به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۲۷۵۹۳

3سناریوی​ قیمت سوخت در لایحه هدفمندی

گروه اقتصادي: معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تدوین سه سناریو برای تغییر قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها در لایحه مستقل هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: ارقام بنزین هنوز نهایی نشده است.
3سناریوی​ قیمت سوخت در لایحه هدفمندی
  شاپور محمدی در جمع خبرنگاران در مورد برنامه دولت برای افزایش قیمت حمل‌های انرژی در فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: این موضوع در دولت مورد بررسی قرار گرفته است و پیشنهادات وزارت اقتصاد در مورد قیمت حامل‌های انرژی و تورم قابل تحمل توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به جلسه بررسی هدفمندی یارانه ها ارائه شد. معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه طبق قانون نرخ حامل های انرژی باید به قیمت 90 درصد فوب خلیج فارس برسد که چگونگی دستیابی و فرصت زمانی اجرای آن در حال بررسی است و باید در مورد آن تصیم گیری شود، افزود: در لایحه مستقل هدفمندی یارانه ها سه سناریو برای تغییر قیمت ها تدوین شده است.وی با اعلام اینکه این سناریو ها از نظر وزارت اقتصاد یکسان است زیرا تغییر قیمت ها در یک مرحله و یا در مراحل سه یا چهار ساله در این سناریو ها بررسی شده است، درباره قیمت بنزین در سناریو های پیشنهادی وزارت اقتصاد عنوان کرد: این ارقام هنوز نهایی نشده و به همین دلیل امکان اعلام وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد در مورد برنامه های دولت برای کنترل تورم بیان کرد: دولت با کنترل نقدینگی و پول پرقدرت و همچنین ثبات بخشی به نرخ ها و سیاست ها تلاش در کاهش نرخ تورم دارد. محمدی درباره مسیر حرکت سرمایه های سرگردان هم گفت: حرکت سرمایه تابع تغییر نرخ دارایی های مختلف است و با تغییر نرخ از دید سرمایه گذار بخش خصوصی سرمایه گذاری منطقی است که سرمایه خود را برای کسب بیشتر بازده جا به جا کند. سرمایه گذاری در صندوق های مشترک و یا در صندوق هایی که اخیرا وزارت نفت و سازمان بورس و اوراق بهادار قصد راه اندازی آن را دارند از راه های تثبیت سرمایه گذاری ها محسوب می شود. وی اضافه کرد: سرمایه های کوچک جا به جایی سریع تر و سرمایه های بزرگ تر جا به جایی های کمتری دارند، شاید به نظر بیاید که سرمایه ها بسیار سریع و زیاد جا به جا می شوند اما این جا به جایی ها به گونه ای نیست که روند سرمایه گذاری بلند مدت را با مشکل مواجه کند.
مرجع : مهر