کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار وزیر کار: 10 میلیون بیکار در راه است

3 بهمن 1392 ساعت 15:04

گروه جامعه: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 12 هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت در برنامه‌های آینده خبر داد.


به گزارش فارس، علی ربیعی در نشست شورای اشتغال هرمزگان با بیان اینکه دستکاری قانون کار در این شرایط که وضعیت اشتغال به اینگونه است، نادرست است، اظهار داشت: تاکنون یک گزارش مسنجم که نقش قانون کار را در ترمز تولید نشان دهد ندیده‌ام. وی با بیان اینکه 80 درصد قوانین کار به نفع کارفرما تنظیم شده است، اضافه کرد: این امر به بحران‌های اجتماعی دامن زده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید خارج از توهمات آماری کار کنیم، افزود: یارانه‌ها بلایی به سر کشور آورد که نه تنها بنیان‌های اقتصادی بلکه مسائل فرهنگی اجتماعی را با مخاطره روبه‌رو کرد و کرامت انسانی را بهم زد. وی گفت: اگر اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به درست انجام می‌گرفت و به قانون عمل می‌شد واقعا کشور را شکوفا می‌کرد اما نشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تصمیم ما در این بحث برگشت به قانون است که سهم هر بخش احصا و پرداخت شود. باید بتوانیم با تدبیر کشور را به جلو ببریم و با تکیه بر واقعیات به آینده نگاه داشته باشیم. وزیر کار یادآور شد: هر چه می‌خواهیم به عقب برنگردیم و در مورد گذشته حرف نزنیم، اما برای تبیین اینکه وضعیت چیست و در کجا ایستاده‌ایم، باید برخی از مباحث را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ها و آمار آینده 10 میلیون بیکار در راه است، افزود: چه اتفاقی افتاده که طرف با مدرک لیسانس می‌آید و می‌گوید دیپلم دارد تا به یک شغلی برسد. این وزیر دولت یازدهم اضافه کرد: به اندازه چند نسل باید خوب کار کنیم تا بتوانیم جبران کنیم چرا که فرصت آزمون و خطا نداریم. وی با بیان اینکه حتی یک ریال هم نباید هدر رود، گفت: ملت نباید هزینه بی‌تدبری را بدهد، باید هزینه عزت خود را بدهد.

ربیعی افزود: باید تمرکززدایی به معنی واقعی صورت گیرد و نگاه از مرکز کشور معطوف به استان‌ها باشد. وزیر کار با بیان اینکه دولت برنامه خروج از رکود را دارد و رئیس جمهور دستور آن را داده است، گفت: آمارسازی ممنوع است و باید اطلاعات درست به مردم داد. وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان به بخش درمان و بیمه سلامت اختصاص داده می‌شود، تاکید کرد: آسیب شنایی سرمایه‌گذاری در هرمزگان ضروری‌ است. ربیعی بر رفع موانع سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: نگاه به فرهنگ کار باید عوض شود تا نگاه ایرانی به کار نیز اصلاح شود.


کد مطلب: 29144

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/29144/هشدار-وزیر-کار-10-میلیون-بیکار-راه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir