به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۲۹
 
۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : ۳۰۴۳۴
فقط خواستار محاکمه‌ای علنی‌ام

حجت‌الاسلام کروبی به منزل‌خود منتقل شد

گروه سياسي: حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی، رییس اسبق مجلس شورای اسلامی، ساعت 11 شنبه شب، بدون اطلاع قبلی از محل نگهداری قبلی به منزل شخصی خود در جماران منتقل شد و حصر در این مکان ادامه دارد.
به گزارش انصاف نیوز، در طول هفته پیش قفل درب های منزل شخصی آقای کروبی تغییر داده شده و دوربین‌های حفاظتی در آن نصب شده است و ‫شنبه شب بدون اعلام قبلی در ساعت 23 وی را منتقل کرده‌اند، ‫اما همچنان اعلام شده که ملاقات فرزندانش هم هفته‌ای یکبار خواهد بود و تغییری در این مساله داده نشده است؛ ضمن اینکه برای حسین کروبی فرزند ارشد وی از مدتها پیش این روال نیز اجرا نمی‌شود. با این حال از شرایطی که در روزهای آتی پیش خواهد آمد اطلاعی در دست نیست.

حسین کروبی، فرزند آقای کروبی در این باره نوشت:  سرانجام پس از ۳سال که مسئولان قضایی و سیاسی برخلاف واقعیت اعلام می کردند که آقای کروبی در منزل شخصی اش در حصر است٬ ایشان ساعاتی پیش به منزل خود در جماران منتقل و مامورین امنیتی هم در طبقه اول ساختمان مستقر شدند و در واقع حصر خانگی ایشان بعد از سه سال با همان ضوابط و شرایطی که در این مدت طی شده بود٬ آغاز شد. این در حالیست که به خاطر شرایط بسیار بد محل حبس طی این مدت٬ پدرم چهار بار طی هشت ماه مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

در آخرین ملاقاتم که با ایشان در بیمارستان داشتم٬ بر این نکته تاکید داشتند که "همانطور که قبلا بارها اعلام کردم خواهان محاکمه و تعیین هر قاضی از سوی مسوولان هستم و هر حکمی هم صادر شود هیچ اعتراضی نخواهم کرد٬ و اعضای هیات منصفه هم از قبیل آقایان نقدی٬ شجونی٬ مصباح یزدی٬ حدادعادل و شریعتمداری انتخاب شوند. منتها فقط خواستار محاکمه‌ای علنی هستم که دفاعیاتم در رسانه‌ها منتشر شود. اکنون که پدرم پس از ۳ سال از حبس٬ به حبس و حصر خانگی منتقل شده است٬‌ امیدواریم در آستانه ی چهارمین سال حبس و حصر غیر قانونی تکلیف سران این جنبش اعتراضی مشخص شود.