به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۲۹۴۴۵

توکلی: اعلام وصول هدفمندی خلاف است

گروه اقتصادي: نماینده تهران در مجلس در اخطاری اعلام وصول تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را مغایر قانون اساسی خواند و گفت که نباید سنگ بنایی گذاشته شود که لوایح می‌توانند در دو قسمت ارایه شوند.
توکلی: اعلام وصول هدفمندی خلاف است
 احمد توکلی در جلسه صبح امروز(یکشنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل 52 قانون اساسی اظهار کرد: اعلام وصولی که دبیر هیأت رئیسه آن را قرائت کردند با اصل 52 سازگار نیست زیرا بودجه کل کشور باید یک جا به مجلس ارائه شود و با این اعلام وصول بررسی یک شوری تمام لوایح نقض می‌شود. وی افزود: اگر لایحه است که اعلام وصول می‌شود باید طبق ماده 136 با امضای رئیس جمهور و وزیر مربوطه باشد و اگر لایحه نیست که نیست و بخشی از لایحه بودجه است اعلام وصول آن با اصل 52 تناقض دارد. توکلی ادامه داد: من خودم پیشنهاد دادم که بخش مربوط به هدفمندی به مجلس ارائه شود اما نه به این شکل که سنگ بنایی گذاشته شود که لایحه‌ای می‌تواند در دو قسمت ارائه شود هیچ لایحه‌ای نمی‌تواند در دو قسمت ارائه شود اگر اینگونه اعلام وصول شود و لوایح در دو قسمت ارائه شوند در آینده ممکن است دولت‌ها و مجلس‌هایی سرکار بیایند که نصف لایحه را اول و نصف دیگر آن را پانزده روز بعد ارائه کند که در این صورت حقوق نمایندگان نقض می‌شود.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اظهار کرد: تنها راه این بود که طرحی از سوی چند نماینده امضا و ارائه می‌شود که با آئین‌نامه مجلس سازگار بود. چرا که اعلام وصول هدفمندی به این شکل ایراد دارد من خواهش می‌کنم چنین سنگ بنایی گذاشته نشود. از مجلس مشروطه تا مجلس شریف امامی 70 سال طول کشید و اینگونه کار خرابی می‌شود خواهش می‌کنم این کار را تایید نکنید. وی در پایان تاکید کرد: اعلام وصول نامه‌ای که معاون رئیس جمهور نوشته خلاف قانون اساسی است. علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار قانون اساسی تاکید کرد: این کار خلاف قانون اساسی نیست بلکه یک مورد از لایحه بودجه که بخش هدفمندی بود نیاز به مطالعه زیادی داشت و لذا آن را با تاخیر ارائه کردند. وی با اشاره به بحث و بررسی در مورد هدفمندی یارانه‌ها با حضور روسای کمیسیون‌های مجلس و دولتی‌ها اظهار کرد: مهم این است که دوستان همت کنند تا موضوع هدفمندی را امروز در کمیسیون‌ها بررسی کنند تا ان‌شاءالله محتوای کار درست دربیاید.
مرجع : ايسنا