به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۹۰۲۴

اصرار خانم‌وزیر‌ برای ورود بدون‌حجاب به ایران

گروه سياسي: وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر اخیرش به تهران به شدت اصرار داشت تا بدون حجاب وارد کشور شود که این موضوع با واکنش مقامات کشورمان مواجه شد.
اصرار خانم‌وزیر‌ برای ورود بدون‌حجاب به ایران
سایت جهان نوشت: طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده است، کلیه بانوان دیپلمات سایر کشورها موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران وارد کشور شوند. اما هنگام نشستن هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود. وقتی گفته می‌شود که طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم.

اصرار‌ها راه به جایی نمی‌برد و بالاخره مدیرکل تشریفات با ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی تماس می‌گیرد و کسب تکلیف می‌کند و خواستار مکالمه وی با وزیر امور خارجه ایتالیا می‌شود. ظریف ضمن اینکه حاضر به مکالمه تلفنی نشده است می‌گوید: بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همه قرارهای شما لغو می‌شود. وی با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می آید.

علاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۲:۵۳
هرچند بود و نبود حجاب خودش یه بحثه ولی خب احترام به قانون کشور طرف مقابل باید باشه.اگه خوردن مشروب در کشور اونا بصورت قانون باشه دیپلماتهای مام یا باید نرن یا اگه میرن باید بخورن. ولی خب حالا که قانون نیست پس مدعی نباشند. (200214)
گچساران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۹
از نظر فقهی نشستن بر سفره ای که روی ان مشروب هست حرام است هرچند که خورده نشود. (200274)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۹:۰۳
دیپلماتهای ما بر اساس پروتکل سر میز هایی مینشینند که شراب بر آن نباشد. یعنی از قبل موافقت می شود یا بر سر میز نروند یا میز خالی از آن کوفتی باشد! پس مسئولان ما کاملاً حق داشته اند. (200337)
ایران
Germany
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۳:۰۳
افرین به اقتدار دکتر ظریف (200222)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۳:۳۳
من جای اون بودم بر میگشتم ولی پول و منافع که چه کارها میکند! (200230)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۳:۵۷
کاملا حق با این خانم بوده (200240)
سید صلاح الدین
United States
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۴:۳۵
چطوره در کشورهای خودشون دارن حجاب محدد میکنن؟مشروب خورد قانون نوشته شده و شرعی اونا نیست که یه عرفه کسی الزام به انجام اون نداره...اما حجاب اینجا الزامه...جدا از اینکه باید باشه یا نه.......خوب پوزشو زد فکر نکنه خبریه...درود بر ظریف ظریف فکر (200255)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۴:۴۳
هیچم حق با خانوم نبوده لطفا خودتون رو قول نزنید (200257)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۴:۵۴
كلا با اين دكتر ظريف حال ميكنم بسيار مصمم با اخلاق و دوست داشتني (200259)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۰۹
وزیر سیگاری همینه همینه !!!!!!! (200265)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۱۲
چطور خانم های باحجاب توایتالیا آزادن حجاب داشته باشن ولی اتباع اونا حق ندارن تو کشور ما بی حجاب باشن؟! پس به اوناهم حق بدین که حجاب رو تو کشورشون ممنوع کنن. (200268)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۹:۰۷
بحث بر سر قانون خوب یا بد نیست بلکه بحث بر سر اجرای مقررات است. طبق قانون آنها با حجابها می تونن در آنجا حجاب داشته باشن و طبق مقررات ما باید حجاب رعایت بشه. البته براین قانون ما انتقاد وارده ولی بهر حال قانونه. (200339)
daneshjo
Sweden
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۱۳
بعضی‌ مواقع فکر می‌کنم که ما موجوداتی پرتوقع هستیم که وقتی‌ میهمانیم باید به قوانین ما احترام بگذارند و وقتی‌ میزبان هستیم هم باز باید به قوانین ما احترام بگذارند!
و چه زمانیما برای قوانین و باورهای انسانهای دیگر احترام قائل خواهیم شد؟ خدا داند؟
و آیا این عین خودکامگی نیست؟ (200269)
دیکتاتور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۳
دیکتاتوری فکری به این میگن. دیپلماسیمنم با زور و فشاره. چطور زنای ما با چادر که عرف هیچ کشوری نیست میرن تو سازمان ملل و کسی پاپیچشون نمیشه چادرشونو در بیارن.یعنی با روسری سر نکردن این خانم عرف و شرع و دینمون ناقص رو زمین میمونه! یه کم انعطاف فکری چیز خوبیه
بهار نظرامو نمیذاری،چرا؟ (200270)
ادریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۶:۴۶
ببینین اصلا کاری ندارم حق با کی بوده اما :
چطور ما ( ایرانیا ) انتظار داریم وقتی که میریم یه کشور اروپایی کسی به حجابمون گیر نده ! چرا ؟
حالا اینور قضیه : یه آدمی که اونور زندگی میکنه بخواد بدون حجاب بیاد اینور بهش گیر میدن ! که باید حجاب داشته باشین !
خوب مام باید به حجاب اونا وقتی وارد ایران میشن احترام بزاریم همونطور که ما انتظار داریم به حجاب ما احترام بزارن ! همونطور که قانونه ما حجاب داشتنه قانون اونا حجاب داشتن نیس ! انتظار داریم به قانون ما احترام بزارن اما ما به اونا نه ! (200293)
ادریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۶:۵۸
همونطور که ما دلمون میخواد بهمون احترام بزارن و با حجاب وارد کشورشون بشیم در حالی که اونا اینو نمیپسندن ولی چیزی نمیگن که چرا حجاب داری و الزام کنن باید بدون حجاب باشی ... مسلما مام باید این احترامو به اونا بزاریم که بدون حجاب وارد بشن !حجاب نداشتن تو ایران عجیبه .. حجاب داشتن برای اونا تو کشورشون هم عجیبه ! نمیدونم واضح رسوندم منظورمو یا نه... :) مثلا اینکه خوردن مشروب در اونجا قانونه و مسئولین ما این قانون رو نقض میکنن و نمیخورن :) ولی اونا اجبار به خوردن نمیکنن!اینجام نباید اجبار به حجاب باشه (200296)
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۹:۰۶
چه موافق حجاب باشیم و چه نباشیم ، حجاب به عنوان قانون در کشور ما تصویب شده است. به خارجی ها قبل از ورود به کشور این نکته گفته می شود. در خصوص عدم حضور در مراسمی که مشروب در آن سرو می شود هم کشورها اطلاع دارند که چنین خواسته ای ازماموران رسمی دولتی نداشته باشند .
این خانم با چنین رفتاری به اهانت قانون کشور ما داشته اند(ولو اینکه برخی از ما با قانون حجاب و محدودیت های اینچنین مشکل داشته باشیم . قانون ، قانون است). از این بابت بایستی به ایشان تذکر داده شود. (200338)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۳
ظاهراین خانم نشاندهنده سن بالای 50سال است که طبق آیه60سوره نورنیازی به حجاب ندارندولی بطورکلی آیات قرانی حجاب فقط درموردگردن وسینه است وهیچ ذکری ازپوشاندن مونیامده، کاش کمی عمیقتراطرافمان رامیدیدیم. (200347)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۰:۰۹
باید اعدامش کنند (200362)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۱:۳۱
نیست همه حجاب کامل دارند؛ حالا به این گیر دادید !یک لچک بدید بگذاره سرش!!! (200380)