کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

داعش نام یک شهر سوریه را عوض کرد!

فيلمي تكان‌دهنده از حومه دمشق+عكس

6 بهمن 1392 ساعت 8:47

گروه بين‌الملل: گروه داعش (دولت اسلامی در عراق و شام) اسم شهر باب در ریف شمال شرقی حلب را به "مدینه منوره " تغییر مي‌دهد. در بیانیه این گروه دلیل این تغییر نام، پذیرفتن تعداد زیادی مهاجر غیرسوری در این شهر عنوان شده است!


این پناهنده آخرین وعده غذایی را که خورده بیاد نمي‌آورد!
در همين حال، انتشار ویدیوی كوتاهي از پیرمرد گرسنه‌اي که در تکاپوی یافتن تکه‌اي نان در حال پرسه زدن در اردگاه یرموک (محل زندگي فلسطینی‌هاي آواره در سوريه)، در ممالك عربي بازتاب وسيعي در اینترنت يافته است. این ویدیوی 27 ثانیه‌اي که نشان مي‌دهد این پیرمرد به شدت دچار سوء تغذیه است، به سرعت در رسانه‌هاي اجتماعی دست به دست گشته و مورد بازدید قرار گرفت. این پیر مرد در پاسخ به سئوال فیلمبردار که از وی مي‌پرسد آخرین باری که غذا خوردی کی بود؟ مي‌گوید: به یادم نمي‌آید!

تصاویر دیگری از زنان باردار، کودکان و مردان به شدت گرسنه فلسطینی در اردوگاه یرموک که به علت گرسنگی در حال مرگ هستند، نيز منتشر شده است. برخي روحانيون در سوريه به مردم اجازه داده‌اند براي زنده ماندن، از گوشت حيواناتي چون گربه و سگ نيز استفاده كنند. فعالان سوری از هیئت مخالفان مذاکره کننده در ژنو خواستند که این ویدیو را همراه با تصاویر دردناک دیگر را به رهبران جهان نشان دهند.

به گفته سازمان ملل متحد، حدود 45000 نفر که اکثریت آنها را فلسطینیان تشکیل مي‌دهند در اردوگاه یرموک زندگی می‌کنند كه طبق آخرين آمار در حال حاضر فقط حدود 10 تا 15 هزار نفر آنها در اردوگاه باقي مانده و در شرايط سخت و جانكاهي زندگي مي‌كنند. این اردوگاه ماه‌هاست صحنه درگيري بين مخالفان مسلح با نيروهاي ارتش سوريه مي‌باشد و توسط ارتش تحت محاصره قرار دارد و از ورود غذا و دارو به آن جلوگیری مي‌شود و اكثر ساختمان‌هاي آن در زير بمباران، تقريبا با خاك يكسان شده است.

کارکنان سازمان ملل در هفته گذشته، موفق نشدند مقامات حكومتي را قانع کنند، تا به آنها اجازه دهند، 400 کارتن مواد غذایی را به ساکنان باقي مانده در این اردوگاه برسانند زيرا مقامات گفته‌اند ممکن است این مواد غذایی به دست مخالفان مسلح برسد لذا جلوی کاروان سازمان ملل را گرفته و از ورود آن به اردوگاه جلوگیری کردند.


کد مطلب: 29428

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/29428/فيلمي-تكان-دهنده-حومه-دمشق-عكس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir