به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۲۹۲۷۶

زن‌فلسطینی،سخنگوی‌وزارتخارجه آلمان شد

گروه بين‌الملل: برای نخستین بار در تاریخ آلمان یک زن مسلمان که از خانواده ای فلسطینی در آلمان متولد شده از سوی فرانک والتر اشتاین مایر به عنوان یکی از سخنگویان این وزارتخانه انتخاب و معرفی شد.

سواسون شبلیˈ 35 ساله که تاکنون به عنوان مشاور امور همگرایی در دولت ایالتی برلین فعالیت مي‌کرده است از این پس به عنوان یکی از سخنگویان وزارت امورخارجه در صحنه دیپلماسی آلمان حضور خواهد داشت. این بانوی مسلمان 35 ساله فرزند یک خانواده فلسطینی است که قبلا در اردوگاه‌هاي آوارگان فلسطینی در لبنان زندگی مي‌کردند و در دهه 70 میلادی به آلمان مهاجرت و در شهر برلین سکنی گزیده اند،

شبلی متولد برلین است و بجز خود 12 خواهر و برادر! دارد، تحصیلات دانشگاهی را در رشته علوم سیاسی پشت سرگذاشته و از چند سال قبل با انجام کارهای تحقیقاتی با حزب سوسیال دموکرات (حزب وزیر خارجه) همکاری داشته است. سخنگوی جدید و مسلمان وزارت امور خارجه آلمان پیشتر در مصاحبه‌هاي خود با رسانه‌هاي کشور، دین و فعالیت‌هاي مذهبی را موجب آرامش خود دانسته و یاد آور شده بود که دین اسلام زندگی را برایش بسیار راحت کرده است.

شبلی در مورد خانواده خود،گفت: من فرزند یک خانواده آواره فلسطینی هستم که پدرم بی سواد بوده و مادرم نیز تنها سواد خواندن و نوشتن دارد اما هر دو آنها به تحصیل و آموزش فرزندان خود بسیار اهمیت مي‌دادند. آنچه زندگی روزمره من را در زندگی با اعضای خانواده ام تحت تاثیر قرار مي‌داد، بحث‌هاي دینی در جمع خانواده، خواندن دسته جمعی قرآن،گرفتن روزه در ماه رمضان و انجام عبادت‌ها و نیایش‌هاي روزانه بوده است.

به گفته شواسون شبلی، یکی از برادرانش که 55 سال سن دارد، امام جماعت یکی از مساجد مسلمانان در کشور سوئد است. این سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان یکی از برنامه‌هاي اصلی خود را در ادامه فعالیت در دولت ایالتی برلین، مبارزه با اعمال تبعیض علیه زنان محجبه مسلمان در کشور عنوان کرد و گفت: هرچند خودم حجاب ندارم اما برای پوشیدن روسری به عنوان یک وظیفه دینی برای زنان مسلمان،احترام قائل هستم.

اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۰:۴۶
به نظرم دولت آلمان با اين انتخاب اشتباه كرد (201066)
یاسر
United States
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۱:۱۸
این معنای دموکراسی است حالا تو کشور قانون مدار ما طرف رئیس جمهور سابق و وزیر مملکت سابق بوده میاد تو انتخابات شرکت کنه یا تهدید به رد صلاحیت می کنن یا رد صلاحیتش می کنند بعد توجیهات ماورائالطبیعه میارن که چرا خدا نعمتهاش رو از ما دریغ و به کفار اروپا و آمریکا داده خوب عزیزم خداوند تو قرآنش گفته همه امور خدا از روی سنتهای لا یتغیر است (201067)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۲:۴۴
دقت کردید همه مسلمانانی که در اروپا و آمریکا اقمت دارند بچه هایشان به حجاب و اسلام اعتقادی ندارند!!!!؟ به نظر شما دلیلش چیست؟ (201076)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۳:۲۹
این چه مسلمونی که حجابش رو رعایت تمی کنه.این اسلامش آبکی و امریکایی.اینا می خوان با انتخاب این افراد اسلام واقعی رو نابود کنن. (201090)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۲۳:۵۴
تا نظر صدا وسیمای میلی چه باشد؟ (201314)