به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۳۰۱۴۱
به شرکت چینی سازنده کامپیوتر "لنوو"

گوگل، موتورولا را حدود ۳ میلیارد دلار فروخت

گروه فناوري: شركت گوگل در یک حرکت ناباورانه، واحد سازنده موبایل خود، "موتورولا موبیلیتی" را به شرکت چینی سازنده کامپیوتر "لنوو" به قیمت 9/ 2 میلیارد دلار فروخت.
گوگل، موتورولا را حدود ۳ میلیارد دلار فروخت
گوگل کمتر از دو سال پیش برای موتورولا ۱۲. ۵ میلیارد دلار پرداخت کرده بود. لنوو در نظر دارد تا با خرید موتورولا، واحد تولید گوشی‌های هوشمند خود را برپا کند که ممکن است منجر به کاهش تجارتش در حوزه رایانه‌های شخصی شود. با این حال، گوگل حق بیشتر اختراعات ثبت‌شده به نام موتورلا را که شامل سیستم‌عامل اندروید هم می‌شود، برای خود حفظ خواهد کرد.

گوگل در کلیک بیانیه‌ای اعلام کرد بازار گوشی‌های هوشمند "فوق‌العاده رقابتی" است و بهتر است موتورولا تحت پوشش لنوو قرار گیرد. این خرید، شرکت لنوو را در رده سوم بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان، پس از سامسونگ و اپل قرار می‌دهد.

شرکت استراتژی آنالیتیکس که پژوهش‌های تجاری انجام می‌دهد، در یک کلیک نوشته وبلاگی می‌گوید که لنوو "یک حرکت خوب" انجام داده و از "صرفه‌جویی مقیاس"، بهره‌مند خواهد شد. صرفه‌جویی مقیاس (Economies of Scale) مفهومی در اقتصاد خرد است که به کسب مزیت کاهش هزینه در اثر افزایش حجم تولید اشاره دارد. به عبارت دیگر، افزایش سطح تولید یک شرکت باعث می‌شود که هزینه تولید واحد کالای تولیدی آن کاهش یابد.

در این مطلب آمده است: "فروشنده چینی به بازار ارزشمند گوشی هوشمند در ایالات متحده و بازار به سرعت در حال رشد آمریکای لاتین دسترسی پیدا خواهد کرد که مکمل تجارت فعلیش در بازار رایانه‌های شخصی خواهد بود." این شرکت معتقد است: برای موتورولا، این دستاورد بزرگی برای حضور قوی در بازار بزرگ چین به یاری یک پشتیبان قوی است. اما این معامله برای گوگل به معنای از دست دادن واحد سخت‌افزاری خود است.