کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نیمی‌از نمایندگان کنگره میلیونر اعلام شدند

ایسنا , 21 دی 1392 ساعت 11:03

گروه بین الملل: آمار جدید منتشر شده در آمریکا توسط مرکزی که تاثیر پول بر سیاست را می‌سنجد، نشان می‌دهد برای اولین بار نیمی از اعضای کنگره آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، میلیونر هستند.


براساس آمار منتشر شده ۵۳۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا، بیش از یک میلیون دلار دارایی دارند. سناتورهای آمریکایی هم به مراتب پولدارتر از اعضای مجلس نمایندگان اعلام شده‌اند. بنابر گزارش مرکز سیاست پاسخگو (CRP) برای نخستین بار ۲۶۸ عضو مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که ۵۳۴ عضو دارد، در سال ۲۰۱۲ دست کم یک میلیون دلار دارایی کسب کرده‌اند. در این میان، دموکرات‌ها که باراک اوباما را در کاخ سفید دارند، پولدارتر از جمهوری‌خواهان گزارش شده‌اند.

این گزارش همزمان با آغاز بحث‌ها در کنگره آمریکا درباره کمک‌ هزینه‌های بیکاری و حداقل دستمزدها در بازار کار آمریکا منتشر شده و می‌تواند مناقشه بر سر از جنس مردم بودن نمایندگان کنگره را دوباره داغ کند. وبسایت اوپن‌سِکرِت (Opensecret.org) با انتشار این گزارش از کنگره آمریکا تحت عنوان باشگاه میلیونرها یاد کرده است. بنابر این گزارش میانه درآمد دموکرات‌ها یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار استخراج شده در حالی که در میانه فهرست درآمد جمهوری‌خواهان رقم یک میلیون دلار ایستاده است.

به گزارش بی.بی.سی در مجلس سنای آمریکا هم، رقم میانه درآمد و دارایی‌ها دو میلیون و هفتصد هزار دلار اعلام شده که از رقم میانه اعضای مجلس نمایندگان یعنی ۸۹۶ هزار دلار، بسیار بیشتر است. پولدارترین عضو کنگره آمریکا، نماینده ایالت کالیفرنیا دارل ایسا، از حزب جمهوری‌خواه است که دارایی‌های او ۵۹۸ میلیون دلار برآورد شده است. عمده درآمد او از طریق کارخانه فروش محصولات دزدگیر حاصل می‌شود.

کم بضاعت‌ترین عضو کنگره هم از ایالت کالیفرنیاست. یک جمهوری‌خواه دیگر به نام دیوید والادائو که ۱۲ میلیون دلار بدهی دارد و اکثر آن به علت سرمایه‌گذاری در مزرعه لبنیاتی است که خانواده او آن را اداره می‌کنند. اعضای کنگره آمریکا زیر بار انتقادهای شدید قرار دارند؛ به طوری که میزان مقبولیت کنگره فعلی در میان مردم آمریکا پایین‌ترین در تاریخ این کشور اعلام شده است. شیلا کروم‌هولز، مدیر مرکز پژوهشی سیاست پاسخگو می‌گوید: گویی (در گذر زمان) در میزان تمایل ما برای انتخاب اعیان به عنوان نماینده و مسئول انعکاس نگرانی‌های ما در واشنگتن (پایتخت) تغییری به وجود نیامده است.


کد مطلب: 27706

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/27706/نیمی-از-نمایندگان-کنگره-میلیونر-اعلام-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir