به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۳۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۸ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۹۷۹۲

ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در کیش

گروه فناوری: بزرگترین پارک آبی کشور به دست متخصصان داخلی در جزیره کیش در حال ساخت است.
ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در کیش
مهندس حبیبی مدیر طرح ساخت پارک آبی کیش گفت شرکت رویای آبی کیش از سال هشتادونه ساخت بزرگترین پارک آبی کشور را در زمینی به مساحت پنجاه و شش هزار متر مربع آغاز کرده است. وی به تنوع بازیهای آبی در این پارک اشاره کرد و گفت: با مشارکت یک شرکت کانادایی و استفاده از فن‌آوری روز دنیا تمام تجهیزات ازکشور کانادا خریداری شده و پیمانکار خارجی نصب تجهیزات را آغاز کرده است. وی افزود: در پارک آبی کیش سه موتورخانه پمپاژ آب ،وظیفه آبگیری حوضچه‌ها را بر عهده دارند. وی گفت در حال حاضر دویست و پنجاه نفر در ساخت پارک آبی مشغول کار هستند و پس از بهره‌برداری نیز برای سیصد و سی نفر در دو شیفت آقایان و بانوان اشتغالزایی به همراه دارد.

حبیبی گفت: این پارک آبی شامل بزرگترین استخر موج سواری، استخر تولید موج مصنوعی، استخر افراد بزرگسال، چهار برج آبی شامل یازده سرسره آبی، رودخانه آرام به طول پانصد متر و عرض چهار تا هفت و نیم متر، رستوران اصلی به ظرفیت سه هزار نفر، هفت مکان عرضه غذای گرم و سرد، حوضچه‌های جکوزی و آب گرم و شش فروشگاه عرضه لوازم ورزشی است.
 
دراین پارک آبی برای خودروها دویست پارکینگ مسقف و هشتصد پارکینگ روباز نیز درنظر گرفته شده است. استفاده از هشتاد گونه گیاهی، چهره‌ای متفاوت و زیبا را در جوار ساحل نیلگون خلیج فارس به این پارک آبی اضافه خواهد کرد. این پارک آبی با هدف جذب گردشگر به جزیره کیش با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیارد تومان تا پایان بهار 93 به صورت آزمایشی افتتاح می‌شود و روزانه قابلیت پذیرایی از سه هزار نفر را دارد.