به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۸۸۵۲
ورود 4.2 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران طی 8 ماه

نرخ ارز طی روزهای آينده کاهش مي​يابد

گروه اقتصادي:​ قائم مقام بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز طی روزها و ماه‌های آینده به دلیل گشایش‌های ارزی ایجاد شده خبر داد و گفت: 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران طی دوره زمانی هشت ماهه از طریق حساب‌های بانک مرکزی وارد کشور می‌شود که اتفاق بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.
نرخ ارز طی روزهای آينده کاهش مي​يابد
علی اکبر کمیجانی  از رفع تحریم‌های بانک مرکزی طی دوره‌ی زمانی شش ماهه خبر داد و گفت: جزییات مربوط به توافقات انجام شده در زمینه‌ی رفع تحریم‌ها از طریق مقامات رسمی اعلام می‌شود. باید منتظر باشیم تا جزییات برای اجرایی‌شدن توافق آماده شود.

ورود 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران


وی در ادامه از ورود 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران از طریق حساب‌های بانک مرکزی طی دوره زمانی هشت ماهه خبر داد و گفت: بانک‌هایی برای ورود این دارایی‌ها مشخص شده که مربوط به حوزه ارزی بانک مرکزی است و من از جزییات آن اطلاعی ندارم. قائم مقام بانک مرکزی خاطر نشان کرد: جزییات مربوط به توافقات مربوط به تحریم‌ها برای مقامات رسمی کشور مشخص است که طی روزهای آینده توسط آنها اعلام می‌شود. کمیجانی درباره‌ی خوش‌بینی ایجاد شده پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و در نتیجه کاهش تدریجی نرخ ارز تصریح کرد: دلیل این خوش‌بینی موجه بوده و امیدواریم ادامه یابد. وی توافقات صورت گرفته را اتفاق بزرگی برای کشور دانست و خاطر نشان کرد: روند رو به بهبود است و در نتیجه توجیه بسیار بالایی برای تداوم خوش‌بینی وجود دارد.

پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور از سوی بانک مرکزی

قائم مقام بانک مرکزی اظهار کرد: ورود 4.2 میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران و هم‌چنین گشایش‌هایی در زمینه فروش ایجاد می‌شود به بانک مرکزی برای پاسخ‌گویی به نیاز اساسی ارزی کشور کمک می‌کند و در نتیجه طی روزها و ماه‌های آینده بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور توانایی بیشتری در پاسخ‌گویی به نیاز‌های اساسی کشور خواهد داشت.

کاهش در نرخ ارز

کمیجانی هم‌چنین در پاسخ به این‌که آیا شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود، گفت: نرخ ارز را عرضه و تقاضایی در بازار تعیین می‌کند، اما با توجه به گشایش‌های ایجاد شده طبیعی است که انتظار داشته باشیم نرخ ارز به سمت کاهش تغییر کند. وی البته تاکید کرد که نیروهای بازار یعنی عرضه و تقاضا نرخ ارز را تعیین می‌کند. قائم مقام بانک مرکزی در پایان در پاسخ به این‌که معاون اقتصادی بانک مرکزی چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: به‌طور طبیعی پس از انتصاب بنده به عنوان قائم مقام بانک مرکزی دیگر در این سمت فعالیت نخواهم کرد و رییس کل بانک مرکزی به زودی فردی را به عنوان معاون اقتصادی این بانک معرفی می‌کند.
مرجع : ايسنا