به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۲۸۲۵۴

سهامداران از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند

گروه اقتصادي: نماینده سهامداران حقیقی از مخالفت نمایندگان مجلس با تغییر قیمت خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد و از سهامداران خواست تا حصول نتیجه از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند.
سهامداران از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند
میلاد رشیدی، نماینده سهامداران حقیقی و فعال بازار سرمایه افزود: در دیداری که روز سه‌شنبه با نمایندگان مجلس صورت گرفت 80 درصد نمایندگان مجلس با تغییر قیمت خوراک شرکتهای پتروشیمی در شرایط فعلی مخالف بوده و اظهار کردند که در مقطع فعلی نباید قیمت خوراک پتروشیمی ها افزایش یابد. وی افزود: معاون وزیر نفت در این دیدار اظهار کرد که وزیر نفت مخالف این نیست که مردم در پتروشیمی ها سرمایه گذاری کنند زیرا معتقد است سرمایه گذاری مردم به سودآوری شرکتها کمک می کند لذا وزیر نفت با خصوصی سازی در شرکتهای نفتی موافق است. این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه دولت و مجلس به دنبال این هستند که سرمایه ها به سمت تولید حرکت کند،تصریح کرد: با سیاستی که در دولت و مجلس وجود دارد مقرر شده است که همه دست در دست هم دهیم و بهترین تصمیم را برای صنایع حاضر در بورس و سرمایه گذارن خرد بگیریم. رشیدی اضافه کرد: بر این اساس قرار شده که کارشناسان مختلفی را دعوت کرده و با خرد جمعی بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاران در خصوص نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی و بهره مالکانه معادن اتخاذ کنیم لذا در شرایط فعلی از سهامداران درخواست می کنم که رفتارهای هیجانی از خود نشان ندهند و از بروز رفتارهای سریع و هیجانی خودداری کنند.

نماینده سهامداران حقیقی یادآور شد: مرکز پژوهش های مجلس نرخ 10.7 سنت و وزارت نفت نرخ 15 سنت را برای خوراک شرکتهای پتروشیمی مناسب ارزیابی کرده و شرکتهای پتروشیمی نرخ پنج سنت را مناسب دانسته اند که این ارقام می‌تواند تعدیل شود. بنابراین با توجه به دیدگاه های مختلفی که در این خصوص وجود دارد قرار است جلساتی با کارشناسان اقتصادی برگزار شده و تصمیم صحیحی طی دو یا سه هفته آینده گرفته شود. بر این اساس سهامداران تا حصول نتیجه باید حرکت عادی خود را نشان داده و از بروز رفتارهای هیجانی خودداری کنند زیرا قرار گرفتن در صف‌های خرید و فروش به نفع سهامداران نیست.
مرجع : ايسنا