به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۲۷۷۸۷

دولت به‌تنهایی قادر به مبارزه با اعتیاد نیست

گروه جامعه:رئیس دبیرخانه‌ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه دولت به‌تنهایی قادر به مبارزه تاثیرگذار با مواد مخدر نیست، فراهم شدن زمینه‌ی مشارکت مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تشکل‌های غیردولتی در این خصوص را خواستار شد.
دولت به‌تنهایی قادر به مبارزه با اعتیاد نیست
«محمدرضا ابراهیمی» در جلسه‌ی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان جهرم، گفت: باید از پتانسیل تشکل‌های تاثیرگذار مردمی از جمله روحانیون و ائمه‌ی جماعات به‌خوبی استفاده کرد. وی تصریح کرد: مواد مخدر از مهم‌ترین و جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی در هزاره‌ی سوم است و این ماده، چهارمین بحران در دنیا پس از تخریب محیط زیست، فقر و تهدیدات هسته‌ای است. رئیس دبیرخانه‌ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه 170 کشور با این پدیده خانمان‌سوز درگیر و 250 میلیون نفر در جهان مصرف‌کننده‌ی مواد مخدر هستند، گفت: در این میان 10 میلیون قاچاقچی به‌عنوان مافیای مواد مخدر فعالیت دارند و گردش مالی این سوداگری سیاه، بیش از 2000 میلیارد دلار در سال بود و دومین تجارت و صنعت غیرقانونی جهان به‌شمار می‌رود. ابراهیمی گفت: از ابتدای تشکیل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور، 8000 تن مواد مخدر و 105 هزار خودرو کشف شده است اما به‌ علت سود سرشار این تجارت و صنعت، هم‌چنان قاچاق مواد مخدر ادامه دارد. وی حساس‌سازی مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به موادمخدر و روان‌گردان را از اولویت‌ها دانست و ادامه داد: باوجود گستردگی اقدامات، به‌جهت حجم گسترده‌ی مواد مخدر صنعتی و سنتی، هنوز تلاش‌ها کافی نیست.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تصریح کرد: هم‌اینک در سطح جهان 2000 نوع مواد‌ مخدر خطرناک و شیمیایی تحت عنوان‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود که این هشداری جدی برای جامعه‌ی انسانی در کشورهاست. ابراهیمی افزود: همه‌ی مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند تا در عرصه‌ی مبارزه‌ی همه جانبه با مواد مخدر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا افراد کارآمد و سالم جامعه در برابر این تهدید در امان بمانند.  «علی‌حسین رعیتی‌فرد»، فرماندار ویژه‌ی جهرم نیز گفت: امروزه باید به علم روز مجهز شویم تا بتوانیم مسائل و مشکلاتمان را برطرف کنیم. وی با اشاره به تغییر گرایش‌ها از مواد مخدر سنتی به صنعتی، این موضوع و سهولت دسترسی و مصرف این مواد را از مشکلات مهم در عرصه‌ی مبارزه برشمرد و افزود: در برابر هر جوان ایرانی که دچار آسیب می‌شود، همه مسئولند و وظیفه داریم تلاش خود را برای نجات او انجام دهیم. فرماندار ویژه‌ی جهرم با بیان اینکه جهرم در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و حجم مبادلات مواد در این مسیر بالا است، افزود: در چند ماه گذشته بیش از یک تن کشفیات مواد مخدر داشتیم و تلاش ویژه‌ای برای مبارزه با قاچاقچیان انجام شده است اما باز هم به جدیت و قاطعیت بیشتر نیاز است. رعیتی‌فرد تعامل دادستان و حوزه‌ی قضایی شهرستان با فرماندهی انتظامی را مطلوب توصیف و خاطرنشان کرد: ایجاد گلوگاه در محور «لار- جهرم» یکی از ضرورت‌ها برای مقابله با سوداگران مرگ است.
مرجع : ايسنا