برابر کسانی که در مقام قدرت نشسته اند حرفشان را بزنند؛ نه اینکه مردم و حتی یک نماینده نتواند حرف خود را بزند.

وی در ادامه با تاکید بر مطالبی که حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر توصیه کرده است، گفت: آن حضرت به مالک تاکید داشتند که مردم را تحمل کن؛ ممکن است تند حرف بزنند، اما تو تحمل کن؛ غرور و تکبرت را در مقابل آنان بشکن و بگذار حرفشان را بزنند؛ به خاطر این کار خداوند رحمتش را به شما بسط خواهد داد. وی در پایان سخنان خود با اشاره به بخشی از نظرات شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی مي‌گوید ما با شعار داشتن آیین عدل و حق در جهان امروز حرفمان را آغاز کردیم اما یک شرط دارد و آن این که این حق پرستی در گفتار و رفتارمان ظاهر شود.