به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۷۷۰۹

ارائه قدرتمندترین‌ گجت پوشیدنی جهان

گروه فناوری: یک شرکت کانادایی به نام کیوی (Kiwi) بر این ادعاست که قدرتمندترین گجت پوشیدنی جهان را ارائه داده است.
ارائه قدرتمندترین‌ گجت پوشیدنی جهان
این سیستم به اندازه انگشت شست دست بوده و مجهز به حسگرهای پلاستیکی است. سامانه جدید شرکت «کیوی» تکامل آشکار رهگیری‌کننده‌های پوشیدنی به شمار می‌آید و دارای حسگرها و قابلیت برنامه‌ریزی است که به انجام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند. گجت مزبور که Move خوانده می‌شود، فقط 28 گرم وزن دارد و مجهز به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس‌سنج، فشارسنج، دماسنج و میکروفون است.

در درون این ابزار، دو گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و همچنین وای فای و بلوتوث جهت اتصال به اینترنت و خدمات تلفن همراه وجود دارد. با این حال، قدرت واقعی Move در این نکته نهفته است که تمامی کارکردهای آن از پیش برنامه‌ریزی نشده‌اند و این موضوع آن را به یکی از ابزار پوشیدنی با قابلیت برنامه‌ریزی کامل تبدیل کرده است. بنابراین، کاربر می‌تواند با اجرای ژست‌هایی یا برنامه‌ریزی‌کردن با عبارت‌های ساده، آن را تنظیم کند.

سامانه مزبور شرایط خاص را از طریق حسگرهایش شناسایی می‌کند و عملی را در پاسخ به یک درخواست انجام می‌دهد. این گجت همچنین دارای برنامه رهگیری‌کننده سلامتی است و در مدیریت‌کردن و به اشتراک‌گذاشتن رژیم غذایی و داده‌های تمرینی عمل می‌کند. این رهگیری‌کننده همچنین می‌تواند ابزار را در دیگر جنبه‌های زندگی مانند بررسی رسیدهای مشتری و حتی برنامه‌های مالی شخصی دخیل کند. تیم کیوی مدعی است سامانه ابداعی هنوز برای تولید انبوه هدفمند نشده و این شرکت در نظر دارد آن را در اختیار توسعه‌گران با هدف طراحی کاربردهای دیگر برای آن بگذارد.
مرجع : ایسنا