به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۴ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۲۸۰۹۲

یونان از نظر نرخ بیکاری در اروپا اول شد

گروه بین الملل: بر اساس آخرین اخبار منتشره از سوی اداره آمار یونان، این کشور از نظر نرخ بیکاری درمیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
یونان از نظر نرخ بیکاری در اروپا اول شد
به گزارش اداره آمار یونان " الستات"، نرخ بیکاری در یونان 8/27 ( بیست و هفت و هشت دهم ) درصد، نرخ بیکاری در اسپانیا حدود 27 درصد و نرخ بیکاری در پرتغال 26 درصد است. بدین ترتیب یونان درمیان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و حتی بحرانی‌ترین کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی، رتبه اول را از نظر میزان بیکاری به خود اختصاص داده است. براساس گزارش اداره آمار یونان، در حال حاضر تعداد یک میلیون و 388 هزار نفر از نیروی فعال این کشور بیکار هستند. براساس این گزارش، از مجموعه افراد بیکار در کشور یونان، فقط در حدود 9 درصدشان حقوق بیکاری دریافت می‌کنند.

براساس اداره آمار یونان در حال حاضر جمعیت فعال ولی بیکار یونان سه میلیون و 440 هزار نفراست. جمعیت فعال اقتصادی یونان نیز در حال حاضر سه میلیون و 560 هزارنفر می‌باشد که با توجه به افزایش نرخ بیکاری، تا پایان سال میلادی جاری تعداد نیروی فعال ولی بیکار از نظراقتصادی یک میلیون و100 هزار نفر از افراد شاغل در این کشور بیشتر خواهند بود.

اداره آمار وابسته به اتحادیه سراسری کارگری یونان(یسه) با انتقاد ازعملکرد اقتصادی دولت، اعلام کرده که نرخ بیکاری در این کشور در حال حاضر بطور کلی 33 درصد و در میان جوانان بین 18 الی 24 ساله، حدود 56 درصد است. اتحادیه سراسری کارگری دراین‌باره گفته است که دولت ودست اندرکاران امور اقتصادی کشوربه جای ارائه آمارهای غیرواقعی، برای حل مشکل بیکاری که یکی ازمهمترین مشکل جامعه امروز یونان می‌باشد، اقدام جدی به عمل آورد.