به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۷۹۹۴
با دوستان مروت با دشمنان مدارا

تمجيد داودنژاد از ​آشغالهاي دوست​داشتنی

گروه فرهنگ وهنر: علیرضا داودنژاد گفت: «فیلم "آشغال‌های دوست داشتنی" فیلمی هم برای سینمای ملی و هم برای وفاق ملی است.»
تمجيد داودنژاد از ​آشغالهاي دوست​داشتنی
این کارگردان سینما درباره‌ جدیدترین ساخته‌ی محسن امیر یوسفی مطرح کرد: «آدم باید فقط عاشق سینما باشد تا برای فیلم ساختن به چنین ایده‌ دشواری پیله کند. ایده‌ای که امیر یوسفی به خوبی از پس اجرای آن برآمده است،فیلمی هم برای سینمای ملی و هم برای وفاق ملی.» او با اشاره به مضمون فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» اذعان داشت:«بالاخره جریانات فکری مختلف در ایران باید به خاطر ملت و کشورشان هم که شده روزی بتوانند در کنار هم بنشینند و با هم گفت‌وگو کنند.

به قول حافظ
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است        با دوستان مروت با دشمنان مدارا
با اعلام لیست نهایی فیلم‌های جشنواره‌ فجر، مشخص نبود نام «آشغالهای دوست داشتنی» در این لیست،نیست. فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی» در خلاصه داستان رسمی آن آمده است:« در مورد خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.» با وجود اینکه فیلم در تاریخ مقرر به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر ارایه شده اما به هیات انتخاب ارایه نشد. علیرضا رضاداد دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر گفته بود:« فیلم تحویل دبیرخانه‌ی هیات انتخاب فجر شده اما ما هنوز فیلم را به هیات انتخاب عرضه نکردیم که خدای نکرده ملاحظاتی که درباره‌ی نمایش این فیلم وجود دارد، روی رای هیات انتخاب تاثیر نگذارد.» او همچنین مطرح کرده بود:«این فیلم برای نمایش ملاحظاتی دارد که فعلا مجال پرداختن به آن نیست،در صورت جمع‌بندی برای نمایش، آن را برای هیات انتخاب نمایش خواهیم داد و تعیین تکلیف می‌شود.»

رضاداد درباره‌ تاخیر و پایان یافتن مهلت بازبینی فیلم‌ها توسط هیات انتخاب هم گفته بود:«چون فیلم به موقع در اختیار دبیرخانه قرار گرفته است، از این نظر مانعی وجود ندارد.» باید منتظر ماند تا «ملاحظات» دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر با سرنوشت فیلم‌های اینچنینی چه می‌کند؟! فیلم‌هایی که طبیعی به نظر می‌رسید اگر در دولت دهم با مشکلاتی مواجه می‌شدند اما در دولت تدبیر و امید که سخنان صریح ریاست‌جمهوری، امیدی دوباره را در میان هنرمندان بوجود آورده است، امید می‌رود حداقل فیلم‌های چون «آشغالهای دوست داشتنی» در محفلی چون جشنواره‌ی فجر که مخاطبان خاص دارد،شرایط نمایش‌اش فراهم شود تا آنها قضاوت کنند.
مرجع : ايسنا