به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۹۰۹۱
بیل گیتس:

تا سال‌2035 کشور فقیر وجود‌ نخواهد‌ داشت

گروه فناوری: بیل گیتس یکی از معماران انقلاب دیجیتال به شمار می‌رود که دانشگاه هاروارد را رها کرد تا امپراطوری مایکروسافت را بنا نهد در گفتگویی بیان کرده است که این انقلاب، یکی از مواردی خواهد بود که به برخاستن کشورهای ضعیف، از فقر کمک خواهد کرد.
تا سال‌2035 کشور فقیر وجود‌ نخواهد‌ داشت
بیل گیتس در گزارش سالیانه‌ بنیاد خیریه‌ بیل و ملیندا گیتس، از پیشرفت‌هایی که در کشورهای فقیر در حال رخ دادن است، ابراز خشنودی کرده و حقیقت این افسانه که این کشورها نمی‌توانند ثروتمندتر شوند را رد کرده است. بیل می‌گوید: من به اندازه‌ای خوشبین هستم که از همین حالا اقدام به انجام یک پیش‌بینی کنم؛ تا پایان سال 2035 تقریبا هیچ کشور فقیری در جهان وجود نخواهد داشت.

او استدلال خود را بر پایه‌ طبقه‌بندی‌های درآمدی بانک جهانی پایه‌ریزی می‌کند که اقتصادها را بر اساس درآمد خالص آنها تقسیم بندی می‌نماید. او در ادامه‌ این پیش‌بینی می‌گوید: در آن زمان تقریبا همه‌ کشورها در سطحی که امروزه با عنوان متوسط رو به پایین و یا حتی بالاتر می‌شناسیم قرار خواهند داشت. بر اساس گزارش بانک جهانی، گروه‌های کم درآمد، حدود 1,036 دلار و یا کمتر دریافت می‌کنند و گروه‌های متوسط رو به پایین، در حدود 1,036 تا 4,085 دلار کسب می‌کنند. گیتس می‌گوید: این کشورها از همسایه‌های پر رونق خود یاد خواهند گرفت و از خلاقیت‌هایی نظیر واکسن‌های جدید، توزیع مناسب‌تر، و انقلاب دیجیتال بهره خواهند برد.
مرجع : زومیت

بابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ۱۰:۵۶
ایشون ایران رو در نظر نگرفته و گرنه تحقق این امر تا 20350000 نیز امکان پذیر نیست (200469)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ۱۱:۵۱
تا سال‌2035 کشور فقیر وجود‌ نخواهد‌ داشت چون همه ی ما مرده ایم
روزی میرسه که شعار می دهند بخور تا خورده نشی اینجا نصف ... نصف ... (200487)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ۱۶:۳۵
فقر چیست؟ مگر فاصله طبقاتی فاحش بین کم درآمدترین و پر درآمد ترین قشر جامعه نیست؟به نظر میاد آقای بیل گیتس در پیش بینی خودشون از بیراهه رفتن. تا زمانی که فاصله طبقاتی ( که متاسفانه در تمام دنیا در حال افزایش هست) از بین نره فقر هم از بین نخواهد رفت. کما اینکه من دیگر عوامل افزایش فقر از قبیل تحریم ها و استثمار علمی و تکنولوژیک توسط کشورهای قدرتمند و استعمارگر ، فقر و بیسوادی، بحران آب و محیط زیست، و دیکتاتوریهایی مانند کره شمالی که به کلی با هرگونه ارتباط با جهان خارج مخالفند فاکتور گرفتم (200594)