به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۲۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۲۹۳۸۷
ریشه عوامل حمله مخالفان به دولت روحانی

حیات تندرو‌ها به‌ بحران‌سازی وابسته است

حیات تندرو‌ها به‌ بحران‌سازی وابسته است

سعید لیلاز ‏‏، برخی كارشكنی‌ها در مسیر فعالیت دولت را مختص مجلس ندانست و  ابراز کرد: علاوه بر مجلس برخی نهاد‌های دیگر در مقابل کار‌ها و خواسته‌های دولت مقاومت می‌کنند. اشخاصی که دم از پیروی ولایت فقیه می‌زنند در خصوص توافقنامه ژنو می‌گویند توافق ژنو مورد پذیرش هیچ نهادی در جمهوری اسلامی نیست و این در حالی است که مقام معظم رهبری همواره از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند.

همه افراد همواره دوست دارند بر طبل تفرقه بکوبند و دوست ندارند ببینند که یک فضای جدید در کشور به وجود آمده است و باید به وحدت میان مردم احترام گذاشت. این تحلیلگر مسائل اقتصادی ادامه داد:  آقایان از آرامش فضای سیاسی نگرانند، چرا كه در آن رانت خواری و ویژه خواری متوقف می‌شود و هیچكس در تامین اجتماعی نیست که به آن‌ها هدیه، سهام و شرکت‌هایی با یکدهم قیمت بفروشد. حیات تندرو‌ها در بحران سازی و ممات آن‌ها در آرامش است و انتقاد به توافق نامه ژنو، کشاندن وزرا به مجلس و کارت زرد‌ها و به طور کلی مخالفت آن‌ها با دولت روحانی به منظور شلوغ کردن فضا و از بین بردن آرامش نسبی موجود است. 

اين تحلیلگر سیاسی درباره  انتقاد و حملهٔ اصولگرایان به احمدی‌نژاد گفت: آقایان می‌خواهند با اعلام برائت از اعمال احمدی‌نژاد خود را پاکدست نشان دهند. وی ادامه داد: دوستان گذشته حالا شده‌اند آتشی‌ترین مخالفان احمدی‌نژاد.این در حالی كه در آن ۷ و یا ۸ سال شریک اصلی وی بودند. این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: این مجلس‌‌ همان مجلسی است که تا سال آخر دولت پیشین در مقابل قانون گریزی‌های رییس دولت سکوت اختیار کرد‏، اما با پدیدار شدن اختلاف بر سر مرتضوی شروع به انتقاد از دولت دهم کردند و با کوچک‌ترین اتفاقاتی با گذشته خود فاصله گرفتند و از آن پس با روی کار آمدن روحانی از احمدی‌نژاد اعلام برائت کردند.

لیلاز در تشریح دلایل تغییر رویکرد اصولگرایان و انتقاد از احمدی‌نژاد اظهار کرد: تا زمانی که بر سر منافع اختلاف نداشتند کوچک‌ترین اظهار نظری در مخالفت با احمدی‌نژاد و اطرافیانش بروز ندادند. این روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی ادامه داد: آن زمان اصلاح طلبان با کوچک‌ترین انتقادی از احمدی‌نژاد به دست داشتن در فتنه متهم و یا محکوم می‌شدند و این در حالی است که امروز خودشان از کارهای احمدی‌نژاد اعلام برائت می‌کنند.

 

مرجع : ايلنا

جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۶:۵۴
این تندروها جایشان درالقاعده..طالبان..اخوان و......است.اشتباهی در ایرانند. کمکشان بکنید زودتر بروند. لااقل مردم آرامشی داشته باشند. (201176)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۷:۲۲
محموت، تو که ديگه رفتي و خودت هم ميدوني که امکان برگشتت نيست، اما حالا که اين دوروها و نان به نرخ روزها، اين روزها دارند مي کوبنت، و تاريخ مصرفت برايشان تمام شده، بالاغيرتا" بيا و با اسم، فسق همه شون رو بيرون بريز، پته همه شون رو بريز روي آب تا ياد نگيرند، نمک بخورند و نمکدان را بشکنند، نان بخورند و دستت را گاز بگيرند! (201191)