به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۲۷۷۲۸۳

10 بذر گل زود رشد | بذر کدام گل زود رشد میکند؟

گروه کسب و کار: همه ما شنیده‌ایم که برای سروکله زدن با گیاهان باید باحوصله و صبور باشیم. انواع گل و گیاه نه عادت دارند یک‌شبه گل و میوه بدهند، نه می‌توانند در هر شرایطی بدون نگهداری و توجه ما رشد کنند.
این مسئله درباره خرید بذر گل های زینتی جدی‌تر هم می‌شود. اما ما قصد داریم با معرفی 10 بذر گل زود رشد، این چالش را برطرف کنیم.
اگر مشغله‌های روزمره شما را از زیبایی‌ها و اثرات شگرف انواع گل و گیاه بر حال‌وهوایتان غافل نکرده، بذر گل‌های زود رشد همان چیزی‌ست که به دنبال آن هستید. این گل‌ها علاوه بر رشد سریع، مقاومت عموما بالایی دارند و ماندگاری شکوفه‌های آنها نیز قابل توجه است.
تا انتهای این لیست با ما همراه باشید تا با یکدیگر ببینیم بذر کدام گل زود رشد میکند.
 
گل جعفری
گل جعفری (Marigold) فقط پای ثابت لیست 10 بذر گل زود رشد نیست. گل‌های درخشان جعفری علاوه بر رشد سریع، مقاومت فوق‌العاده‌ای دارند، و دورکننده طبیعی انواع حشرات و حتی مار نیز است.
شکوفه‌های روشن زرد، نارنجی و قرمز گل جعفری 8 هفته پس از کاشت خود را نشان می‌دهند. برای داشتن بهترین نتیجه، این گل را در آفتاب کامل و در خاکی با زهکشی مناسب بکارید. این گل در خاک‌های فقیر هم شکوفا می‌شود، و به کود نیاز ندارد.


 
گل نخود
گل نخود (Sweet pea) یک گزینه دیگر در میان بذر گل های زود رشد است. اگر زود رشد کردن بذر این گل دلیل خوبی برای کاشت آن نباشد، مطمئنا عطر مست‌کننده آن، که ترکیبی از عسل و یاسمن و پرتقال است، کافی خواهد بود.
این گل آب و هوای خنک را می‌پسندد. پس اگر در مناطق سرد هستید، پیش از بهار بهترین زمان برای کاشت آن است؛ و اگر ساکن مناطق گرم هستید، در پاییز برای کاشت این بذر گل زود رشد دست به کار شوید.
 
نیلوفر پیچ
اگر در میان بذر گل های زود رشد به دنبال گل‌های رونده برای کاشت در باغچه می‌گردید، نیلوفر پیچ یا پیچک نیلوفر (Morning Glory) یک گزینه مناسب برای شماست. گل‌های شیپورمانند و سریع‌الرشد صورتی، سفید، بنفش، آبی و سرخابی این گیاه سالانه به زیبایی هرچه تمام‌تر فضا را تزئین می‌کند.
این گل زود رشد به معنای واقعی کلمه یک گل آفتاب دوست است. در واقع گلبرگ‌های آن هر روز صبح به استقبال روز می‌خیزند. برای کاشت این بذر گل زود رشد، لایه بیرونی بذر را با چاقوی تیز یا تیغ برش بزنید، و یکی دو روز در آب ولرم خیس کنید تا بهترین جوانه زنی را داشته باشید.
 
گل آهار
بذر کدام گل زود رشد میکند و به نگهداری کمی هم نیاز دارد؟ قطعا گل آهار (Zinnia). شکوفه‌های گل آهار تفریبا در هر رنگ قابل تصور موجود است. جوانه‌های ریز آن تنها در روز پس از کاشت خودنمایی می‌کنند، و حدود شش هفته بعد هم گل‌های سریع الرشد آن ظاهر می‌شوند.
گل آهار در طول فصل رشد خود تقریبا اصلا به مراقبت نیاز ندارند. فقط مطمئن شوید که انواع مقاوم در برابر بیماری را انتخاب کرده‌اید تا از بروز کپک پودری جلوگیری کنید. یک نکته دیگر: گل آهار برای دسته گل و هدیه دادن عالی‌ست.


 
گل شقایق
شقایق (Poppies) آنقدر سریع و بدون دردسر رشد می‌کند که شاید قرار دادن آن در گروه بذر گل های زود رشد بی‌انصافی هم باشد! این گل تا زمانی که آفتاب کافی را دریافت کند، به زیبایی می‌درخشد و فضا را زیبا می‌کند؛ مخصوصا گونه‌های الوان آن.
کافیست این گل را در فضای مدنظر بکارید و بعد از نهایتا 10 روز جوانه‌های آن را ببینید. حتی برای ساله‌های بعد نیز لازم نیست دوباره بذر آن را بکارید؛ خود گل این کار را انجام می‌دهد.
 
آفتابگردان
از هنرمندان بگیرید تا علاقمندان به کاشتن گل در گلدان و باغچه، آفتابگردان (Sunflower) همواره محبوبیت خاصی داشته است. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، به خاطر فضای کوچک از کاشت این گل زیبا منصرف نشوید، چراکه می‌توانید از نمونه‌های زینتی و جمع‌وجورتر آن استفاده کنید.
شرایط کاشت این بذر گل زود رشد اصلا سخت نیست. تنها کافی است خاک حاصلخیز و مرطوب برای آن فراهم کنید و از رشد سریع آن در آفتاب کامل لذت ببرید.
 
گل ستاره ای
کمتر گلی را می‌توان به ظرافت و زیبایی گل ستاره ای (Cosmos) پیدا کرد. زیباترین حالت شکوفه‌های این گل زود رشد را در تابستان می‌توان دید. این گل چیزی فراتر از مراقبت‌های معمولی را از شما انتظار ندارد؛ فقط اگر آن را در فضای آزاد می‌کارید، در برابر بادهای شدید از آن حفاظت کنید.


 
گل عسل (مروارید)
این گل که نام اصلی آن آلسیوم (Sweet Alyssum) است، مورد علاقه حشرات مفید است. پس اگر باغ و باغچه‌ای دارید که در آن بذر سبزیجات و صیفی جات را می‌کارید، حتما بذر این گل زود رشد را در حاشیه باغچه بکارید. عطر خوش این گل بسته به نوع آن متفاوت است، و بعداز ظهرها به شدت رایحه آن قوی می‌شود.
این گل خودش را تجدید می‌کند و نیازی به کاشت دوباره بذر آن نیست. تهیه بذر و بذرگیری از آن هم البته بسیار ساده است.
 
گل سیاه دانه
اگر می‌خواهید بدانید بذر کدام گل زود رشد میکند، اما همچنان به گل‌های خاص و تک علاقه دارید، گل سیاه دانه (Nigella) را امتحان کنید. این گل که یک نام جالب دیگر هم دارد (عشق در هوای مه آلود)، گل‌های براق و پری دارد که در هوای خنک بهار به‌طور پیوسته رشد کرده، و از اوایل تابستان باز می‌شوند.
 
گل فلوکس
شاید از ظاهر ظریف و لطیف آن نتوان متوجه شد، اما این گل زود رشد بسیار مقاوم است. بذر گل زود رشد فلوکس (Phlox) را در هر جایی که هیچ چیز نتوانسته‌اید در آن پرورش دهید بکارید، تا از نتیجه شگفت زده شوید.
دسته‌های کوچک گل‌های لطیف فلوکس به رنگ‌های صورتی، قرمز، سفید، آبی و بنفش، به ویژه در اوایل تابستان منظره چشمگیری را ایجاد می‌کنند.
 
خرید بذر گل زینتی برای گلدان و باغچه
برای تهیه انواع بذر گل برای باغچه سری به فروشگاه خرید بذر اینترنتی گیامیا بزنید. در این وبسایت علاوه بر تهیه بذر گل مدنظرتان می‌توانید نحوه کاشت و پرورش آن را یاد بگیرید، و لوازم دیگری که برای کاشت آن لازم دارید را نیز خریداری کنید.
علاوه بر انواع بذر گل برای باغچه، بذرهای انواع صیفی جات و سبزیجات را هم می‌توانید از www.giamia.ir تهیه کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها