به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۷۴۶۲
استارت هفته بیست و دوم لیگ برتر؛

صدرنشینی نفت و یا فرار ذوب‌آهن از قعر

گروه ورزشی: نخستین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر نبرد تیم نفت ناکام در هفته‌های اخیر و ذوب‌آهن بحران زده است. نفت اگر بتواند در این بازی پیروز شود، موقتا به صدر جدول صعود می‌کند و ذوب‌آهن برای پایان دادن به روزهای متوالی بدون برد خود در لیگ و فرار از مثلث قعرنشینان، به پیروزی در این دیدار نیاز دارد.
صدرنشینی نفت و یا فرار ذوب‌آهن از قعر
هفته بیست و دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور  امروز با برگزاری دیدار نفت با ذوب‌آهن اصفهان در تهران آغاز می‌شود، دیداری که زمان انجام آن به خاطر حضور 3 بازیکن تیم نفت تهران در تیم فوتبال زیر 22 سال ایران جابجا شد و مشکلاتی را برای سفر تیم ذوب‌آهن به تهران ایجاد کرد. در یک سوی میدان این مسابقه، تیم نفت تهرانی قرار دارد که به خاطر دو تساوی متوالی در هفته‌های بیستم و بیست و یکم از رده دوم به جایگاه سوم سقوط کرده است. شاگردان گل‌محمدی اگر در این بازی خانگی پیروز شوند، موقتا و به مدت 48 ساعت صدرنشین لیگ خواهند بود ولی در صورت مساوی تنها به رده سوم صعود می‌کنند. نفتی‌ها اگر در این بازی ببازند، ممکن است در پایان دیدارهای این هفته به رده ششم سقوط کنند.

اما ذوب‌آهنی‌ها هم که 12 هفته است، طعم پیروزی را نچشیده و در حال حاضر جزو 3 تیم پائین جدول قرار گرفته‌اند، اگر به طلسم نبردن خود در تهران پایان بخشند، 2 پله در جدول صعود کرده و به رده دوازدهم صعود کرده و به وضعیت بحرانی خود سروسامان می‌دهند. اما تساوی و یا باخت باعث می‌شود شاگردان مجتبی تقوی در پایان این هفته حتی قعرنشین جدول هم لقب بگیرند. ضمن اینکه دیدار با نفت، چهارمین مسابقه‌ای است که ذوب‌آهنی‌ها با هدایت تقوی و کادرفنی جدید برگزار می‌کنند و امیدوارند بعد از 2 تساوی و یک باخت، به یک پیروزی ارزشمند دست یافته و روزهای بهتری را در لیگ سیزدهم پیش رو داشته باشند.

البته این بازی را به نوعی می‌توان دیدار متضرران داوری نامید. نفتی‌ها در بازی با پرسپولیس فرصت پیروزی را داشتند اما داور به اشتباه گل آنها را مردود اعلام کرد و تیم ذوب‌آهن هم در هفته‌های اخیر مورد نامهربانی غیر عمدی داوران قرار گرفته‌اند، پس هر دو تیم امیدوارند عملکرد سعید مظفری‌زاده و تیم داوری این بازی، تاثیر مستقیمی در نتیجه نهایی نداشته باشد. همچنین نباید فراموش کرد تساوی این بازی به سود مدعیان بالای جدول و تیم‌های قعرنشین است تا با موفقیت در بازی‌های هفته بیست و دوم، بالاتر از این دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ قرار بگیرند.

برنامه هفته بیست و دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، گرامیداشت شهادت امام حسن عسگری و تعظیم شروع امامت حضرت امام مهدی (عج) به شرح زیر است:

پنجشنبه - 19/10/92
* نفت تهران ---------------ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 14:30، ورزشگاه دستگردی تهران

شنبه - 21/10/92
* گسترش فولاد تبریز --------- راه‌آهن سورینت، ساعت 14:15، ورزشگاه اختصاصی گسترش
* ملوان بندرانزلی -------------- مس کرمان، ساعت 14:30، ورزشگاه تختی انزلی
* سپاهان اصفهان -------------- داماش گیلان، ساعت 14:30، ورزشگاه فولاد شهر
* فجرسپاسی شیراز ------------ صبای قم، ساعت 14:30، ورزشگاه حافظیه شیراز
* سایپا البرز ------------------- تراکتورسازی تبریز، ساعت 14:30، ورزشگاه انقلاب کرج
* فولاد خوزستان --------------- پرسپولیس، ساعت 14:30، ورزشگاه غدیر اهواز
* استقلال تهران ----------- استقلال صنعتی خوزستان، ساعت 16:40، ورزشگاه آزادی

جدول گلزنان لیگ برتر:

9 گل: کريم انصاری‌فرد (تراکتورسازی تبریز)، رضا عنايتی (صبای قم)، سيدجلال رافخايی (ملوان بندرانزلی) و لوسيانو پريرا (فولاد خوزستان)
7 گل: سجاد شهباززاده (سايپا البرز) و رضا نوروزی (نفت تهران)
6 گل: مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن اصفهان)، محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس)، لوسيانو ادينهو (مس کرمان) و مهرداد بايرامی (گسترش فولاد)
5 گل: سیدمهدی سیدصالحی (پرسپوليس)، محمد غلامی (سپاهان)، ميلاد ميداوودی (صنعتی خوزستان)، امين متوسل‌زاده (داماش گيلان)، اسماعیل شریفات و بختيار رحمانی (فولاد خوزستان)، فريد بهزادی کريمی (صبای قم) و جابر انصاری (گسترش فولاد)
مرجع : مهر