به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۰۰۸۸

گوگل موتورولا را 3 میلیارد دلار به لنوو فروخت

گروه فناوری: گوگل کمپانی موتورولا را در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۱۲.۵ میلیارد دلار خرید و حالا همان را به قیمت حدود ۳ میلیارد دلار به لنوو فروخته است. به این ترتیب گوگل از تولید سخت افزار موبایل فاصله گرفته و در عوض لنوو بخش موبایل خود را با قدرت بیشتری جلو خواهد برد.
گوگل موتورولا را 3 میلیارد دلار به لنوو فروخت
از زمانی که گوگل موتورولا را تصاحب کرد، هر سال وضعیت مالی این شرکت بد و بدتر شد و هر فصل را با ضرر به پایان رساند. البته پیش از تصاحب گوگل نیز موتورولا اوضاع اقتصادی مناسبی نداشت و مهمترین دلیل تصاحب این شرکت توسط گوگل، پتنت‌های تحت کنترل آن بیان شده بود. پیش از این شایعه شد که لنوو، تولید کننده مطرح چینی، قصد تصاحب بلک‌بری را دارد، اما حالا مشخص شده است که چشم بادامی‌ها، موتورولا را نشانه رفته‌اند. گوگل رسما این موضوع را تایید نموده و گفته است که Motorola Mobility را به قیمت ۲.۹۱ میلیون دلار به لنوو واگذار کرده است. بخش اعظم این پول بصورت نقدی پرداخت خواهد شد و ۷۵۰ میلیون دلار آن نیز به عنوان سهام از شرکت لنوو به گوگل واگذار می‌شود. لنوو به پتنت‌های موتورولا دسترسی خواهد داشت و اجازه استفاده از نام و لوگوی موتورولا را نیز کسب کرده است.

این توافق برای لنوو به این معنا است که این شرکت حالا نه تنها بزرگ‌ترین تولید کننده PC در جهان است بلکه به زودی به یکی از قطب‌های موبایل دنیا نیز بدل خواهد شد. این کمپانی چینی در حال حاضر نیز جزو ۵ تولیدکننده بزرگ تلفن است اما بیشترین میزان فروش آن در کشور چین است. لنوو همچنین اعلام نموده که تیم فعلی موتورولا را حفظ خواهد کرد و با سرمایه گذاری جدی بر روی آن، محصولات بیشتری را روانه بازار جهانی خواهد کرد. لنوو قصد دارد تا برند موتورولا را بزرگ‌تر و قوی‌تر از قبل در بازار جهانی و مخصوصا امریکا فعال کند.

بروز رسانی:گوگل بخش مهمی از موتورولا را به لنوو واگذار نکرده است. بخش Advance Technology and Group موتورولا که توسط رجینا دوگان مدیریت می‌شد در گوگل باقی خواهد ماند. مهم‌ترین پروژه این بخش ساخت تلفن ماژولار معروف به Project Ara است. این گروه بر روی فرم جایگزین رمزعبور نیز کار می‌کند. در واقع این بخش از موتورولا می‌تواند مکمل خوبی برای آزمایشگاه ایده‌پردازی گوگل با نام Google X باشد.
مرجع : زومیت