به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۸ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۲۹۸۷۷
عوام‌فریبی دیگر کافی است

افشاگری جواد نکونام علیه نزدیکان قلعه‌نویی

گروه ورزشی: جواد نکونام سکوتش را بعد از جدایی از استقلال و پیوستن به تیم الکویت کویت شکست و بدون اینکه نامی ببرد به شدت از سرمربی و برخی نزدیکان قلعه‌نویی انتقاد کرد.
افشاگری جواد نکونام علیه نزدیکان قلعه‌نویی
او در بخشی از صحبت‌هایش سرمربی استقلال را به عوامفریبی متهم کرده و گفته است: "در این مدت صحبت‌هایی مطرح شده که درست نبود. عوامفریبی دیگر کافی است. این تاکتیکی است برای فرار از انتقادها که دیگران را جلوی هواداران قرار بدهیم و خودمان را تبرئه کنیم". اما یکی از مهمترین بخش‌های صحبتهای نکونام به جایی اش  بر می‌گردد که او امیر قلعه نویی را تهدید به افشاگری در پاره‌ای از مسائل کرده است: "اگر بعضی‌ها به حرف زدن‌هایشان ادامه بدهند، مجبور می‌شوم حرف‌هایی بزنم که باب میلشان نباشد. مجبور می‌شوم قضیه ایمان موسوی‌ها و قضیه سربازی رفتن اطرافیان را بگویم تا مردم بفهمند در استقلال چه خبر است".

مصاحبه او را باید یکی از تندترین مصاحبه‌های جواد نکونام در طول زندگی ورزشی‌اش دانست. با این حال رمزگشایی از صحبت‌های کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که ابتدای لیگ دوازدهم به استقلال پیوست و در این مدت چالش‌های زیادی را تجربه کرد، کار چندان دشواری نیست. مشکل ایمان موسوی در استقلال با نیمکت نشینی و سکونشینی یکباره او رسانه‌ای شد؛ موضوعی که تعجب بسیاری از کارشناسان و اهالی رسانه را به دنبال داشت. هرچند امیر قلعه نویی در همان زمان اعلام کرد مسائل فنی عامل نیمکت نشینی موسوی است، ولی این مسئله با توجه به عملکرد خوب موسوی در استقلال با وجود زمان کمی که برای هماهنگی با سایر بازیکنان داشت، برای هیچ کس قابل قبول نبود.

خیلی‌ها ریشه این موضوع را قبل از سفر استقلال به کشور قطر برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می‌دانند. در همان زمان یکی از اطرافیان کادر فنی که این روزها هم در تمرینات این تیم حضور دارد، از موسوی می‌خواهد تا در مدتی که استقلال در قطر حضور دارد اتومبیل لکسوس این بازیکن را قرض بگیرد. این درخواست با مخالفت موسوی مواجه می‌شود. پاسخ منفی مهاجم استقلال ناراحتی آن فرد را در پی دارد تا جایی که او تهدید می‌کند موسوی دیگر در ترکیب اصلی قرار نخواهد گرفت! اتفاقی که چند روز بعد و پس از بازگشت استقلال از قطر و در مسابقات بعدی عملی شد.

پیشنهاد همکاری اقتصادی این فرد با ایمان موسوی هم دیگر مسئله‌ای بود که باعث افزایش شکاف سرمربی با مهاجم این تیم شد. این فرد که هنوز دلایل میزان بالای نفوذش در تصمیمات امیر قلعه نویی مشخص نیست، فقط یکبار سود فعالیت مشترک اقتصادی‌اش با موسوی را به این بازیکن می‌دهد و پس از آن از دادن سودهای دیگر، خودداری می‌کند. این اتفاقات باعث می‌شود تا موسوی این مشکلات را با جواد نکونام در میان بگذارد و حتی کار به شکایت به نهادهای امنیتی هم کشیده می‌شود. بخصوص اینکه صابون تخلفات این فرد به تن جواد نکونام هم خورده بود.

یکی دیگر از تهدیدات نکونام، افشای قضیه "سربازی رفتن اطرافیان" است. باید دید منظور نکونام از اطرافیان کادر فنی کدام یک از نزدیکان تیم فوتبال استقلال است. علیرضا علیپور دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فدراسیون فوتبال چند ماه پیش تایید کرده بود که جمعی از بازیکنان استقلال از یکی از اطرافیان قلعه نویی شکایت کرده‌اند. علیپور حتی تهدید کرده بود بعد از بازی استقلال با بوریرام اسنادش را علیه این فرد رو می‌کند: "پس از اين بازي، قطعا حرف‌هايي دارم كه با سند و مدرك بيان مي كنم كه ممكن است سيل بيايد و اين سيل افرادي را با خود ببرد. فعلا دوستان بتازند اما حرف‌هاي مهمي دارم كه بعدا مي‌زنم".

