به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۲۸۰۳۴
من توبيخ نشدم

دايي: آقایان‌جرأت‌عذرخواهی از مردم‌را دارند؟

گروه ورزشی: امروز علي دايي با گذشت بيست و چهار ساعت از اعلام حكم پرونده محسن قهرماني در جمع خبرنگاران مصاحبه اي را انجام داد و اعلام كرد چرا بايد مربي بدنسازش شش ماه محروم شود؟
دايي: آقایان‌جرأت‌عذرخواهی از مردم‌را دارند؟
اول باید به عرض شما برسانم من توبیخ نشدم. از تمام کسانی که در این پرونده مانند نهادهای امنیتی زحمت کشیدند تا خیلی از چیزها روشن شود و پیگیری‌های لازم شد صمیمانه سپاسگزارم.متاسفانه در آرای صادره ابهاماتی وجود دارد که خیلی دوست داشتم با مسئولان کمیته انضباطی و استیناف در این باره حرف بزنم تا ابهامات من مشخص شود.در رای اعلام شده برای من به خاطر خلاف و برخورد شخصی و نقض مقررات طبق اشاره به آئین‌نامه فیفا اعلام شده که برخی مسائل را به اطلاع نرسانده‌ام و اطلاعات را موقعی که باید می‌دادم، ندادم به همین دلیل گفته‌اند به من تذکر داده می‌شود. همان موقع همه چیز را به اطلاع علیپور رساندم و با ایشان حرف زدم. حتی ایشان هم در یک برنامه زنده گفت که من از همه چیز اطلاع دارم.

قبلا چه برخوردي شد؟
من حتی در سال‌های قبل که سرمربی سایپا بودم اطلاعات لازم را دادم اما چه برخوردی شد؟ همه کار خودشان را انجام می دهند. به نظر شما با این وضعیت اطلاعات بدهید یا ندهید چه فرقی دارد؟ من کاملا همه اتفاقات را به علیپور اطلاع دادم پس به هیچ عنوان کار خلاف نکردم و من را با این مسئله درگیر نکنید.

به مولايي گفتم به من چه؟
به من گفته‌اند برخی خلاف‌ها را می‌دانستم اما من حتی وقتی در راه‌آهن مطلع شدم برخورد کردم. مولایی به من گفت که قهرمانی گفته از سال‌های قبل طلب دارم و حرف‌هایی را زد و آنهم طلب از باشگاه بود. من هم گفتم عذر می‌خواهم این مسائل چه ربطی به من دارد. همان جا گفتم همه چیز را تمام کنید. به مولایی که یک واسطه بود گفتم من هیچ ربطی ندارد. طلب قهرمانی از راه آهن است برود خودش بگیرد و حتی با مولایی هم برخورد کردم.

جهانبازي را نمي خواستيم
من در مورد چند چیز دیگر آن‌هم به خاطر مردم امروز باید حرف بزنم. برخی‌ها اعلام کردند که بعضی چیز‌ها را اطلاع نمی‌دهیم اما شما به بازی فولاد و پرسپولیس توجه کنید. حتی پس از این بازی عسگری تمام حرف‌های ما را تایید کردکه دستش درد نکند. ایشان در مورد چیدمان داوری حرف می‌زند ما هم گفتم در بازی حساس مقابل نفت و تراکتور که جهانبازی برای ما قضاوت کرده بود به گواه کارشناسان و شاهدان دو پنالتی در بازی با تراکتور برای ما گرفته نشد و خواستیم او را انتخاب نکنند.قبل از بازی با فولاد اطلاعات لازم را دادیم و حتی شیرینی زنگ زد و نامه کتبی هم داد. ما به چیدمان داوری اعتراض داشتیم و گفتیم چرا داور در سه بازی حساس خارج از خانه ما مقابل مدعیان باید یکی باشد. قصد دخالت در کار داوران را نداریم اما طبق صحبت‌های آقای عسگری می‌گوییم که جهانبازی با توجه به اشتباه قبلی‌اش که تایید هم شد چطور براساس عملکردش داور بازی ما با فولاد بوده؟ به نظر شما آن هندی که جلوی چشم آقایان اتفاق افتاد و گرفته نشد نشانه چه چیزی بود. متاسفانه ایشان حرف‌های غیرفوتبالی و غیرواقعی می زنند و ما هم به خاطر همین از قبل گفتیم ایشان داور ما نباشد.

