به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۲۸۵۸۸
استعمال شیشه در میان فوتبالیست‌ها!

ابعاد جدید از استعمال دخانیات در ورزشکاران

گروه ورزشی: اخبار ضد و نقیض در‌ پرونده جنجالی استعمال دخانیات در میان فوتبالیست‌ها، همچنان در جریان است؛ شایعاتی از رواج استعمال شیشه در میان فوتبالیست‌ها! یک مقام مسئول سابق در فدراسیون فوتبال از وجود چند پرونده استعمال شیشه در زمان مدیریت خود‌ به تابناک خبر داد.
ابعاد جدید از استعمال دخانیات در ورزشکاران
حتی مواردی از استعمال شیشه هم در میان فوتبالیست‌ها وجود داردنزدیک به ده روز از افشای ماجرای کشیدن قلیان در جریان اردوی تیم ملی زیر ۲۲ سال می‌گذرد، ولی هنوز ‌موضع‌گیری مشخصی درباره این پرونده نشده و ‌‌اظهار‌نظرهای ‌گوناگونی درباره آن می‌شود؛‌ از آن‌هایی که خواستار برخورد قاطع هستند تا دیگرانی که این اتفاق را نه ‌تنها فاجعه نمی‌دانند که‌ بسیار عادی می‌خوانند! اما گویا این تنها قلیان نیست که در ورزش ما شیوع دارد و ‌صحبت‌ از افیون‌های بزرگ‌تر و بیشتری هم در جریان است.

 پس از آنکه ماجرای کشیدن قلیان در هتل تیم ملی المپیک مطرح شد، خیلی‌ها بسیار طبیعی با آن برخورد کردند و آن را ‌عادی دانستند؛ نمونه عجیبش سردار رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود که پس از شایعاتی در خصوص ستاره جوان تیمش، خیلی طبیعی گفت: قلیان کشیدن جرم نیست! البته گفته محمد روانیان درست است و کشیدن قلیان با قوانین کنونی ایران به هیچ وجه جرم نیست، ولی انجام این کار توسط بازیکن حرفه‌ای و آن هم در جریان اردوی تیم ملی، فارغ از اینکه آن فرد بازیکن پرسپولیس باشد یا نه، آیا امری عادی و طبیعی است؛ آن هم در فوتبالی که هنگام بستن قرار‌داد و پرداخت‌های میلیاردی به بازیکنان، صحبت از فوتبال حرفه‌ای و قرارداد حرفه‌ای به میان می‌آید؟

‌اما هنگامی که سخن از برخورد با موارد اینچنینی به میان می‌آید و برخورد‌ها در فوتبال حرفه‌ای دنیا نمونه‌‌ آورده می‌شود، خودمان را آماتور جا می‌زنیم. این روز‌ها و در جریان پرداختن مطبوعات و رسانه‌ها به این پدیده بود که ابعاد متفاوت و بعضا تکان‌دهنده‌ای از این مسأله در اخبار رسمی و غیر‌رسمی منتشر شد. یک خبرنگار در صفحه فیس‌بوک خود مدعی شده که بحث کشیدن قلیان در میان نبوده و صحبت از شرب خمر در کیش شده و حتی اخباری از شیوع استعمال شیشه در میان فوتبالیست‌ها به گوش می‌رسد. برای همین منظور و ‌نیز شنیدن بخشی از رخدادهای موجود در فوتبال ایران و همچنین نظر یکی از مدیران سابق فوتبال ایران در زمنیه به سراغ سردار عزیز محمدی رئیس سابق سازمان لیگ بر‌تر فوتبال ایران رفتیم.

