به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۲۸۷۲۱

مداح‌معروف جای‌عذرخواهی طلبکار هم‌ شد

گروه سياسي- رسانه‌ها: با گذشت بیش از دو هفته از انتشار اخبار مربوط به محمود کریمی، این که از خودرو وی، توسط خودش یا همراهش به خودرویی دیگر تیراندازی شده، از سوی مقامات ذی ربط تایید شده، اما دیشب، این مداح از یک سو به جای عذرخواهی، طلبکار هم شد و از سوی دیگر رسانه ملی تلاش کرد با پخش چندین باره فیلم و صوت مداحی او، وی را تبرئه کند.
به گزارش "آینده"، این مداح بسیار متواضع! از جانب اهل بیت(ع) از باند مدافعش، به ویژه منصور ارضی، سعید حدادیان، محمدرضا طاهری و عبدالرضا هلالی، به خاطر حمایت از خودش تشکر کرد و اظهار نمود که برخی را در این ماجرا بخشیده و البته به خاطر مادرش از برخی نمی‌گذرد! وی گفت: ما از امثال بی بی سی و رادیو اسراییل، توقع رذالت و دروغ داریم. آنها از من محمود کریمی و روضه خوانها و هیاتی ها توقع دروغ ندارند، این یعنی چی؟ یعنی دشمن هم از ما توقع پاکی و عصمت دارد و این یعنی دستگاه سیدالشهدا ع و هیات های معصومین علیهم الصلاة و السلام، ما را به جایی می رسانند که دشمن هم توقع عصمت از ما دارد.

همزمان نوچه های این جریان در صداوسیما نیز از فرصت 17 ماه ربیع استفاده کردند تا ماجرای رخ داده برای یکی از ژنرال های خود را از ذهن ها دور کنند. اما ظاهرا آنها اصلا به این فکر نمی کردند، زمانی که مقاماتی نظیر سردار رادان و محسنی اژه ای تایید کرده‌اند از خودرو محمود کریمی، توسط خودش یا همراهش به خودرویی دیگر تیراندازی شده، و به هر حال این شخص نزد افکار عمومی به هفت تیر کشی متهم است، طرح او به عنوان مداح رسول الله (ص) چه آثار منفی دارد.

اگر دنبال دلایل دین گریزی نسل جوان می گردیم، به جای راه دور رفتن، باید رفتارهای خودمان را تحلیل کنیم که برای حفظ منافع باندی و شخصی مان، حاضریم حتی از جایگاه اهل بیت هزینه کنیم و بر خلاف ادعاهای هر روزه جان نثاری برای اهل بیت (ع)، آنجا که منافع خودمان وسط بیاید، حاضریم اهل بیت را قربانی کنیم تا خودمان را نجات دهیم!

مگر در این کشور به لطف سیاست سطحی نگرانه تقدم مداح بر عالم و خطیب و روحانی، اکنون ده ها هزار مداح و البته ده ها و صدها مداح ردیف اول وجود ندارد؟ پس چرا رسانه ملی جمهوری اسلامی اصرار دارد مدح "رحمة للعالمین" را تنها از سوی کسی به نمایش گذارد که حداقل متهم است نیمه شب هفت تیر بر مردم کشیده است!

چرا فردی چون سعید حدادیان اصرار دارد رفیقش را که یک انسان معمولی است، به پیامبر معصوم الهی، حضرت موسی (ع) تشبیه کند و خود این جناب مداح اصرار دارد دفاع از اقدامی که دست کم سهو و خطاست را دفاع از اهل بیت(ع) جلوه دهد؟ آیا او و صداوسیما نمی فهمند بی بی سی و رادیو اسرائیل در صددند این خطای او را با دین گره بزنند و این شیوه برخورد، تکمیل کردن پازل آنهاست؟

کاری به بیگانگان نداریم، مردم و جوانان متدینی که مجالس معنوی و مناجات و عزاداری خود را با نوای این افراد برگزار می کنند، از کسانی که ادعای نوکری سیدالشهدا (ع) دارند، انتظار عصمت ندارند، اما این انتظار را دارند که وقتی خطایی کردند، دست کم عذرخواه باشند، نه این که خطای خود را به دستگاه امام حسین (ع) پیوند زنند و دفاع از خطای خودشان را دفاع از دستگاه سیدالشهدا بدانند!

حتی اگر استفاده از سلاح، زمانی که این مداح محترم با تصور سوء قصد یک خودرو که با سرعت کنار او می رفته، قابل توجیه باشد، اقدامات بعدی و این گونه هزینه کردن از اهل بیت(ع) بعید است توجیه پذیر باشد و سوگمندانه به ایشان باید گفت، بر خلاف اظهارات دیشبتان، معلوم نیست در این آزمون الهی موفق شده باشید، (البته راه جبران بسته نیست).

اگر پیامبر رحمت، محمد مصطفی(ص) توانست از جامعه بدوی و اعراب بی فرهنگ 1400 سال قبل، ابوذر و سلمان و مقداد و عمار تحویل دهد، به خاطر آن بود که حتی زمانی که در روزهای پایان عمر، از سوی یک عرب متهم به زدن ضربه چوب دستی به شکمش شد و خواستار قصاص شد، برابر خشم مسلمانان ایستاد و مقابل چشمان اشک بار آنان پیراهنش را بالا زد تا آن عرب به سینه عریان ایشان با چوب بزند و او البته به جای چوب، بر بدن مبارک رسول الله بوسه زد.

رسول خدا خود را وقف دین کرده بود و این گونه آدم تربیت کرد و ما دین را برای خودمان می خواهیم و جامعه امروز، حاصل کارمان است. اینجاست که در روز میلاد صادق آل محمد (ع) باید بر خود بلرزیم و با اشک، یاد فرمایش ایشان بیفتیم که "کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا" خطاب ایشان به همه ما و کسانی است که انتسابی به دین و اهل بیت و .. داریم که: تلاش کنید زینت ما باشید، نه این که باعث بدنامی ما شوید.