به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۲۷۹۳۱
اظهارات قابل تامل علي‌محمد بشارتي

ناطق نوري گفت: پس من چه خاکی بر سر بریزم!

در انتخابات ایران چیزی به‌ نام ابطال وجود ندارد!
گروه سياسي: علی‌محمد بشارتی وزير كشور دولت سازندگي (هاشمي) در مصاحبه‌اي مفصل با خبرگزاري تسنيم، به قتل میرحسین موسوی و مهدی کروبی كه به گفته او «آبروی» نظام را بردند٬ هم رضايت نمي‌دهد چون جرمشان را بالاتر از قتل مي‌داند. او همچنين گفته كه «اصلا در انتخابات» ایران «تقلب» رخ نمی‌دهد و در قانون انتخابات ما «چیزی به نام ابطال» وجود ندارد. برخي از اظهارات قابل تامل او را در ادامه مي‌خوانيد:
ناطق نوري گفت: پس من چه خاکی بر سر بریزم!
بشارتی در اين گفتگو که ديروز منتشر شده گفته: شبهای فتنه خوابم نمی‌برد؛ بلند می‌شدم و در سالن قدم می‌زدم، خدایا چه می‌شود؟ چه اتفاقی می‌افتد؟به کجا می‌رسیم؟ این انقلابی که آبروی همه به آن بسته است،این آقایان موسوی و کروبی دارند آبرویش را می‌برند. جرم موسوی و کروبی بالاتر از قتل است... بدون شک عاملان فتنه‌ها مجرم‌اند و باید در دادگاه محاکمه شوند.

بشارتی مطالب زير را هم در حالي بيان كرده كه «تسنیم» نوشته است او در خلال این گفته‌ها «گریه» کرده و گفته است: اول انقلاب تهرانی را آوردند. دکتر تهرانی از بازجوهای خون‌خواه بود که واقعاً سر می‌برید، خدا شاهد است. وارد اطاق شدم دو تا انگشت گذاشتم زیر چانه‌اش، سرش را انداخت. گفتم: آقای دکتر، ما را می‌شناسید؟ به خدا هزار شلاق بیشتر بود.

یادم رفته که به‌عکس ناخن ما را کشیده بودند، پانسمان نکرده بودند، چرک زده بود بالا و ضربان قلب من به 200 رسیده بود و من را به بیمارستان بردند. (همراه با گریه) من از حق خودم می‌گذرم ولی این مردم حق دارند. به امام(ره) عرض کردم که اوایل انقلاب دوغ هم به‌عنوان ناهار گیر ما نمی‌آمد ولی فرستادم از بیرون چلوکباب برگ برایش آوردند؛ « چو اسیر توست به اسیر کن مدارا». این‌طوری آبروی انقلاب را حفظ کردیم بعد آقایان موسوی و کروبی آبرو می‌برند.

وزیر کشور دولت اکبر هاشمی رفسنجانی همچنين با رد تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ادعا کرده «چه مسخره‌بازی؛ خیر! چه بحرانی ایجاد کردند، شاید بد پیاده کرده‌اند. همان عمل‌شان هم مسخره بود. من خودم بعد ار انتخابات با جمعی رفتم و با آنها صحبت کردم، خیلی اذیت شدم.گفتم من وزیر کشور بودم و قانون انتخابات در مشت من است و بزنگاه‌های تقلب را می‌دانم اما تعیین کننده نیست. همان وقتی که آقایان شاکی به شورای نگهبان رفتند و شکایت کردند و به شکایتشان رسیدگی کردند ولی می‌گویند الا و لابد باید انتخابات باطل شود. می‌گویم: عزیز من ما در قانون انتخابات چیزی به نام ابطال انتخابات نداریم. اگر شورای نگهبان و یا کس دیگری بیاید انتخابات را باطل کند، خلاف قانون عمل کرده است.»
ادعای این وزیر پیشین کشور در شرایطی مطرح می‌شود که شورای نگهبان در انتخابات گذشته بار‌ها نتیجه انتخابات برخی حوزه‌های انتخابیه و شهر‌ها را باطل اعلام کرده است.