عزیز محمدی درباره پرونده قلیان ‌و واکنش‌های مثبت و منفی صورت گرفته در این زمینه می‌گوید: رفتار زشت، ‌زشت و منکر است و نمی‌توان به هیچ طریقی آن را مثبت و خوب جلوه داد، چه این عمل سیگار کشیدن باشد و چه قلیان! افرادی که این امر را امر عادی می‌دانند باید بدانند که شاید قانونی برای کشیدن مثلا قلیان نباشد، ولی نبودن قانون چیزی از زشتی این کار کم نمی‌کند؛ حالا اینکه این عمل توسط ورزشکاران و بد‌تر از آن در جریان اردوی تیم ملی رخ داده باشد. ما معمولا می‌بینیم که در اماکن عمومی پیام‌های اخلاقی نظیر سیگار کشیدن ممنوع نصب شده و این مسأله‌ نشان می‌دهد که از نظر جامعه چنین عملی چه قبحی دارد. حالا شما تصور کنید که این اتفاق توسط تعدادی ورزشکار در سطح بالا رخ بدهد.

البته درباره این ماجرا باید به این مسأله توجه داشت که نباید به حریم خصوصی و زندگی خصوصی افراد وارد شد و تجسس کرد. به هر حال حرکتی اینچنینی از سوی بازیکنان فوتبالی که میلیاردی در آن هزینه می‌شود و به الگوی جوانان بدل شده‌اند، کار بسیار ناپسندی بود.‌

سردار عزیزمحمدی در خصوص نحوه برخورد با اعمال اینچنین هم گفت: به نظرم در خصوص این ماجرا بیش از هر چیزی سرپرست و مسئولان تیم باید توبیخ شوند. به هر حال این بازیکنان در تیم ملی امید امانت باشگاه‌ها و خانواده‌ها بودند باید توجه و مراقبت بیشتری صورت می‌گرفت. در گام بعد هم باید با بازیکنان متخلف برخورد شود. اما در این زمینه باید توجه شود که با توجه به جوان بودن ان‌ها کل زندگی حرفه‌ای آن‌ها تحت دتاثیر قرار نگیرد.

وقتی خبرنگاری از سردار عزیز محمدی پرسید که حتی موارد متعددی از استعمال شیشه توسط بازیکنان فوتبال هم به گوش می‌رسد، وی اظهار بی‌اطلاعی کرد، ولی وقتی از ایشان پرسیدم که در زمام حضور شما در سازمان لیگ اتفاقات تینچنین رخ داده یا خیر وی گفت: چند مورد گزارش در خصوص استعمال شیشه توسط بازیکنان فوتبال در آن زمان به دست من رسید که من هم گزارش را در اختیار کمیته تخلفات حرفه‌ای فوتبال قرار دادم و بات آن‌ها برخورد شد.

به هر حال این روز‌ها همچنان سیل اخبار نگران کننده از فوتبال ایران ناپاکی فضای آن به گوش می‌رسد؛ اخباری که واقعی بودن آن‌ها همه را می‌‌رساند؛ هرچند شیوه برخورد با متخلفان در فوتبال ایران همواره همه را ناامید کرده، اگر برای فوتبال مریض این ‌روزهای ایران ناراحتیم باید دسته جمعی دست به‌ کار شویم و اقدام کنیم.
مرجع : تابناک

0916-9770
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ۲۳:۰۳
همه میدونن ولی همه بیخیال شدن (199459)
روح اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ۲۳:۴۵
دستمزدهای حرفه ای به بی اخلاق های حرفه ای نما تا کی ؟؟ (199471)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ۲۳:۴۷
آقا پول دارن هر کاری می خوان می کنن! بد بخت ما که می شینیم درس می خونیم بعد اینا میان تو رادیو تلویزیون ما رو نصیحت می کنن! متاسفانه اونایی که باید این اخبار رو بخونن و بدونن فقط تاسف (199472)
اوکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ۲۳:۴۷
متاسفم این نظرات نه توهین نه افترا و نه .... بود عزیزان اونایی که میلیارد میلیارد پول می گیرن.. کاش می شد این آدما رو از جامعه حذف کرد نه نظرات ما رو ممنون (199473)