به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۲۹۷۰۸

مخالفان سوری طرح دمشق را رد کردند

گروه بين‌الملل: منابع دیپلماتیک در ژنو اعلام کردند که به دلیل اختلاف میان دولت سوریه و مخالفان بر سر طرح مقدماتی دمشق، دور اول مذاکرات امروز بدون نتیجه پایان یافته است.
مخالفان سوری طرح دمشق را رد کردند
نمایندگان دولت سوریه در نشست امروز طرحی مقدماتی برای رسیدن به توافق با مخالفان به اخضرالابراهیمی، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه و مخالفان ارائه کردند که این طرح با عدم پذیرش هیات مخالفان رو به رو شد. در طرح دولت سوریه آمده است: هرگونه ارسال سلاح از کشورهای حامی مخالفان به سوریه باید متوقف شود و آموزش تروریست‌ها توسط این کشورها نیز باید پایان یابد.

سوریه همچنین در طرح خود هرگونه دخالت خارجی یا دیکته از سوی طرف‌های غیر سوری را رد کرده و ملت سوریه را تنها تصمیم گیرنده در قبال نظام سیاسی خود می‌داند. در طرح مذکور همچنین پایان دادن به خشونت و افراطی‌گری در سوریه خواسته شده است و احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت در این کشور از اصول آن است. مخالفان طرح مذکور را مانع حل و فصل سیاسی اختلافات دانسته‌اند.

آنها اعلام کردند: دولت در فکر ابقای اسد در پست ریاست جمهوری سوریه است و نمی‌خواهد هیچ گونه تغییری در حاکمیت سوریه اعمال کند که این امر قابل قبول نیست. هیات سوری نیز مخالفان را متهم می‌کند که مانع تلاش‌ها برای نجات سوریه هستند و تسلیم فشارهای رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه و دیگر طرف‌های خارجی است. بنا به گفته منابع سوری مذاکرات به دلیل اینکه مخالفان بحث برسر مساله تروریسم را رد کرده‌اند متوقف شد.