چطور ميشه كه...
متاسفانه ابهاماتی وجود دارد. چطور می شود داوری که گفته می شود پول گرفته 8 ماه محروم شده و مولایی به خاطر رفاقت و پیغامی که برده 6 ماه محروم شده است؟ البته در رای اعلام شده مولایی واسطه است. واسطه موقعی پایش به این مسائل باز می‌شود که در پرونده نفع داشته باشد یا پولی در این بین گیرش بیاید که مولایی شامل این موضوع نمی‌شود. کسی دیگر پولش را گرفته و مولایی باید محروم شود.برخی کارشناسان حقوقی نیز همه چیز را اشتباه می‌گیرند. این موضوع و پول‌های رد و بدل شده را که نهادهای امنیتی درآورده‌اند اصلا رشوه نبوده و فقط برای طلب گذشته‌ها بوده است. مولایی و ما بازپرس که نیستیم که ببینیم طلب برای چه کسی و کجا بوده است. ایشان گفته‌اند از راه آهن طلب دارم و آن هم از قبل بوده.پول را کسی دیگر گرفته کسی دیگر قولش را داده و از منابعی دیگر رد و بدل شده اما باید با توجه به اینکه اثبات شده کسی دیگر جوابش را بدهد.برخی مسائل گفته شده و مواردی هم دروغ بوده، من حرفم اینجاست مولایی که برایش منفعتی نداشته و فقط یک پیغام را داده است 6 ماه محروم شود اما کسی دیگر که دروغ گفته و حتی اقرار کرده که پول گرفته چطور 8 ماه محروم می شود! اصلا ما می‌دانیم مسئله واسطه یعنی چه؟ واسطه کسی است که از یک کار سود ببرد مولایی هم فقط موضوع را انتقال داده است.

موضع فدراسيون عليه من
پس از اینکه من مسئله ای را مطرح کردم خیلی‌ها و برخی مسئولین علیه من موضع‌گیری کردند که در بین آنها متاسفانه یا خوشبختانه فدراسیونی‌ها هم بودند اما چون حرف حق زدم از هیچ چیزی نترسیدم.‌آقایان آیت‌اللهی و بهروان که اصلا از ایشان انتظار نداشتم. اصفهانیان و عسگری و کانون داوران آمدند و حتی در نود هم حرف‌هایی زدند که علیه من بود و گفتند من باید با مدرک حرف هایم را ثابت کنم و حرف های من بی اساس است و تا دلتان بخواهد علیه من حرف زدند و حتی به قهرمانی گفتند از دایی شکایت کن. سوال من اینجاست شما که آن حرف ها را می‌زدید الان می‌خواهید به مردم چه چیزی بگویید؟ آیا حرفی برای مردم دارید؟علی دایی هیچ آیا جرات دارید از مردم عذرخواهی کنید که بگویید ما اشتباه کردیم. من همیشه دنبال حق هستم و همیشه هم با تمام وجودم سعی می‌کنم آن را ثابت کنم. حرف‌های من همینطوری نبوده و خدا را شکر می کنم که الان بخشی از حرف‌هایم ثابت شده و امیدوارم آقایان با عذر خواهی از مردم حرف‌های اشتباه خود را درست کنند.

پرسش از رئيسي كيا
اما من سوال‌هایی دوباره درباره پرونده قهرمانی دارم، چرا کسانی که این پول را تامین کردند هیچ اتفاقی برایشان نیفتد؟ رئیسی کیا عنوان می کرد برای آب معدنی و حتی آژانس هم فاکتور داریم اما ایشان برای آن 2 میلیون تومان معروف چه فاکتوری داشت؟ در نود در آن برنامه کذایی رئیسی کیا جواب حرف مرا نداد و کریمی و خیلی کسان دیگر را پشت خط آوردند اما می‌دانید آقایان تا 3 شب و برای جواب دادن در این برنامه بر علیه من در دفتر باشگاه بودند تا با برنامه‌ریزی جواب مرا بدهند. البته به قول آقای رئیسی‌کیا که گفته‌اند دایی را می‌خواهیم به اردبیل بفرستیم من از ایشان می‌پرسم برای آن 2 میلیون تومان چه فاکتوری دارد؟ من معتقدم که برخی‌ها در پرونده باید به مسائل آنها رسیدگی می شد چرا نشد! این مسئله یک نمونه بود که من اعلام کردم من چیزهای دیگری در خصوص پرونده قهرمانی و مولایی را قبول ندارم و باید نمونه‌های دیگر هم بررسی می‌شد. سوال من اینجاست قهرمانی 8 ماه، زندی 10 ماه و آن وقت مولایی که یک پیغام را برده 6 ماه باید محروم شود، مگر می‌شود! به نظر من می‌خواهند برخی‌ها این موضوع را حل و فصل و ختم بخیر کنند چون در غیر این صورت باید مسائل ریز تر بررسی می‌شد.
مرجع : گل

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۲۰:۱۰
همه باید عذرخواهی کنند جز شما!! (198555)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۲۰:۱۳
آخه شما مگه وکیل وصی مردمی؟ ایشون چون تو بایرن مونیخ بازی کردن خودشونو نماینده ی مردم هم می دونن و از طرف اونا سوال می کنن! (198556)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۲۱:۳۵
دایی دوستت داریم ، تو قهرمان مایی (198576)