به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۸ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۹۷۷۸
افزایش گرایش جوانان به زندگی مجردی

دلایل طلاق عاطفی درمیان زوج‌های جوان

گروه جامعه: رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای وزارت جوانان از افزایش آمار طلاقهای عاطفی در میان زوجهای جوان خبر داد و گفت: تغییر در سبک زندگی و گرایش به فردگرایی از مهمترین دلایل طلاقهای عاطفی در میان نسل جوان کشور است.
دلایل طلاق عاطفی درمیان زوج‌های جوان
محمدتقی حسن‌زاده با بیان این مطلب گفت: طلاق‌های عاطفی بحران جدی نسل جوان و زوج‌های جوان کشور است که توجه به فرهنگ غربی و تغییر در سبک زندگی از مهمترین دلایل طلاق‌های عاطفی است. وی با بیان اینکه بسیاری از سریال‌های ماهواره تبلیغ فردگرایی و زندگی مجردی را می‌کنند، گفت: در حال حاضر نسل جوان کشور تمایل به زندگی مجردی دارند و بسیاری از زوج‌ها نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت شده و آنها دچار طلاق عاطفی شده‌اند.

حسن‌زاده درباره اینکه آیا تحقیق خاصی از سوی مرکز روی دلایل افزایش طلاق‌های عاطفی انجام شده است، گفت: هنوز این تحقیق انجام نشده اما وزارت جوانان مطالعات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلفی همچون هویت دینی، ملی انقلابی، روابط خانوادگی، سلامت اخلاق و تربیت، ارزش‌های اجتماعی، آموزش و پژوهش، بهداشت و سلامت، جمعیت و مهاجرت، اوقات فراغت، ازدواج و طلاق، تربیت بدنی، رسانه، مشارکت‌های شهروندی انجام داده است.

افزایش گرایش جوانان به زندگی مجردی
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آمار جوانانی که به صورت مجردی زندگی می‌کنند، گفت: نمی‌توان تعداد دقیق جوانانی که زندگی مجردی دارند را اعلام کرد، اما آنچه که از نتایج تحقیقات بدست آمده آن است که جوانان تمایل به زندگی در خانواده ندارند و تمایل بیشتر آنها به زندگی مجردی است. در این حوزه خانواده‌ها برای بازگرداندن جوانان به نهاد خانواده باید تلاش کنند.

به گفته حسن‌زاده در حال حاضر براساس آخرین سرشماری تعداد جوانان دختر در گروه سنی 20 تا 24 سال که بهترین گروه سنی برای ازدواج است، بیشتر از اقایان است که باید برنامه‌ریزیهای لازم برای این گروه سنی به منظور افزایش آمار ازدواج انجام شود. از سوی دیگر باید برای حل مشکلات جمعیتی روند افزایش طلاق را کنترل و توسعه ازدواج بهنگام و آسان را در دستور کار قرار داد.
مرجع : مهر