ناطق نوري گفت: پس من چه خاکی بر سر بریزم!

وي در بخش ديگري خاطره اي از انتخابات سال 76 و پيروزي آقاي خاتمي تعريف مي‌كند و مي‌گويد: در آخرین سمیناری که با استانداران خدمت مقام معظم رهبری داشتیم من سه موضوع را عرض کردم. که سومی این بود که من حاضر نیستم به خاطر دنیای دیگران آخرت خودم را از دست بدهم. من اسم هر کس را که از صندوق بیرون آمد را اعلام می‌کنم. مقام معظم رهبری گفتند این درست است و من این را می‌خواهم باید امانتدار باشید، ما از آقای بشارتی هم همین انتظار را داریم. ما هم همین کار را کردیم و اسم آقای خاتمی از صندوق بیرون آمد و ما هم اعلام کردیم، آقای ناطق ساعت 11 شب، دوم خرداد بود که به من زنگ زد و گفت چه خبر؟گفتم رأی نیاوردی! گفت: پس من چه خاکی بر سر بریزم. عین جمله آقای ناطق بود. گفتم که طی اعلامیه‌ای رسماً پیروزی خاتمی را تبریک بگویید و آقای ناطق نیز همینگونه عمل کرد.

كشف تازه‌اي از ساعت مصاحبه موسوي
!
بشارتي در بخش ديگري از اين مصاحبه با اشاره تلويحي به مصاحبه ميرحسين موسوي در نيمه شب جمعه، روايت تازه‌اي از ساعت مصاحبه موسوي كرده و آنرا به ساعت 1تا 4 بعداز ظهر تغيير داده و مي‌گويد: من یک بار این را گفته‌ام و برای ثبت در تاریخ یک بار دیگر هم می‌‌گویم: وقتی کاندیدایی روز رأی گیری ساعت 4 بعدازظهر اعلام می‌کند که ما بردیم، اسم این را چه می‌گذارید؟...وقتی شما ساعت یک فراخوان می‌دهید که تلویزیون و رسانه‌ها بیایند، زیرا تا رسانه‌ها بیایند 4 طول می‌کشد. پس شما فکر می‌کردید همان ساعت یک یا شاید زودتر برنده انتخابات شدید.

گفتني اينكه مصاحبه موسوي بين ساعت 11 تا 12 شب (پس از پايان ساعات انتخابات) برگزار شد و اين در حالي بود كه خبرگزاري هاي فارس و ايرنا در حوالي ساعت 8 شب انتخابات، خبر از پيروزي احمدي‌نژاد با 63 درصد آرا داده بودند و اين در حالي بود كه هنوز در بسياري از حوزه‌ها، راي گيري ادامه داشت.


سند من حرف‌های آقای خاتمی در مجلس پنجم است!

خبرنگار در بخش ديگري از اين مصاحبه از بشارتی مي‌پرسد كه در یک برنامه تلویزیونی گفته بودید آقای محمدرضا خاتمی گفته بودند باید منشور سازمان ملل به عنوان قانون اساسی ما باشد. آقای خاتمی در واکنش به اظهارات شما نامه‌ای سرگشاده به شما دادند و گفتند که برای آخرین بار شما را در صف رأِی دهندگان به آقای موسوی دیدند و پس از آن ملاقاتی با شما نداشتند و گفتند باید سند و یا مدرکی برای تأیید حرف خود ارائه دهید...
- بشارتی: من به آقای خاتمی جواب دادم و دوباره تکرار نکنم، بهتر است.

خبرنگار مجددا مي‌پرسد: این موضوع در اذهان مردم است و افکار عمومی هم از شما پاسخ می‌خواهند؛ همچنین آقای خاتمی نامه را سرگشاده به شما نوشتند و افکار عمومی هم انتظار داشت که شما هم در فضای رسمی و آشکار به خاتمی پاسخ بدهید.

