به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۲۸۴۹۶

گوگل API گوگل‌‌درایو را برای اندروید ارائه داد

گروه فناوری: اگر شما نیز یکی از کاربران تلفن‌های‌ هوشمند اندرویدی باشید مطمئنا تا به حال نام گوگل‌ درایو را شنیده‌اید. سرویس ذخیره‌ سازی ابری گوگل که در حال رقابت با سرویس‌های دیگری همچون اسکای‌درایو، دراپ‌باکس و آی‌کلاد است.
گوگل API گوگل‌‌درایو را برای اندروید ارائه داد
مطمئنا یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن‌های اندرویدی را می‌توان استفاده از این فضای ابری باشد، اما امروز گوگل API جدیدی را برای استفاده از قابلیت‌های گوگل‌درایو در اندروید ارائه کرده است که کار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی را بیش از پیش سهل‌تر می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که API جدید آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، Transparent Offline Syncing‌ است که امکان استفاده از گوگل‌درایو را همچون حافظه‌ داخلی ابزارهوشمند برای کاربران ممکن می‌کند.

با استفاده از این مزیت دیگر نباید نگران استفاده‌ از حافظه‌ داخلی تلفن‌های‌ هوشمند بود، چراکه گوگل‌درایو فضای ذخیره‌سازی بزرگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که آیا برای استفاده از این امکان باید همیشه به اینترنت متصل بود؟ پاسخ این سوال خیر است. این API این امکان را برای توسعه‌دهندگان و کاربران فراهم کرده است تا بصورت آفلاین نیز از گوگل درایو استفاده نمایند و داده‌های تغییر یافته بصورت موقت در حافظه‌ داخلی ذخیره شود و پس از اتصال به اینترنت، همگام‌سازی اطلاعات انجام خواهد شد. استفاده از این قابلیت در 98 درصد از تلفن‌های‌ هوشمند اندروید ممکن بوده و فقط مختص به نسل جدید این محصولات نیست.

این API با گوگل‌پلی نیز ارتباط تنگاتنگی دارد که منجر به کاهش اندازه‌ اپلیکیشن‌ها و در نتیجه دانلود راحت‌تر آن شده است. ضمنا با استفاده از رابطه‌ گوگل‌پلی و این API شاهد کاهش بروزرسانی‌های ارائه شده برای اپلیکیشن‌ها خواهیم بود. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا استفاده از تمامی قابلیت‌های گوگل برای یکپارچه سازی اکوسیستم اندروید روش مناسبی برای رقابت با سایر اکوسیستم‌های موجود است؟
مرجع : زومیت