به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۹۵۸۰

جان بولتون: امریکا و اسراییل بازنده توافق ژنو

گروه بين‌الملل: "جان بولتون" سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد که به موضع گیری‌هاي ضد ایرانی شهرت دارد با ابراز خشم از توافق هسته‌اي ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 و ناامیدی درباره توان سناتورها و نمایندگان امریکایی برای متقاعد کردن "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا معتقد است که ایالات متحده، اسرائیل و متحدانش در جریان مذاکرات هسته‌اي در حال "باختن" به ایران هستند.
جان بولتون: امریکا و اسراییل بازنده توافق ژنو
به گزارش "تدبیر"، سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد در مقاله‌اي که در پایگاه تحلیلی "نیوزمکس" مي‌نویسد:"توافق موقت هسته‌اي اخیر میان ایران و پنج عضو دائم عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد باعث شده تا ایران خود را پیروز میدان نشان دهد. "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا در حالی از لزوم "توافق جامع" با ایران سخن گفته که این کشور هرگز با هیچ گونه پیش شرطی در مورد محدود کردن برنامه هسته‌اي اش به منظور جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌اي موافقت نکرده است."

سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد با تکرار ادعاهای پیشینش در مورد تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌اي اذعان مي‌کند که توافق هسته‌اي اخیر از نظر اقتصادی به نفع ایران خواهد بود و در این مورد مي‌افزاید "دولت "اوباما" این گونه ارزیابی کرده که توافق موقت هسته‌اي باعث تقویت اقتصاد ایران به میزان 7 میلیارد دلار خواهد شد.

هم چنین لغو تحریم‌هاي وضع شده علیه ایران طبق توافق هسته‌اي اخیر، سبب خواهد شد تا از نظر روانی سرمایه گذاران خارجی برای تجارت بیشتر با تهران ترغیب شوند. اکنون بازرگانان خارجی مي‌توانند بدون داشتن دغدغه در مورد منع قانونی و یا خطر مجازات به دلیل لغو تحریم‌ها روابط خود با ایران را گسترش دهند و شرکت‌هاي خودروسازی فرانسوی آماده اند تا به تهران بازگردند. صحبت‌هاي شیخ "محمد بن زاید آل مکتوم" حاکم دبی در مصاحبه با شبکه خبری جهانی "بی بی سی" نشان داد که او با "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا هم صداست."

"جان بولتون" در ادامه مطلب با ابراز خشم از نتیجه مذاکرات هسته‌اي اخیر آن را به نفع ایران دانسته و در این مورد مي‌نویسد "امتیازاتی که ایران در جریان مذاکرات ژنو داد بسیار کم بود و در عین حال بایستی اشاره کرد که قابل بازگشت هستند. همانگونه که "عباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد هسته‌اي ایران در مصاحبه اخیر گفت "ما مي‌توانیم به غنی سازی 20 درصدی خود بازگردیم."

سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد با ابراز ناامیدی از توان سناتورها و نمایندگان موافق تشدید تحریم‌ها علیه ایران به متقاعد کردن "اوباما" همسویی با آنان مي‌نویسد "من امید کمی دارم و با بدبینی نسبت به تلاش نمایندگان کنگره برای متقاعد کردن "اوباما" به تشدید تحریم‌ها علیه ایران مي‌نگرم. ما در مسیری هستیم که در ادامه مي‌تواند به شکست ما بیانجامد شکستی که تبعات جبران ناپذیری برای اسرائیل و سایر دوستان امریکا و در نهایت برای خود امریکا به همراه خواهد داشت. مذاکرات هسته‌اي با این روند در نهایت به وضعیت هم چون مذاکرات مونیخ 1938 خواهد انجامید."

رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ۰۹:۰۳
آخرش نفهمیدیم دشمنان از توافق هسته ای ناراحتند یا بعضی دوستان!؟ (201672)