به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۹۵۱۱

بازیکن مدنظر ذوب‌آهن در عراق دستگیر شد

گروه ورزشی: بازیکنی که قصد داشت راهی لیگ فوتبال ایران شود و برای تیم ذوب‌آهن اصفهان بازی کند، در عراق دستگیر شده است. روزنامه بیلد آلمان در گزارشی با عنوان «کمک! من در عراق دستگیر شده‌ام»،‌ به وضعیت «ویکتور گوازا»‌ 28 ساله اهل کلمبیا پرداخته است. مهاجمی که گویا اکنون در عراق دستگیر شده است.
بازیکن مدنظر ذوب‌آهن در عراق دستگیر شد
*گزارشی عجیب و بحث‌انگیز
لنارت ورمکه و کارمن کایسر، دو گزارشگر این روزنامه در گزارشی عنوان کرده‌‌اند مهاجم کلمبیایی که می‌خواست برای تیمی در عراق بازی کند، اکنون به وضعیت اسفناکی در این کشور افتاده استد. این دو گزارشگر وقتی در «دوهک» واقع در شمال عراق و در فاصله 70 کیلومتری مرز ترکیه، محل اختفا این بازیکن را پیدا کرده‌اند،‌از زبان وی چنین جملاتی را شنیدند: می‌ترسم به خیابان بروم. هیچ پولی ندارم. گذرنامه ندارم و فقط دلم می‌خواهد به وطنم بازگردم

*بازیکنی نگون بخت
نشریه آلمانی سپس به شرح حال این مهاجم بخت برگشته پرداخته و ماجرای هولناکی که برای وی در عراق روی داده، را مطرح کرد. این نشریه نوشت: ویکتور گوازا مهاجمی با استعداد است که در دوران ورزشی‌ خود گل‌های زیادی زده است. او در کلمبیا و ونزوئلا بازی کرده،‌در سال 2013 به تیم دسته اولی یو.تی.سی کاخامارکا پرو نقل مکان کرد.در 25 بازی 10 گل زد و تیمش چهارم شد. تا اینکه پیشنهاد بازی از عراق را دریافت کرد.

این نشریه ادامه داد: باشگاه دوهوک اس.سی عراق که در شمال این کشور فعالیت می‌کند و سال 2010 قهرمان عراق شد، خواهان جذب وی بود. یک مدیر برنامه اهل مالی این پیشنهاد را به او رساند. به او گفت که دوهوک خواسته به عراق سفر کرده و حتی هزینه اقامتش را بپردازد. بعد گوازا پاسخ مثبت داد. در تاریخ 16 ژانویه به عراق سفر کرد. مقامات مسئول دوهوک به استقبالش شتافتند و حتی در فیسبوک دوهوک تصویر او در لباس باشگاه به چشم خورد. بعد دو جلسه تمرینی با تیم انجام داد و برای انجام تست پزشکی رفت. به او برگه قراردادی داده شد که بتواند به کشورش بفرستد و د‌ر آنجا وکیل و پدرش تمام مفادش را مطالعه کرده و بررسی کنند.

*کاهش شور و اشتیاق به ماندن در عراق
گزارشگران نشریه آلمانی مقاله خود را چنین ادامه دادند: هر یک روزی که از حضورش در عراق گذشت، او علاقه‌اش کم و کمتر به حضور در کشوری شد که 13 هزار کیلومتر با کلمبیا فاصله داشت.

بیلد سپس از قول گوازا عنوان کرد: می خواستند به من قراردادی فقط 6 ماهه بدهند. تازه خانواده‌ام نیز اجازه آمدن به آنجا را نداشتند.

در ادامه این گزارش عنوان شد: همزمان با این اتفاق واسطه یک آشنای او که در آلمان بود، پیشنهادبهتری را از ایران به وی داد. در همین هنگام ویکتور گوازا تصمیم گرفت عراق را ترک کرده و پیشنهاد تیم دسته اولی ذوب آهن را از نزدیک مورد بررسی و امتحان قراردهد.

در همین ارتباط دیمتار ون‌هوف، واسطه آلمانی او عنوان کرد: من به این جوان همان بار اول در مورد وضعیت سخت زندگی در عراق همه چیز را شرح دادم. بعد هم درخواست ویزا ایران را دادیم که قرارداد بود فردایش به آنجا اعزام شود. اما این اتفاق نیفتاد.

*مطالبه 10 هزار دلار
روزنامه آلمانی که به دقت ماجرای بازیکن کلمبیایی را در گزارش خود عنوان کرده، سپس افزود: هنگامیکه ویکتور می‌خواست روز چهارشنبه هتل را ترک کند، مسئولان باشگاه دوهوک جلویش را گرفتند و به گفته ون‌‌هوف ناگهان درخواست پول هتل و اقامتش را در عراق کردند. همینطور گفتند باید هزینه بلیت و نگهداری که چیزی بالغ بر 10 هزار دلار آمریکا می‌شد،‌را پرداخت کند.

ویکتور می‌گوید: اما من که چنین پول زیادی نداشتم.
طبق این گزارش واسطه‌اش با کمک یک دوست اسپانیایی زبان،‌وی را راهنمایی کرده و از هتل خارج می‌کند. بعد ویکتور می‌خواهد با تاکسی به فرودگاه برود اما این اتفاق نمی افتد. زیرا تاکسی توسط پلیس عراق متوقف می‌شود.آنها گذرنامه گوازا را می گیرندو به هتلی که ظاهرا قراردادش را امضا کرده بود،‌باز می‌گردانند. اما او از این کار اجتناب می‌کنند. عراقی‌ها از او پول بلیت و هتل را طلب می‌‌کند و می گویند تا مادامیکه این پول را نپردازد، حق ترک عراق را ندارد.

*تماس با فیفا
بیلد در ادامه از قول ون‌‌هوف نوشت: من برای این منظور با فیفا تماس گرفتم.فیفا می گوید اگر قراردادی در کار است، باید از مواد ثبت شده به آن استناد کند. حال واسطه او تلاش می‌کند گوازا را از عراق نجات دهد و با دوهوک موضوع را حل کند. اما هنوز یک نکته مشخص نیست که چه زمانی ویکتور از عراق نجات می‌یابد.
مرجع : فارس