به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۰ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۲۷۶۵۱
رییس ستاد اقامه نماز:

هیچ‌زمان مانند‌اکنون مردم‌عاشق دین‌نبوده‌اند

گروه جامعه: رییس ستاد اقامه نماز گفت: هیچ زمانی مانند اکنون مردم عاشق دین نبوده اند اما در این شرایط با کمبود افرادی که دین را بیان کنند روبرو هستیم.
هیچ‌زمان مانند‌اکنون مردم‌عاشق دین‌نبوده‌اند
حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش سراسری ائمه جماعات و مسوولان امور فرهنگی و دینی وزارت نیروˈ در مشهد افزود: چگونگی بیان مسائل دینی در شرایط کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این امر مانند آن است که نخ و سوزن موجود باشد اما خیاط نداشته باشیم. وی با بیان اینکه روحانیون باید مطالعه داشته و آموزه هایشان به روز باشد گفت: در شرایط کنونی تنها با گذارندن دروس ˈلمعه و مکاسبˈ نمي‌توان اصول و مبانی دین را به جوانان و اقشار مختلف جامعه آموخت. رییس ستاد اقامه نماز همچنین بر لزوم راه اندازی ˈسایت خنده حلالˈ تاکید و بیان کرد: اگر بتوانیم خنده حلال، حکیمانه و ارزانقیمت تولید کنیم مي‌توانیم در گرایش جوانان به دین نقش بسزایی داشته باشیم.

قرائتی در ادامه با اشاره به نقش قرآن و نماز در زندگی افزود: قرآن کتابی است که هنوز بسیاری از ابعاد و آموزه‌هاي آن کشف نشده لذا هر چه مي‌خواهیم بگوییم باید به سراغ قرآن رفته و از آن مدد جوییم. وی بر لزوم ترویج نماز در بین نسل جوان تاکید و بیان کرد: امروز بیان آموزه‌هاي دینی برای کارکنان کار شاقی نیست لذا باید به سراغ فرزندان آنان رفت و نماز و اصول دینی را در بین آنان ترویج داد. رییس ستاد اقامه نماز گفت: اگر همایشهایی مانند گردهمایی ائمه جماعات وزارت نیرو باعث تغییر نگرشها نشود همانند کبریتی است که به گاز وصل نشده و به زودی خاموش خواهد شد.