به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۲۸۱۸۸

نوشتن هم شما را بیمار می‌کند!

گروه علمي: درد گردن می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات جدی باشد. بویژه اگر با علائمی مثل گزگز شدن یا بی‌حسی دست‌ها و بازو‌ها همراه باشد یا درد گردن به اندام فوقانی انتشار یابد.
نوشتن هم شما را بیمار می‌کند!
دکتر پریسا یوسف فام، دستیار طب فیزیکی و توانبخشی گفت: درد گردن یک شکایت شایع است عضلات گردن ممکن است در اثر قرارگیری نادرست پشت کامپیو‌تر و یا برداشتن کیف و کوله پشتی سنگین و... دچار کشش شوند. درد ناحیه پس سر و گردن که ممکن است در حرکات روبه جلو و عقب یا به طرفین تشدید پیدا می‌کند و یا به اندام فوقانی انتشار یابد و یا حتی با بی‌حسی همراه باشد از علایم درد گردن می‌باشد. وی افزود: درد گردن می‌تواند علل زیادی داشته باشد. از جمله کشیده شدن عضلات که در اثر استفاده طولانی از گردن پشت میز کامپیو‌تر و یا نوشتن ایجاد می‌شود. اییده شدن مفاصل که در اثر افزایش سن مانند دیگر مفاصل بدن رخ می‌دهد. آسیب‌ها و صدما‌تی مثل تصادف ماشین بویژه وقتی ترمز بصورت ناگهانی گرفته می‌شود یک نوع حرکت شلاقی در گردن ایجاد می‌شود که ابتدا به عقب رفته سپس با سرعت بالا به جلو پرتاب می‌شود که این حرکت سبب کشیده شدن بافت نرم اطراف گردن و ایجاد آسیب می‌گردد. آرتریت روماتوئید، مننژیت و یا کانسر هم می‌تواند باعث ایجاد درد گردن شود. یوسف فام درخصوص درمانهای ورزشی درد گردن در طب فیزیکی گفت: ورزشهای کششی از جمله ورزشهای خاصی هستند که در کاهش درد و کشش و تقویت عضلات گردن بسیار مفید بوده که توسط متخصصین طب فیزیکی به بیماران آموزش داده می‌شوند.

وی ادامه داد: بی‌حرکتی کوتاه مدت از دیگر روشهای درمانی طب فیزیکی است که بوسیله گردن بند (collar) گردنی انجام می‌گیرد که فشار سر را از روی ساختمان‌های گردن بر می‌دارد و باعث کاهش درد می‌شود، اما باید دقت شود که بصورت کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد (حداکثر ۲ هفته) چرا که استفاده بیش از حد از کلار گردنی باعث ضعیف شدن عضلات می‌شود و بسیار مضر است. طب سوزنی از دیگر روشهای موثر در بهبود درد گردن است. وی در پایان درخصوص راههای پیشگیری از درد گردن اظهار داشت: از خوابیدن به روی شکم خودداری کنید این وضعیت فشار زیادی را به گردن وارد می‌کند، گوشی تلفن خود را بین گوش و شانه خود قرار ندهید اگر زمان زیادی را صرف صحبت کردن با تلفن می‌کنید از head set استفاده کنید.بالشت خود را طوری انتخاب کنید که گودی گردن را کامل بپوشاند. استفاده از بالشتهای طبی کمک کننده است. ارتفاع میز کار خود را طوری تنظیم کنید که صفحه مانیتور روبروی چشمان شما باشد و شما مجبور به خم کردن گردن خود نباشید.
مرجع : باشگاه خبرنگاران