به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۲ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۳۰۳۷۸
000 تا 2300 تومان؛ قیمت جدید گازوئیل

قیمت گازوئیل در ايران تعادلی شد

گروه اقتصادي: با صدور دستوراتی توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فروش گازوئیل در تمامی جایگاه‌های سوخت ساحلی ایران در خلیج فارس و دریای عمان تعادلی و معادل 2300 تومان به ازای هر لیتر تعیین شد.
قیمت گازوئیل در ايران تعادلی شد
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از بهار سالجاری تاکنون به منظور جلوگیری از انحراف و قاچاق فرآورده‌های نفتی به ویژه گازوئیل، فروش این فرآورده نفتی با قیمت‌های تعادلی را در جایگاه‌های مرزی آغاز کرده است. از این رو در شرایط فعلی فروش گازوئیل در 36 جایگاه مرزی مشترک با کشورهای همسایه همچون عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و کشورهای حاشیه دریای خزر با نرخی تعادلی انجام می شود. آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی حاکی از آن است که از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه در مجموع بیش از گازوئیل با نرخ تعادلی از طرق جایگاه های مرزی خشکی عرضه شده است. مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیشتربا بیان اینکه قيمت فروش سوخت در بازارچه‌هاي مرزي را كمتراز قيمت فروش این فرآورده نفتی در كشورهاي همسایه است، گفته بود: سوخت تحویلی به مرزنشینان به قیمت 2300 تومان ( ساكنان تاشعاع 20 كيلومتري مرز) انجام خواهد شد.

با اجرای این طرح، اخیرا شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دستوراتی نسبت به فروش گازوئیل با قیمت های تعادلی در جایگاه های دریایی و ساحلی کشور هم صادر کرده است. کشکولی عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مقابله با قاچاق گازوئیل فروش این فرآورده نفتی با قیمتی تعادلی در جایگاه‌های ساحلی است، خواستار ساخت و توسعه جایگاه‌های سوخت ساحلی کشور شد. در حال حاضر تعداد کل جایگاه های سوخت ساحلی کشور در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان 12 باب بوده که با سیاست های جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فروش گازوئیل در این جایگاه ها با نرخ تعادلی معادل 2000 تا 2300 تومان فروخته می‌شود.
مرجع : مهر