بشارتی باز هم پاسخ مشخصي نمي‌دهد و مي گويد: نه! اوایل چرا. چند نفر به این برنامه اعتراض داشتند. حق هم دارند به هر حال وقتی انسان یک صحبتی می‌کند کلیت مخاطبین مطرح‌اند و عده‌ای هم مخالفند و ما هم از آقای دکتر رضا خاتمی به خاطر این که برنامه ما را دیدند تشکر می‌کنیم!

خبرنگار باز هم از او مي‌پرسد: در تماسی که با آقای خاتمی داشتید، آیا سند و مدرکی برای تأیید حرف خود به آقای خاتمی ارائه دادید؟ اگر سند و مدرکی نداشتید خدای نکرده در مقام تهمت قرار می‌گیرید که باز اذهان عمومی از شما توقع دارند در مورد این موضوع صحبت کنید.

بشارتی: شما بروید مجلس پنجم را بینید. 7 نفر در آن مجلس به خاطر صحبت‌هایی که داشتند، شاخص‌اند؛ شما بروید آنها را ببینید. سند من حرف‌های آقای خاتمی در مجلس پنجم است.

خبرنگار مجددا مي‌پرسد: اظهاراتی که در مجلس پنجم داشتند از اسناد شماست؟ و بشارتي مي‌گويد: بله! مصاحبه و حرف داشتند. تلخ‌ترین آن حرف‌ها را نماینده همدان زده بود ولی به هر حال فرصتی گیر عده‌ای آمده بود که بخواهند اظهارنظر کنند و درباره مسائلی که برای مردم ما...(کاری به آقای رضا خاتمی ندارم) الان هم دیگر گذشته درباره آن برنامه شناسنامه عده‌ای اظهار نظر کردند و به خود من زنگ زدند. اگر من به شما بگویم بیش از هزار نفر به من زنگ زدند تعجب می‌کنید.حتی آقای علی انسانی. می‌شناسید؟

مداح اهل بیت را می‌گویید...
؟
- بشارتی: بله! مداح معروف.نمی‌دانم تلفن مرا از کجا آورده بود. می‌خواهم بگویم اقشار مختلف از اساتید و بزرگان و علمای قم با من تماس گرفتند.

 کدام یک از علما تماس گرفتند؟

- بشارتی: حالا دیگر وارد اندرونی نشوید (با خنده) بسیاری از بسیجی‌ها و سپاهی‌ها و انقلابی‌ها هم تماس گرفتند و گفتند ما با خانواده نشسته بودیم و برخی هم گفتند ما اشک می‌ریختیم، زیرا برای نخستین بار این مطالب دارد آرام از زبان آدمی بیرون می‌آید...

نكته مهم اين است كه محمدرضا خاتمي اصولا در مجلس پنجم حضور نداشته، و اگر منظور او مجلس ششم بوده، در آن دوره نيز (كه رضا خاتمي نايب رييس مجلس بود) اعلام كرده است به استناد آرشيو آن 4 سال، اصولا چنين جمله‌ و سخناني بيان نكرده است.


بسیاری از مردم خارجی به اندازه گاو هم نمی‌فهمند!

اما يكي ديگر از جملات قابل تامل وزیر پیشین کشور، نظرش در باره «بسياري از مردم جهان است». او مي‌گويد: هوشمندترین ملت دنیا مردم ما هستند. تازه این همه جنگ و محاصره و مشکلات داشتیم و اگر این موانع برداشته شود ما به سرعت جزو 10 کشور می‌شویم. مردم ما سیاسی‌اند، بسیاری از مردم خارجی اصلاً عذر می‌خواهم به اندزه گاو هم نمی‌فهمند. نمی‌دانند که چه کسی حاکم است و چه می‌‌کند اما مردم ما، یک ملت خودجوش است و وقتی احساس خطر کردند به میدان آمدند. مگر ما به جوان‌ها گفتیم به جبهه بروید، خودشان احساس کردند.