با وجود این، امیر قلعه نویی سرمربی استقلال به شدت پشت دوست خود ایستاد و با افشاگری چند مورد علیه علیرضا علیپور، دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال را وادار به عقب نشینی کرد. بعد از آن بود که مجددا حضور دوست قلعه نویی در تمرینات پر رنگ‌تر شد و این فرد در سکوت رسانه‌ای و بدون توجه ستاد منشور اخلاقی، در کنار آبی پوشان حضور دارد.
مرجع : مهر

نن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۸ ۲۳:۵۴
لجن فوتبال ایران رو گرفته. تعطیل کنید این لیگ بیخود رو (202297)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۰۰:۰۳
سایت بهار نیوز اگر میخواهد محبوبیتش زیاد شود از هیچ رنگی حمایت نکند. حمایت بیش از اندازه شما از پرسپولیس کار دستتان خواهد داد. من از طرفداران دکتر عارف هستم ولی تمایلم برای خواندن اخبار شما کم شده. (202301)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۰۰:۴۶
کثافتی گریبان فوتبال وبزرگانش راگرفته که شعاع خیلی توسعه یافته ای دارد
تکلیف دین را وفرهنگ را از این مسائل جدا کنید البته تا خیلی دیر نشده (202316)
تراکتور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۰۱:۳۵
چه حرفا جواد اقا چرا امیر را جلز میکنی بابا میاد اونجا هاهاها مواظب باش شایدم اطرافیانش یکی را برات مامور بکنه مواظب باش دور اونجایی که هستی سیم خاردار قرمز رنگ بکش یا لولو بترسه حالا راستی راستی بدون شوخی متاسفیم اونایی که حرف از بزرگی میزنند اقا امیر خیی با مرامی زندگی فقط پول نیست از خدا بترسید لطفا (202322)
بيرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۰۲:۱۳
راستش من از اولين باري كه جواد نكونام رو ديدم مي دونستم كه بازيكني نيست كه بشه روش حساب كرد. اينهمه بازيكن تو اين مملكت هست. عجيب نيست اين يكي اين همه حاشيه داشته باشه. نكونام مگه تو حد و اندازه هاي قلعه نويي هست كه بخواد در موردش نظر بده. اون نشون داده كه هر جاي بوي پول بياد به راحتي به اون طرف ليز مي خوره. مكان فعليش هم مويد اين موضوع هست. (202329)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۰۳:۲۴
پس حاج آقا علی پور هم زیر آبی بلده و ما خبر نداشتیم!!! هر چه بگندد نمکش می زنند . . . (202339)
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۰۴:۳۳
اوه حالا گفتم چی شده ماشینشو خواستن نداده قلعه نویی ناراحت شده ولی برید ببینید چرا از وقتی بابک زنجانی رفت اوین رویانیان استعفا داد و پرسپولیس بشدت افت کرد (202341)
بچه m.I.s
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۰۵:۳۵
تنها فوتبال نیست که اینطور با افراد برخورد میشه.دراکثر ادا ات وارگانها این نوع برخوردها وجود دا ره .قلعه نوعی که جای خود داره.تا اراده مقابله با فساد نباشه .کشورما پیشرفت نمیکنه. (202342)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۰۷:۱۵
نکونام هم دست کمی از این اقایون نداره چون هم استقلال بازی می کرد واقعا کم فروشی کرده واگر واقعا ادم راست و درستی بود چرا تا الان سکوت کرده این معنیش چی می تونه هرکسی از هرجائی قهر می کنه کلا به سبک احمدی نژادی حرفهائی برای گفتن داره ولی تازمانی منافع میلیاردی داره ترجیح میده سکوت کنه ،این چه صداقتی است ،گفتن هر حقیقتی اگر حتی به ضرر هم باشه به موقع خیلی بهتر است ،پول وشهرت ظرفیت می خواد ،عقده گشائی با بیان حقیقت را اشتباه نگیریم وخدا را همواره مد نظر داشته باشیم او ناظر همه کارهای ماست (202346)